Gjest jattajatta Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Ahh, du skrev jo med dyne ja...! Men det er da ca det jeg kler henne i! Har ikke dyne og saueskinn hvis jeg tar på nattposen! Likevel svetter hun! Hun har det for varmt i rommet 22 grader er rett og slett for noen av oss for varmt og sove i Hun er meget sannsynlig en av oss 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Jeg hadde tatt på henne mer klær, og droppet dyna til fordel for et tynt teppe. Min eldste sov med ullpysj, ullsokker og ullteppe fra Nøstebarn da hun var så liten. Hun sov også på saueskinn. Teppet kan forresten med fordel legges over henne slik at føttene stikker ut nede (derav ullsokkene), da er det mye vanskeligere å sparke det av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Enig med Glimtipper, 22 grader er alt for varmt og det er ikke det minste rart at hun sparker av seg dyna! Senk tempereaturen til 16-17 grader om mulig og kjøp ullpysj. Jeg hadde krepert om jeg skulle sovet i 22 grader. Vi har for tiden 14 grader på soveromet, om vinteren er det vel knapt varmegrader der inne på det kaldeste. ) Men vi har ikke baby da. Hadde det vært 14 grader på soverommet mitt, hadde jeg ALDRI lirket en tå ut av dyna!!!!! Nei, jeg tror ikke hun er for varm! I nattposen svetter hun, men uten den virker hun helt fin! Passe temperatur i nakken, og hun sover godt... Spreller i lette søvnfaser gjør hun uansett om hun lå naken på gulvet, så det at hun sparker av seg dyna eller vrir seg ut av den, føler jeg meg ganske sikker på at er ubevisst og ikke har noe med temperaturen å gjøre! Men ullpysj står herved på handlelisten! Da slipper jeg å bekymre meg for at hun blir kald uansett om hun blir liggende uten dyne. Og ikke blir hun vel for varm heller... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Min blir også kjempesvett i nakken og på ryggen hvis hun har det for varmt. Vi tok bort saueskinnet. Vet at mange sover på det året rundt, men for jenta vår ble det for varmt. Har du prøvd med nattpose men uten saueskinn? Har aldri hatt verken saueskinn eller dyne når jeg har tatt på henne nattposen! Bare bomullspysj og nattpose... Men det er akkurat som om den ikke puster, og hun blir skikkelig svett! I pysj uten pose, på saueskinn og med dyne til midt på magen, er hun helt fin:-) Helt til hun plutselig er uten dyne, da blir hun kald... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Jeg synes også du bør senke temperaturen på soverommet og ta på henne ullpysj. Ullpysj står nå på handlelisten, så får jeg vel senke temperaturen litt når hun får den da! Men hun svetter jo ikke i pysj, på saueskinn og med dyne, og da synes jeg det er rart hun svetter i pysj med nattpose, uten saueskinn og dyne! Den posen er jo uten armer og med store armåpninger! Merkelig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Ullpysj står nå på handlelisten, så får jeg vel senke temperaturen litt når hun får den da! Men hun svetter jo ikke i pysj, på saueskinn og med dyne, og da synes jeg det er rart hun svetter i pysj med nattpose, uten saueskinn og dyne! Den posen er jo uten armer og med store armåpninger! Merkelig... Har aldri brukt nattpose, og har vært litt betenkt ved tanken på det. Har større tro på at barnet skal få bevege seg fritt og være tilstrekkelig kledd til ikke å fryse om dynen sklir av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Jeg hadde tatt på henne mer klær, og droppet dyna til fordel for et tynt teppe. Min eldste sov med ullpysj, ullsokker og ullteppe fra Nøstebarn da hun var så liten. Hun sov også på saueskinn. Teppet kan forresten med fordel legges over henne slik at føttene stikker ut nede (derav ullsokkene), da er det mye vanskeligere å sparke det av. Ahh, godt tips! Skal kjøpe ullpysj, etter at alle tydeligvis anbefaler det! Og så skal jeg jaggu prøve trikset med teppet...! Ullsokker har hun! Takk for tipset:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Hadde det vært 14 grader på soverommet mitt, hadde jeg ALDRI lirket en tå ut av dyna!!!!! Nei, jeg tror ikke hun er for varm! I nattposen svetter hun, men uten den virker hun helt fin! Passe temperatur i nakken, og hun sover godt... Spreller i lette søvnfaser gjør hun uansett om hun lå naken på gulvet, så det at hun sparker av seg dyna eller vrir seg ut av den, føler jeg meg ganske sikker på at er ubevisst og ikke har noe med temperaturen å gjøre! Men ullpysj står herved på handlelisten! Da slipper jeg å bekymre meg for at hun blir kald uansett om hun blir liggende uten dyne. Og ikke blir hun vel for varm heller... Men 22 grader er jo over normalt stuetemperatur! Få opp vinduet og gi ungen luft! Det er da ikke så kaldt ute heller nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Det er da ikke farlig og sove med vinduet oppe - det er jo det de aller fleste gjør. Det er frisk luft. Jeg forstår at du er bekymret - men hun vil ikke ta noen skade av og sparke av seg dyna når det er 22 grader i rommet. Og husk at vi alle er forskjellig når det kommer til hva vi trenger av påkledning eller ikke når vi sover. Saueskinn i mai er for varmt - det ville jeg tatt bort. En myk pysj og dyne er mer enn nok nå hvis du ikke har vinduet oppe, evnt da noen tynne sokker på bena Det er ikke noe problem å sove på saueskinnet! Hun blir ikke for varm av det! Det er nattposen hun blir svett i! Uten både saueskinn og dyne! Men er det bra med trekk rett ned i senga til en baby på 2,5 mnd da? Til og med jeg blir forkjølet av det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Hun har det for varmt i rommet 22 grader er rett og slett for noen av oss for varmt og sove i Hun er meget sannsynlig en av oss Ja, hun er varmere enn meg, det har jeg forstått! (Har aldri vært så varm gjennom en vinter som nå når jeg gikk høygravid med henne:-)) Men når det ikke er for varmt med pysj, saueskinn og dyne, hvorfor er det da for varmt i pysj og nattpose uten saueskinn og dyne? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Har aldri brukt nattpose, og har vært litt betenkt ved tanken på det. Har større tro på at barnet skal få bevege seg fritt og være tilstrekkelig kledd til ikke å fryse om dynen sklir av. Men posen er jo stoooooooooooor! Hun kan sparke og styre alt hun bare måtte ønske i den! I hvert fall nå når hun er så liten... Det er bare på overkroppen at den skal "passe". Men den gjør jo ikke det heller nå da, siden den er alt for stor! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Men 22 grader er jo over normalt stuetemperatur! Få opp vinduet og gi ungen luft! Det er da ikke så kaldt ute heller nå. Over normal stuetemperatur??! Skjønner at vi er to motsetninger ja:-) Jeg er frysepinne! Skikkelig! Men det er jo ikke jenta mi, hun er veldig mye varmere enn meg, og det må jeg huske på! Er ikke temperaturen jeg er redd for ved å åpne vinduet, men er det greit med trekk rett ned i sengen hennes? Trodde ærlig talt ikke det var bra jeg... (Førstegangsmamma jo!) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jattajatta Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Det er ikke noe problem å sove på saueskinnet! Hun blir ikke for varm av det! Det er nattposen hun blir svett i! Uten både saueskinn og dyne! Men er det bra med trekk rett ned i senga til en baby på 2,5 mnd da? Til og med jeg blir forkjølet av det! Trekk er noe annet enn litt kaldere luft, men det er nok mer ideelt om du senker temperaturen i rommet litt 19-20 grader er mer enn nok også ville jeg luftet godt før jeg la henne 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Over normal stuetemperatur??! Skjønner at vi er to motsetninger ja:-) Jeg er frysepinne! Skikkelig! Men det er jo ikke jenta mi, hun er veldig mye varmere enn meg, og det må jeg huske på! Er ikke temperaturen jeg er redd for ved å åpne vinduet, men er det greit med trekk rett ned i sengen hennes? Trodde ærlig talt ikke det var bra jeg... (Førstegangsmamma jo!) Normal stuetemperatur er 20-21 grader, men jeg innrømmer glatt at vi har det varmere om vinteren. ) Skulle jeg sovet i et rom med lukket vindu og 22 grader hadde jeg ikke fått puste! Jeg skjønner godt at hun kaver og sover urolig. Nei, senk tempereaturen med flere grader og sett opp vinduet litt så hun får luft. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jattajatta Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Ja, hun er varmere enn meg, det har jeg forstått! (Har aldri vært så varm gjennom en vinter som nå når jeg gikk høygravid med henne:-)) Men når det ikke er for varmt med pysj, saueskinn og dyne, hvorfor er det da for varmt i pysj og nattpose uten saueskinn og dyne? Min teori blir at pysj og nattpose blir for tett for henne - det blir ingen mulighet for lufting - slik som når dun sparker av seg dynen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Trekk er noe annet enn litt kaldere luft, men det er nok mer ideelt om du senker temperaturen i rommet litt 19-20 grader er mer enn nok også ville jeg luftet godt før jeg la henne Ja, jeg får jo senke temeraturen litt når jeg får tak i ullpysj...! Enn så lenge synes jeg hun blir for kald! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Normal stuetemperatur er 20-21 grader, men jeg innrømmer glatt at vi har det varmere om vinteren. ) Skulle jeg sovet i et rom med lukket vindu og 22 grader hadde jeg ikke fått puste! Jeg skjønner godt at hun kaver og sover urolig. Nei, senk tempereaturen med flere grader og sett opp vinduet litt så hun får luft. Kavingen hennes har ingenting med temperaturen å gjøre! Hun sover godt, men hvis hun for eksempel nesten våkner når vi går og legger oss, eller når hun er i ferd med å våkne for pupp eller fordi hun må bæsje, eller av andre grunner er i en veldig lett søvnfase - da styrer hun! Det ville hun gjort om hun så var naken! Sånn er hun bare:-) Har vinduet på gløtt, for oksygen må man jo ha! Men har kanskje vært litt for redd for trekken ja... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Min teori blir at pysj og nattpose blir for tett for henne - det blir ingen mulighet for lufting - slik som når dun sparker av seg dynen Ja, det virker jo sånn! Når hun ellers ligger på saueskinnet, så puster jo også det en del mer enn posen! Synd da, for det hadde vært så fint for henne:-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Ahh, godt tips! Skal kjøpe ullpysj, etter at alle tydeligvis anbefaler det! Og så skal jeg jaggu prøve trikset med teppet...! Ullsokker har hun! Takk for tipset:-) Lykke til! Det skal ikke være enkelt ) Om hun fortsatt er kald tar du på en fleecebukse e.l. utenpå ullpysjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Lykke til! Det skal ikke være enkelt ) Om hun fortsatt er kald tar du på en fleecebukse e.l. utenpå ullpysjen. Blir nok fint hvis hun ikke får sparket av seg pleddet:-) Så lite som skal til for å løse et problem gett, hvis man bare tenker litt logisk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.