Gjest MammapåSandnes Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 I Sandnes raser nå to bydeler mot hverandre. Folk fra den ene bydelen må kjøre gjennom den andre for å komme til sentrum. I årevis har det vært mye stygg kjøring, og fartsgrensene har blitt satt ned. Politiet målte at 80 % av bilistene overskred fartsgrensen i 50-sonen. Det har nå blitt satt opp farsthumper. Alt dette fordi det ikke er gangfelt eller undergang - og barn som skal på skolene i nærheten må krysse veien. Bilistene raser og i protest tuter de og ruser motoren når de kjører dette strekket. Når de blir konfrontert med at voksne og barn vekkes av dette, sier enkelte at "vi driter i om barna deres våkner". Det har også blitt laget facebook-side der barna i den aktuelle bydelen blir kallt stygge ting. Det er skremmende holdning til barns trafikksikkerhet. Jeg er sjokkert over at voksne mennesker oppfører seg sånn og uttaler seg slik i mediene. Det jeg lurer på er om det har vært lignende aksjoner andre steder i Norge, eller om vi har Norges mest agressive bilister i denne byen/bydelen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Er det mulig?! Disse voksne er tydeligvis ikke klar over at de er rollemodeller for både sine egne barn og andre barn... Makan til oppførsel! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Oj, det høres jo hårreisende ut!!! Jeg har ikke hørt om slikt. Vet at på Raufoss var det protester mot en bomstasjon, da kjørte man en skogsvei som omveg for å slippe å kjøre gjennom bomstasjonen. Men det var ikke til noe særlig sjenanse for andre mennesker. Blir litt sjokkert over at voksne mennesker kan oppføre seg slik... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heyheymymy Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 ja, vi har norges mest egoistiske billister. Om vi har Danmarks mest egoistiske vet jeg ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MammapåSandnes Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 ja, vi har norges mest egoistiske billister. Om vi har Danmarks mest egoistiske vet jeg ikke. Vi på Sandnes, da vet du :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Ja, jeg tror faktisk dere dermed kvalifiserte til norgesprisen... Det der hørtes helt sykt ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.