Gå til innhold

tilstoppede melkeganger


mamma mia

Anbefalte innlegg

Hjelp! Jeg har grusomme smerter i puppen! Den er klumpete og knudrete, jeg har prøvd å dusje og amme. Nå har jeg måttet ta en paracet for å se om jeg får sove.

Det begynte på søndag. Ble bedre på tirsdag etter en dusj og massering mandag kveld. Fikk mensen onsdag, det var visstnok årsaken til alt sa de på helsestasjonen og mente det kom til å gå over. (Melka endra smak under mensen, ungene vil ikke ha så mye pupp).

I går kveld, onsdag, sugde ungene godt (tvillinger) og ofte og jeg tenkte at nå var alt bedre. Men utover kvelden ble puppen mer og mer klumpete igjen og nå er det grusomt vondt også!!!

Hva skal jeg gjøre!???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en hvit propp på brystvorten, antagelig er den synderen til alt!? Det er fristende å stikke hull på den med en nål, men det er antagelig ikke så lurt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Det er en hvit propp på brystvorten, antagelig er den synderen til alt!? Det er fristende å stikke hull på den med en nål, men det er antagelig ikke så lurt...

Kjære mamma mia. Det høres ut som du har tilstoppede melkeganger. Ta en ren frotteklut vridd opp i varmt vann og legg den over brystknoppen der det hvite området er i ca 5 min.. Røff tørking med et håndkle eller forsiktig fjerning av det hvite området med en helt ren nål( kokes i vann i 10 min.)gjør det lettere for barnet å tømme området når det legges til.Når melken renner kan du prøve å massere området med tommelfingeren din i retning brystknoppen. Press godt. Noen har behov for smertestillende i forkant. Hyppig uttømming ved amming eller håndmelking/massasje. Regn med at du må gjenta dette over flere ganger før det løser seg opp. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...