Gå til innhold

bør jeg få testet for diabetes??

sbb

Anbefalte innlegg

Hei!

Min toåring har drukket og tisset veldig mye de siste dagene - samt vært litt slapp og utilpass (dårlig søvn på nattestid og.)

Ungen har ikke fått noe uvanlig mat i forhold til ellers - og tørsten skyldes i allefall ikke varmt vær ute, da det har vært iskaldt hele uka.

Burde jeg få ungen testet for diabetes, eller er det trygt å se det an ei stund?

Noen som vet?

Mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han har de samme symptomene nå etter helgen, så hadde jeg tatt ham med til fastlegen for en sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest Hoggormen

Jeg velger å svare selv om innlegget er gammelt.

Du beskriver symptomer som kan komme av diabetes. Det behøver ikke å være det, men det skader aldri å sjekke.

Hvis barnet får sånne symptomer og de ser ut til å vedvare, så er det en god regel å få sjekket et fastende blodsukker. Dvs. en måling på morgenen før matinntak. Man skal ikke ha i seg noe etter 12 på natta. Å drikke litt vann er greit, men ikke mengdevis.

Da jeg fikk diabetes hadde jeg symptomer i halvannen mnd før jeg ble veldig syk, så det skader neppe å vente noe. Men bedre føre var folkens.

Jeg er sikker på at legene synes det er best å være på sikre siden også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...