Gå til innhold

2,5 mnd - sitte 3 timer i bilsete?

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Vi skal reise på tur i morgen, ca tre timer i bil. Spørsmålet er enkelt... Er det greit for ryggen hennes å sitte tre timer i setet, eller bør vi ta noen stopp og ta henne ut? Stopper jo selvfølgelig hvis hun gråter, men hva hvis hun sover og ser ut til å ha det ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke vekket en så liten en som sov søtt i setet sitt underveis på biltur, forutsatt at setet var laget for så små.

Ta pause hvis hun forlanger det, ellers er det bare å kjøre - helst uten å stoppe på rødt lys engang, hvis hun likner min eldste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er nødvendig å ta henne ut av setet hvis hun ikke "ber" om det selv. Dvs. sover hun søtt, så kjør til hun begynner å bli urolig:-) Babyer sier klart fra når ting ikke er behagelig lenger, ingen grunn til å vekke henne.

God tur:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke vekket en så liten en som sov søtt i setet sitt underveis på biltur, forutsatt at setet var laget for så små.

Ta pause hvis hun forlanger det, ellers er det bare å kjøre - helst uten å stoppe på rødt lys engang, hvis hun likner min eldste...

''Ta pause hvis hun forlanger det, ellers er det bare å kjøre - helst uten å stoppe på rødt lys engang, hvis hun likner min eldste...''

Min erfaring også. Vi har abonnement i alle bomselskapene mellom Oslo og Kristiansand for å slippe å stoppe for å betale og dermed vekke ungen... (dette var før Autopass-ordningen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Husker første langtur med førstemann - da var han 2 mnd, og vi skulle kjøre 45 mil.

Han våknet som han pleide i 6-tida, fikk melk, og sovnet igjen. Vi la ham da i bagen (hadde bag, ikke sete i bilen), heiv i oss frokost, og kjørte avgårde klokka 7.

Han sov i ca tre timer, våknet, vi skftet bleie, han fikk mer mat, og sovnet igjen, og vi bare kjørte på, rakk ferja fint - og var fremme 1345 :-)

Utrolig grei tur!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mrs. Wallace

Så lenge barnet ikke vanligvis sitter i flere timer, er det ikke noe problem for ryggen el.l å la det sitte tre timer i et engangstilfelle. Så dersom babyen sover, er det bare å kjøre på - bokstavelig talt. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de andre her, bare dra på tur, og ikke vekk henne hvis hun sover. (Jeg vet om flere "kolikkforeldre" som stadig kjører lange turer på kvelds- og nattestid, med spedbarn som ikke roer seg på annen måte... Jeg har aldri lest noe om at man har påvist rygg- og hofteproblemer som skyldes bilseter, det er vel heller en mistanke om at det er en belastning å sitte slik mer enn nødvendig, slik jeg har forstått det..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, kjenner det igjen! Søsteren min holdt på å le seg ihjel da hun var med meg og babyen en tur til byen. Hver gang vi fikk rødt lys og måtte stå rolig i mer enn 5 sekunder begynte det å skrike i baksetet! Før vi var kommet gjennom krysset, var det stilt igjen:-)

Så da kjører vi da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ta pause hvis hun forlanger det, ellers er det bare å kjøre - helst uten å stoppe på rødt lys engang, hvis hun likner min eldste...''

Min erfaring også. Vi har abonnement i alle bomselskapene mellom Oslo og Kristiansand for å slippe å stoppe for å betale og dermed vekke ungen... (dette var før Autopass-ordningen)

Vi "ødela" strekningen Gjøvik - Oslo i 1991 (jeg husker det ennå, så det var - eh - hørbart). Vi måtte nemlig fylle bensin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...