Mamma07 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Har deres små leker i sengen? Tenker da på de under 1 år. Koseklut er jo greit, men ser så mange foreldre som gir ungene masse bamser, leker og pledd i sengen. Jeg er kanskje overhysterinsk, men med tanke på krybbedød og slikt vil jeg ikke at småen skal ha noe i sengen. Jeg vil også vise henne at sengen ikke er til lek, men til soving. Hva mener dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j83! Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg har kun dyne og pute i sengen, kanskje et pledd som hun liker godt å kose med for å få sove, men ingen leker eller bamser.. Sengen e da ingen lekeplass.. Enig med deg der! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Mine unger har aldri hatt smokk eller koseklut. Men èn bamse/kanin (liten, babyvennlig fra H&M), det har de hatt. Men leker generelt har ingenting senga å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Sengen er til kos og søvn. Ikke lek. Så mine får ha kosefillen, og bamsen. Snuppen hadde i lang tid en hard plast hai, som han koste med. Den fikk han ha i sengen i stedet for bamsen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Lillesøster har bare smokk(er) i senga. Har prøvd å gi henne bamse, men den kaster hun bare vekk. Hun koser mest med dyna, hun. (ligger oppå :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silver Fairy Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 hahaha...Nå gjorde jeg nesten det samme som morsan (?) bare omvendt. Ser tittelen på innlegget og tenker helt feil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 hahaha...Nå gjorde jeg nesten det samme som morsan (?) bare omvendt. Ser tittelen på innlegget og tenker helt feil. Hopp ut av boksen din! hehe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Mine to har hatt et kosedyr i senga helt fra de var babyer. Da jenta mi var baby var hun helt avhengig av å ha noe mykt å putte nesa si inni for å få sove. Hun brukte bretten på soveskinnet sitt, bamsen sin, eller dro over seg en gulpeklut. Hun har fått lov til å ha litt leiker i senga nå som hun er større også, fordi hun er ekstremt b-menneske og får ikke sove før i 21-22-tida. Hvis hun får ha dokker eller noe annet i senga holder hun seg ihvertfall der inne, og flyr ikke ut og inn og maser på oss voksne. Broren hennes er stikk motsatt, han sovner 4 minutter etter at hodet er på puta. Han har aldri hatt behov for noe pusleri i senga (bortsett fra bøker) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hos oss har ikke ungene leker i senga. De kan ha 1-2 bamser og evt. smokk/koseklut. Jeg synes heller ikke senga skal være en lekeplass når man skal sove. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Barna våre har forbud mot leker i sengen, dvs. biler og sånt, men bamser og andre kosedyr er lov. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Mine har alltid fått lov til å ha bamse® i senga, av flere grunner. Jeg vil at de skal kose seg i senga si og synes det er et ålreit sted å være, og hvis en bamse hjelper, så kjør på. Og ikke minst er det kjekt å ha som et overgangsobjekt; Dersom barnet skal overnatte borte i fremmed seng, er det greit å ta med bamsen fra senga hjemme for å skape gjenkjennelse. Men det er ikke det samme som at jeg tillater full lekepark-action i senga, da. De skal først og fremst sove der, men jeg ser ikke noe galt i at de ligger og pusler litt med et kosedyr før de sovner eller om morgenen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hos oss har vi det slik Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Når barna var et år gamle trengte de ikke noe mer enn kosebamse til pynt og smokk. Men det ene barnet hadde en urolig tid en periode hvor hun ikke ville legge seg. Løsningen ble at hun kunne ha noen leker i sengen når hun la seg. Da var hun stille og rolig og koste seg før hun sovnet. Noen ganger ryddet hun selv og noen ganger ryddet vi hvis hun sovnet ifra lekene. Hvis vi ikke hadde gjort dette ville hun ha løpt frem og tilbake fra seng til stue og mast en time. Og leggingen ville ikke bli god for noen av oss. Vi skal se våre barn ann og finne individuelle løsninger, det som funker for noen er ikke bra for andre. Vi kan gjerne ha strengt syn på hva som er pedagogisk riktig, men det er også bra for en familie å finne en balansegang som tåler å gå utenom det vanlige mønsteret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.