Gjest mammamiaaa Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Babyen min snørrer, tror jeg, Hører i alle fall en snørrete lyd når hun dier, men det virker som hun puster greit. Av og til ser jeg "bøser" i nesen da som jeg hjelper henne med å få ut, men selv om det ser ut til at det ikke er noe der så hører jeg denne snørrlyden, høres ut som den er langt bake. Kan det være noe med polyppene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Det er sannsynligvis bare snørr. Helt normalt. Du kan kjøpe jordmorsug og saltvannspipetter på apoteket. Drypp 1-2 dråper saltvann i hver nese før bleieskift. Etter bleieskiftet suger du ut snørret som da gjerne har løsnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Sprut litt morsmelk inn i nesen, det kan hjelpe :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Det er sannsynligvis bare snørr. Helt normalt. Du kan kjøpe jordmorsug og saltvannspipetter på apoteket. Drypp 1-2 dråper saltvann i hver nese før bleieskift. Etter bleieskiftet suger du ut snørret som da gjerne har løsnet. Jeg har bare saltvanns øyedråper, kan jeg bruke de? Eller kanskje jeg kan lage hjemmelaget saltvann og sprøyte inn i nesen med engangssprøyte? Noen som i såfall har oppskriften? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg har bare saltvanns øyedråper, kan jeg bruke de? Eller kanskje jeg kan lage hjemmelaget saltvann og sprøyte inn i nesen med engangssprøyte? Noen som i såfall har oppskriften? Tenker du på sånne engangspipetter med saltvann? I så fall er det de jeg har brukt også. Fungerer kjempefint 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Tenker du på sånne engangspipetter med saltvann? I så fall er det de jeg har brukt også. Fungerer kjempefint Det står at det er saltvanns øyedråper, står bare at det er ment til å skylle øyne eller kontaktlinser. 0.9 % fysiologisk sterilt saltvann. kan være at saltinnholdet er for sterkt til nesen? Jeg har brukt disse en gang før da babyen min hadde så mye gørr i øynene, antakelig tette tårekanaler, og ble bra igjen med en gang da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Det står at det er saltvanns øyedråper, står bare at det er ment til å skylle øyne eller kontaktlinser. 0.9 % fysiologisk sterilt saltvann. kan være at saltinnholdet er for sterkt til nesen? Jeg har brukt disse en gang før da babyen min hadde så mye gørr i øynene, antakelig tette tårekanaler, og ble bra igjen med en gang da. Fysiologisk saltvann er 0,9% og kan helt fint brukes i nesen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Fysiologisk saltvann er 0,9% og kan helt fint brukes i nesen. Men leger anbefaler morsmelk fremfor saltvann for babyer som får pupp! :-) (I allefall min lege da!) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Men leger anbefaler morsmelk fremfor saltvann for babyer som får pupp! :-) (I allefall min lege da!) Ja, har hørt det, men har hørt mange si de ikke har merket noen effekt av det. Prøvde det f.eks. i øynene på vesla da hun hadde sånn gørr der, men det funka ikke.... Men da jeg tok saltvann forsvant plagene med en gang. Har prøvd å sprute morsmelk i nesen, men vanskelig å sikte, og ikke alltid jeg har "stråle"... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Men leger anbefaler morsmelk fremfor saltvann for babyer som får pupp! :-) (I allefall min lege da!) Selvsagt er morsmelk superflott, men det er ikke alltid man har det for hånden eller at det er like lett å få til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Ja, har hørt det, men har hørt mange si de ikke har merket noen effekt av det. Prøvde det f.eks. i øynene på vesla da hun hadde sånn gørr der, men det funka ikke.... Men da jeg tok saltvann forsvant plagene med en gang. Har prøvd å sprute morsmelk i nesen, men vanskelig å sikte, og ikke alltid jeg har "stråle"... Du melker ut i en liten kopp. Tømmer en saltvannspippette, trekker melka opp i den og drypper babyen sin nese som vanlig. :-) Enkelt og greit! Hvis du klarer å håndmelke da, det er lettest å gjøre dersom puppen er ganske full. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Du melker ut i en liten kopp. Tømmer en saltvannspippette, trekker melka opp i den og drypper babyen sin nese som vanlig. :-) Enkelt og greit! Hvis du klarer å håndmelke da, det er lettest å gjøre dersom puppen er ganske full. Smart 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.