sbb Skrevet 22. mai 2008 Skrevet 22. mai 2008 Hei! Min toåring har drukket og tisset veldig mye de siste dagene - samt vært litt slapp og utilpass (dårlig søvn på nattestid og.) Ungen har ikke fått noe uvanlig mat i forhold til ellers - og tørsten skyldes i allefall ikke varmt vær ute, da det har vært iskaldt hele uka. Burde jeg få ungen testet for diabetes, eller er det trygt å se det an ei stund? Noen som vet? Mvh, 0 Siter
jubalong70 Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Hvis han har de samme symptomene nå etter helgen, så hadde jeg tatt ham med til fastlegen for en sjekk. 0 Siter
Gjest Hoggormen Skrevet 31. august 2008 Skrevet 31. august 2008 Jeg velger å svare selv om innlegget er gammelt. Du beskriver symptomer som kan komme av diabetes. Det behøver ikke å være det, men det skader aldri å sjekke. Hvis barnet får sånne symptomer og de ser ut til å vedvare, så er det en god regel å få sjekket et fastende blodsukker. Dvs. en måling på morgenen før matinntak. Man skal ikke ha i seg noe etter 12 på natta. Å drikke litt vann er greit, men ikke mengdevis. Da jeg fikk diabetes hadde jeg symptomer i halvannen mnd før jeg ble veldig syk, så det skader neppe å vente noe. Men bedre føre var folkens. Jeg er sikker på at legene synes det er best å være på sikre siden også 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.