Gå til innhold

Permisjon.

Gjest Noen som kan svare meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Noen som kan svare meg?

Hvis jeg har 100% utbetalt. Hvor lenge er jeg permitert da?

Er jeg permitert i 44 uker? Har ikke fedrekvote.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mandolina

Jeg går ut fra at du tenker på permisjon i forbindelse med fødsel. Stønaden du får da heter foreldrepenger.

"Stønadsperioden for foreldrepenger utgjør 44 uker med full stønad eller 54 uker med 80 prosent av full stønad."

Dette iflg. NAV sine informasjonssider

http://www.nav.no/page?id=328

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Perm dama uten peil.

Jeg går ut fra at du tenker på permisjon i forbindelse med fødsel. Stønaden du får da heter foreldrepenger.

"Stønadsperioden for foreldrepenger utgjør 44 uker med full stønad eller 54 uker med 80 prosent av full stønad."

Dette iflg. NAV sine informasjonssider

http://www.nav.no/page?id=328

Hilsen

Ja,er da permitert i 44 uker. Så hvis jeg da er ferdig med mine 44 uker om en mnd så skal jeg i jobb om en mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Ja,er da permitert i 44 uker. Så hvis jeg da er ferdig med mine 44 uker om en mnd så skal jeg i jobb om en mnd?

Ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Ring NAV for å høre, det er det sikreste.

Ellers er

"Seks uker er forbeholdt far (fedrekvoten)."

Men jeg vet ikke hvordan dette fungerer, når du ikke har fedrekvote.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hvorfor du ikke har fedrekvote det... Hvis far bare ikke har mulighet til å ta den, så mister dere de 6 ukene... Hvis de av en eller annen grunn har blitt skrevet over på deg, har du alle 44 ukene selv ja:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Takk for svarene

Kommer ann på hvorfor du ikke har fedrekvote det... Hvis far bare ikke har mulighet til å ta den, så mister dere de 6 ukene... Hvis de av en eller annen grunn har blitt skrevet over på deg, har du alle 44 ukene selv ja:-)

Han har eget firma og ingen mulighet til å ta de 6 ukene.. Jeg har heller ikke fått de. Så da er det i jobb om enm mnd :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mallet

Han har eget firma og ingen mulighet til å ta de 6 ukene.. Jeg har heller ikke fått de. Så da er det i jobb om enm mnd :s

De 6 ukene med fedrekvote er inkludert i de 44 ukene. Så hvis du ikke har fått dem skrevet over på deg så skal du ut i jobb etter 38 ukers permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Samboer er selvstendig næringsdrivende, og vi mister de 6 ukene:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suverent..

Samme her! Samboer er selvstendig næringsdrivende, og vi mister de 6 ukene:-/

Ja, det er takken for at folk jobber her i landet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er takken for at folk jobber her i landet:)

Hmm, tror ikke jeg våger å ta opp den diskusjonen igjen, for jeg fikk så øra flagret sist jeg nevnte det her inne:-) Men jeg er så absolutt enig i at det er helt hull i hodet at ikke alle skal kunne benytte seg av det de kaller en rettighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jøssess

Hmm, tror ikke jeg våger å ta opp den diskusjonen igjen, for jeg fikk så øra flagret sist jeg nevnte det her inne:-) Men jeg er så absolutt enig i at det er helt hull i hodet at ikke alle skal kunne benytte seg av det de kaller en rettighet!

He he så pass. Nei da skal vi ikke ta opp den øksa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he så pass. Nei da skal vi ikke ta opp den øksa:)

Nei la oss ikke:-) Men lykke til med armeidslivet igjen da, selv om det er trist å sette dem i barnehage når de er så små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingen barnehage til oss..

Nei la oss ikke:-) Men lykke til med armeidslivet igjen da, selv om det er trist å sette dem i barnehage når de er så små!

Har ikke fått plass, skal si opp jobben.

Sambo mener jeg kan høre om å si opp på dagen siden jeg ikke har noe sted å gjøre av småen. Ikke vet jeg.Så må snakke med sjefen i morgen. Har ikke noe stor,viktig jobb så håper det lar seg ordne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo mener jeg kan høre om å si opp på dagen siden jeg ikke har noe sted å gjøre av småen. Ikke vet jeg.Så må snakke med sjefen i morgen. Har ikke noe stor,viktig jobb så håper det lar seg ordne..

Hvordan er det da egentlig? Får du arbeidsledighetstrygd og kontantstøtte i tillegg? Eller mister du da retten på kontantstøtte, siden du likevel får "betalt" for å gå hjemme? Hvis du skjønner... Lurer litt på diverse løsninger selv se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest regler på alt

Hvordan er det da egentlig? Får du arbeidsledighetstrygd og kontantstøtte i tillegg? Eller mister du da retten på kontantstøtte, siden du likevel får "betalt" for å gå hjemme? Hvis du skjønner... Lurer litt på diverse løsninger selv se!

Da kan jeg fortelle deg at jeg ikke har peil! Desverre!

Blir gal av alle disse reglene. Leste litt om ledighetstrygt, men forsto som vanlig ikke en dritt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontantstøtte har ingenting med hvordan man jobber, eller ikke jobber. Det eneste kriteriet for kontantstøtten er at man ikke har barnet i kommunal barnehage...ikke om man mottar lønn eller arbeidsledighetstrygd (eller andre ytelser)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mallet

Du trenger ikke si opp jobben. Når du har små barn har du rett på ulønnet permisjon. Du kan dermed ha ulønnet permisjon til barnet får plass i barnehage (eller til dere velger en annen løsning for barnepass), og så gå tilbake i samme jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontantstøtte har ingenting med hvordan man jobber, eller ikke jobber. Det eneste kriteriet for kontantstøtten er at man ikke har barnet i kommunal barnehage...ikke om man mottar lønn eller arbeidsledighetstrygd (eller andre ytelser)...

Ok, takk! Greit å vite:-) Ikke at jeg har så lyst til å gå arbeidsledig altså, men det er ikke lett å finne barnehageplass i november...! Her hvor jeg bor er det nemlig langt fra full dekning! Kan jo sikkert finne dagmamma, men det har jeg bare ikke lyst til! Så da får vi se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg fortelle deg at jeg ikke har peil! Desverre!

Blir gal av alle disse reglene. Leste litt om ledighetstrygt, men forsto som vanlig ikke en dritt :(

Nei det er jaggu ikke lett å forstå! Tar stort sett en telefon eller avtaler et møte jeg, så får jeg svar på akkurat det jeg lurer på! Gjorde det da jeg skulle fylle ut det idiotiske skjemaet for permisjonen også, og da syntes de visst jeg var helt tullete! Men det bryr jeg meg heldigvis lite om:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...