Gjest Shira :o) Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Kan dere hjelpe meg litt? Jeg vil gjerne servere noe til barnet med melkeallergi i morgen, men jeg aner ikke hva. Leste på muffinspakkene, og der var det jo melkepulver. Foreldrene har ikke tatt kontakt, så jeg er veldig i tvil her. Pleier dere og ta kontakt på forhånd? Og gi tips til hva som kan lages, eller sender dere med mat? Jeg kan gjerne lage ekstra jeg, det gjør jeg med glede, jeg må bare vite hva som er trygt og gi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Ring foreldrene og spør. ) Poden fortalte like før sin bursdag at en av guttene i klassen ikke tåler melk - jeg sendte en melding til mora og spurte og fikk til svar at han kunne spise litt, men ikke så mye. Nå er mine så store at de vet selv hva de kan spise og ikke så gutten styrte det selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Toro sjokolademuffins tror jeg er uten, mener at vi bruker dem til et barn i bhg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Ring foreldrene og spør. ) Poden fortalte like før sin bursdag at en av guttene i klassen ikke tåler melk - jeg sendte en melding til mora og spurte og fikk til svar at han kunne spise litt, men ikke så mye. Nå er mine så store at de vet selv hva de kan spise og ikke så gutten styrte det selv. Jeg har ikke lyst! Jeg er ikke typen til og ta kontakt med andre jeg ikke kjenner, og disse innbyr ikke til kontakt heller (huff, nå er jeg fæl, men slik er det) Jeg syns faktisk at det er deres ansvar. Med så mange barn kan vi ikke holde styr på alt, så jeg synes de kunne sendt en SMS til meg, nummeret stod i innbydelsen. Er jeg vanskelig og sær nå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Toro sjokolademuffins tror jeg er uten, mener at vi bruker dem til et barn i bhg. *iler og finner pakken* Jammen! Du hadde helt rett ) Jeg hadde bare lest på de lyse, og der var det helmelk. Supert! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Gutten min har gått på melkefri diett i perioder. Hvis han har vært i bursdag i disse periodene har jeg ringt foreldrene og spurt om jeg skal sende med ham mat/ kake. Hittil har jeg sluppet det. Fforeldrene er glad for at jeg spør og noen av dem har disuktert med meg hva alle, inkludert min sønn kan spise. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1211460916' post='3881333] Jeg har ikke lyst! Jeg er ikke typen til og ta kontakt med andre jeg ikke kjenner, og disse innbyr ikke til kontakt heller (huff, nå er jeg fæl, men slik er det) Jeg syns faktisk at det er deres ansvar. Med så mange barn kan vi ikke holde styr på alt, så jeg synes de kunne sendt en SMS til meg, nummeret stod i innbydelsen. Er jeg vanskelig og sær nå? Ja, nå synes jeg du er litt vanskelig. Hadde ikke du satt pris på om foreldrene hadde ringt og spurt om de hadde hørt det var noe ditt barn ikke tåler? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1211460916' post='3881333] Jeg har ikke lyst! Jeg er ikke typen til og ta kontakt med andre jeg ikke kjenner, og disse innbyr ikke til kontakt heller (huff, nå er jeg fæl, men slik er det) Jeg syns faktisk at det er deres ansvar. Med så mange barn kan vi ikke holde styr på alt, så jeg synes de kunne sendt en SMS til meg, nummeret stod i innbydelsen. Er jeg vanskelig og sær nå? Jeg synes ikke du er vanskelig. Synes det er foreldrene til barnet som har allergi som burde ta kontakt. De kan ikke ta for gitt at du vet at deres barn har allergi. Jeg tar selv alltid kontakt når mitt barn skal i bursdag eller andre tilstelninger. Han har også div. allergier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Ja, nå synes jeg du er litt vanskelig. Hadde ikke du satt pris på om foreldrene hadde ringt og spurt om de hadde hørt det var noe ditt barn ikke tåler? Jeg syns ikke hun er vanskelig i det hele tatt. Skal man ringe rundt til alle foreldrene da, for å spørre om det er noe barnet deres ikke tåler? Jeg hadde forventet at dem hadde ringt selv og fortalt det. Det hadde jeg også selvfølgelig gjort om jeg hadde hatt et barn med matvareallergi av noe slag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg syns ikke hun er vanskelig i det hele tatt. Skal man ringe rundt til alle foreldrene da, for å spørre om det er noe barnet deres ikke tåler? Jeg hadde forventet at dem hadde ringt selv og fortalt det. Det hadde jeg også selvfølgelig gjort om jeg hadde hatt et barn med matvareallergi av noe slag. Men her vet jo Shira at barnet ikke tåler melk, er det virkelig så farlig å ringe og spørre litt om det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ersalsa Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Rød gele uten vaniljesaus på og lollypopis kan du gi (holder ofte i masevis). Ellers finner du nok sikkert melkefrie sjokoladekaker om du søker på det. Seigemenn som snop. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Ja, nå synes jeg du er litt vanskelig. Hadde ikke du satt pris på om foreldrene hadde ringt og spurt om de hadde hørt det var noe ditt barn ikke tåler? Jeg hadde gitt beskjed selv jeg, og ikke forventet at de skulle kontakte meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Men her vet jo Shira at barnet ikke tåler melk, er det virkelig så farlig å ringe og spørre litt om det? Jeg vet det med 98% sikkerhet, det var gutten min som sa det, men jeg kan ikke alltid stole på at han har fått med seg den hele og fulle historien. Derfor synes jeg at de kunne tatt kontakt, for de fleste vet vel at 6-7 år gamle gutter lever litt i sin egen verden og glemmer ganske mye ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg synes ikke du er vanskelig. Synes det er foreldrene til barnet som har allergi som burde ta kontakt. De kan ikke ta for gitt at du vet at deres barn har allergi. Jeg tar selv alltid kontakt når mitt barn skal i bursdag eller andre tilstelninger. Han har også div. allergier. ''Jeg tar selv alltid kontakt når mitt barn skal i bursdag eller andre tilstelninger. Han har også div. allergier.'' Jeg hadde gladelig laget mat som ditt barn kunne spise, hvis jeg fikk beskjed ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Gutten min har gått på melkefri diett i perioder. Hvis han har vært i bursdag i disse periodene har jeg ringt foreldrene og spurt om jeg skal sende med ham mat/ kake. Hittil har jeg sluppet det. Fforeldrene er glad for at jeg spør og noen av dem har disuktert med meg hva alle, inkludert min sønn kan spise. ''Hittil har jeg sluppet det. Fforeldrene er glad for at jeg spør og noen av dem har disuktert med meg hva alle, inkludert min sønn kan spise.'' Jeg hadde også gladelig laget rett type mat, så lenge jeg hadde fått snakket med deg om hva som var rett ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Rød gele uten vaniljesaus på og lollypopis kan du gi (holder ofte i masevis). Ellers finner du nok sikkert melkefrie sjokoladekaker om du søker på det. Seigemenn som snop. Vi skal ha utebursdag, så jeg tenkte jeg skulle styre unna geleen. Takk for tips! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Men her vet jo Shira at barnet ikke tåler melk, er det virkelig så farlig å ringe og spørre litt om det? Men foreldrene kan jo ikke gå ut i fra at hun vet det. Om hun ikke liker å ta kontakt med mennesker hun ikke kjenner, og den familien ikke er veldig kontaktskapende selv, skjønner jeg godt at hun lar være. Jeg synes det uansett er foreldrenes ansvar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Men foreldrene kan jo ikke gå ut i fra at hun vet det. Om hun ikke liker å ta kontakt med mennesker hun ikke kjenner, og den familien ikke er veldig kontaktskapende selv, skjønner jeg godt at hun lar være. Jeg synes det uansett er foreldrenes ansvar. ''Men foreldrene kan jo ikke gå ut i fra at hun vet det.'' Det kan de ikke og kanskje vet ungen stort sett hva han kan spise og ikke, men alikevel - hvor vanskelig er det for Shira å strekke ut en hånd da? Kanskje sliter en eller begge av de andre foreldrene med angst som gjør at de ikke tør ringe rett og slett? Eller noe annet i den duren... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 ''Men foreldrene kan jo ikke gå ut i fra at hun vet det.'' Det kan de ikke og kanskje vet ungen stort sett hva han kan spise og ikke, men alikevel - hvor vanskelig er det for Shira å strekke ut en hånd da? Kanskje sliter en eller begge av de andre foreldrene med angst som gjør at de ikke tør ringe rett og slett? Eller noe annet i den duren... Hva skal man da gjøre hvis både foreldrene og jeg ikke liker og ta kontakt med fremmende? Hvem skal ha ansvaret? Jeg innrømmer det gjerne, jeg har en "problem" på dette området. Forresten så er foreldrene klassekontakter, det var egentlig jeg som ble valgt, men de ba om det selv, så da skulle en jo tro at de ville ha kontakt med andre foreldre? For alt jeg vet, er det flere barn i klassen som har allergier, det er 1.klasse, og jeg kjenner ikke barna så godt. Første gangen alle skal hjem til oss. Er det da jeg som skal ha ansvaret for å holde kontroll på hva enkelt barn kan/vil/liker/tåler? Eller foreldrene til barnet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Nå har du jo funnet sjokolademuffins men for sakens skyld sender jeg med denne fabelaktige muffinsoppskriften uten melk: 75 g smør/margarin (melkefri margarin) 2 store egg 1 1/2 dl sukker 2 dl hvetemel 1 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker Tilberedning: (15-20 stk.) Eggedosis, inn med det tørre - over i former - vips. Stek 10-12 min ved 210 C og sett kakene på rist til avkjøling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.