Gjest dårligsamvittighetnnnn Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Babyen min driver og klorer seg selv, så jeg så meg nødt til å korte ned neglene litt med en babyneglesaks... prøvde være forsiktig, men... så kom jeg til skade for å klippe litt i huda rett over neglen! Det begynte å sivblø litt, så jeg renset med pyrisept og tok på plaster. Så ikke ut til at det plaget henne noe særlig, men av og til hylte hun når hun fikk pupp... roet seg til slutt og sovnet, så vet ikke om hun gråt pga hun var trøtt eller pga det sved av og til i såret? Husker fra meg selv når jeg har skjært meg i huda på fingrene, da svir det lenge og det tar lang tid å gro. Når tror dere jeg kan fjerne plasteret og blødningen har stoppet? Vil det svi lenge? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Det er sånt som skjer, og barnehud gror fort. Du klipte jo ikke av hele fingertuppen, heller. ) Du kan sikkert ta av plasteret nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Det der har også jeg gjort, så du er ikke alene. Det skjedde da dattera mi var 15 mnd, og jeg hadde SÅÅÅ dårlig samvittighet etterpå, men datteren min så ikke ut til å merke det engang, så det var nok verst for meg som mor. Og månedsvis etterpå var jeg livredd for at det samme skulle skje igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Samma gjorde snaxy på gutten her... Han fikk så dårlig samvittighet at han ble fysisk dårlig... He, he, han lå rett ut på sofaen, og nektet i lang, lang tid å klippe negler .. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Forstår den svarte samvittigheten din, hadde følt det samme selv! Men hun plages helt sikkert ikke av det! De klorer seg, stikker fingrene i øynene, sparker og fekter borti alt mulig, og ser ikke ut til å ense det engang... Tror rett og slett ikke de gidder å bry seg om det før det gjør skikkelig vondt, og da får vi høre det! Men et tips - riv dem av med dine egne negler neste gang...! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest solstice Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Samma gjorde snaxy på gutten her... Han fikk så dårlig samvittighet at han ble fysisk dårlig... He, he, han lå rett ut på sofaen, og nektet i lang, lang tid å klippe negler .. Hehe, mannen her i huset nekter å klippe babynegler uten å ha prøvd engang 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest solstice Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg har funnet ut at det er mye enklere med en liten negleklipper i stedet for neglesaks. Da kan man få den skikkelig på plass og så klippe kjapt, i stedet for at babyen vrir seg midt i klippet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg har funnet ut at det er mye enklere med en liten negleklipper i stedet for neglesaks. Da kan man få den skikkelig på plass og så klippe kjapt, i stedet for at babyen vrir seg midt i klippet. Da mine var små lærte jeg at man skulle rive av neglene på baby, ikke klippe nettopp på grunn av faren for å klippe fingertuppene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dårligsamvittighetnnnn Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg har funnet ut at det er mye enklere med en liten negleklipper i stedet for neglesaks. Da kan man få den skikkelig på plass og så klippe kjapt, i stedet for at babyen vrir seg midt i klippet. Problemet var at denne gangen brukte jeg en liten negleklipper.... før har jeg brukt babyneglesaks og det har gått helt greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dårligsamvitthetnnn Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Da mine var små lærte jeg at man skulle rive av neglene på baby, ikke klippe nettopp på grunn av faren for å klippe fingertuppene. Når skal man begynne å klippe dem da?Er så redd for at når jeg river neglene så river jeg for mye og ned i "kjøttet"... det har jo skjedd med meg selv når jeg har revet negler som har revnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Når skal man begynne å klippe dem da?Er så redd for at når jeg river neglene så river jeg for mye og ned i "kjøttet"... det har jo skjedd med meg selv når jeg har revet negler som har revnet. Babyer har mye mykere negler enn oss så det går helt fint å rive dem. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dårligsamvittighetnnnn Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Babyer har mye mykere negler enn oss så det går helt fint å rive dem. ) Men hvordan få stanset blødningen og få såret til å gro fort? RIfter på fingrer har en tendens til å gro sakte av egen erfaring, og jeg tror ikke hun har så god blodsirkulasjoni hendene, siden fødselen har hun hatt kalde hender... Jeg plastret i går med kirurgisk teip da jeg ikke hadde annet, men da jeg sjekket i dag blødde hun ennå. Var ikke så lett å få teipet igjen såret heller, er helt på tuppen av fingeren, er bare en liten overflatisk rift da, men det blør fra såret og jeg tror det svir... merket hun skrek sånn rar gråting jeg ikke har hørt før, lavmælt, og ikke skriking hele tia... så tror nok det svir ja. Noen tips? Tror ikke jeg trenger å få det sydd da, for det så veldig overflatisk ut da, var helt ytterst i fingertuppen rett over neglen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Men hvordan få stanset blødningen og få såret til å gro fort? RIfter på fingrer har en tendens til å gro sakte av egen erfaring, og jeg tror ikke hun har så god blodsirkulasjoni hendene, siden fødselen har hun hatt kalde hender... Jeg plastret i går med kirurgisk teip da jeg ikke hadde annet, men da jeg sjekket i dag blødde hun ennå. Var ikke så lett å få teipet igjen såret heller, er helt på tuppen av fingeren, er bare en liten overflatisk rift da, men det blør fra såret og jeg tror det svir... merket hun skrek sånn rar gråting jeg ikke har hørt før, lavmælt, og ikke skriking hele tia... så tror nok det svir ja. Noen tips? Tror ikke jeg trenger å få det sydd da, for det så veldig overflatisk ut da, var helt ytterst i fingertuppen rett over neglen. Smør på litt pyriseptsalve og ta på et plaster hun ikke greier å sutte av, da gror det fort. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest solstice Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Da mine var små lærte jeg at man skulle rive av neglene på baby, ikke klippe nettopp på grunn av faren for å klippe fingertuppene. Jeg gjorde det de første månedene, men nå er neglene hennes altfor sterke til at de lar seg rive av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest solstice Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Problemet var at denne gangen brukte jeg en liten negleklipper.... før har jeg brukt babyneglesaks og det har gått helt greit. Da er det kanskje like greit å fortsette med neglesaksen, hvis det er den som fungerer best for deg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg klarte å gjøre akkurat det samme... det over 15 år siden, men jeg husker det faktisk fremdeles. Babyen gråt og jeg gråt... Han har glemt det, men ikke jeg, nei... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Ikke ha plateret på for lenge! I tilfelle hun reagerer på det. (Frøken her i huset gjør det nemlig hun er tre år) Vi får dårlig samvittighet for alt mulig rart, det er slik som skjer og det gror og merket blir borte, men det kan komme til å svi litt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.