Gå til innhold

Dere som har barn med melkeallergi

Gjest Shira :o)

Anbefalte innlegg

[quote name=Shira :o)' timestamp='1211465554' post='3881376]

Jeg vet det med 98% sikkerhet, det var gutten min som sa det, men jeg kan ikke alltid stole på at han har fått med seg den hele og fulle historien. Derfor synes jeg at de kunne tatt kontakt, for de fleste vet vel at 6-7 år gamle gutter lever litt i sin egen verden og glemmer ganske mye ;o)

Jeg tror de kan føle det som at de "krever" at du lager noe spesielt til deres sønn dersom de ringer, ikke sikkert de synes det er en ok følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har du jo funnet sjokolademuffins men for sakens skyld sender jeg med denne fabelaktige muffinsoppskriften uten melk:

75 g smør/margarin (melkefri margarin)

2 store egg

1 1/2 dl sukker

2 dl hvetemel

1 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

Tilberedning:

(15-20 stk.)

Eggedosis, inn med det tørre - over i former - vips.

Stek 10-12 min ved 210 C og sett kakene på rist til avkjøling.

Takk, jeg lagrer den, for jeg har ei søster som akkurat har startet melkefritt liv, og hun liker muffins :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de kan føle det som at de "krever" at du lager noe spesielt til deres sønn dersom de ringer, ikke sikkert de synes det er en ok følelse.

Det er godt mulig, men da kan de jo tilby seg og sende med noe selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

De kan jo tilby seg å lage noe selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

[quote name=Shira :o)' timestamp='1211461018' post='3881334]

*iler og finner pakken*

Jammen! Du hadde helt rett :o) Jeg hadde bare lest på de lyse, og der var det helmelk. Supert! :o)

Utrolig hva man tilegner seg av kunnskap når man har en barnehage ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hva man tilegner seg av kunnskap når man har en barnehage ;)

''Utrolig hva man tilegner seg av kunnskap når man har en barnehage ;)''

Det kan jeg tenke meg! :o) Ei venninne er førskolelærer, jeg måtte høre med henne hvor mange pølser jeg måtte ha, hun kan alt slikt hun :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Persille1365381127

[quote name=Shira :o)' timestamp='1211522121' post='3881781]

''Utrolig hva man tilegner seg av kunnskap når man har en barnehage ;)''

Det kan jeg tenke meg! :o) Ei venninne er førskolelærer, jeg måtte høre med henne hvor mange pølser jeg måtte ha, hun kan alt slikt hun :o)

Antall pølser, liter med drikke per dag, mat uten melk og egg, hvilken gelé det går mest av, boller eller sjokoladekake, mengde mat til ett måltid, favorittpålegg, smarte klær, gode støvler, antall bleier - det er mye rart vi vet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall pølser, liter med drikke per dag, mat uten melk og egg, hvilken gelé det går mest av, boller eller sjokoladekake, mengde mat til ett måltid, favorittpålegg, smarte klær, gode støvler, antall bleier - det er mye rart vi vet ;)

Og jeg vet å utnytte kunnskapen deres :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jeg har ringt mammaen til kompisen til Storebror når han har vært på besøk for å spørre, jeg veit at han har heavy melkeallergi.

Den ene Toro sjokoladekakemiksen er forresten uten melk - lurer på om det er den som heter Langpannekake, men husker ikke.

Kompisen kan også spise Lollipop-is, for sjokoladen som er på den er visst saft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ringt mammaen til kompisen til Storebror når han har vært på besøk for å spørre, jeg veit at han har heavy melkeallergi.

Den ene Toro sjokoladekakemiksen er forresten uten melk - lurer på om det er den som heter Langpannekake, men husker ikke.

Kompisen kan også spise Lollipop-is, for sjokoladen som er på den er visst saft.

''Kompisen kan også spise Lollipop-is, for sjokoladen som er på den er visst saft.''

Hæ? Er sjokoladen saft? Den er melkefri ja, men saft?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

''Kompisen kan også spise Lollipop-is, for sjokoladen som er på den er visst saft.''

Hæ? Er sjokoladen saft? Den er melkefri ja, men saft?!

Hehe, gikk visst litt fort i svingen der, ja. SAFE skulle det stå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjenner du litt til mammaen da? Siden barna er venner? Vi har ikke noe kontakt utover det at de går i samme klasse.

Jeg kjøpe ren saftis jeg, nså var jeg sikker. Og sjokolademuffins står klare. Så da tror jeg at jeg har alt i boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, gikk visst litt fort i svingen der, ja. SAFE skulle det stå! :)

*hahahahaha* Trøtt på morran? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...