Gjest jattajatta Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Ja, det virker jo sånn! Når hun ellers ligger på saueskinnet, så puster jo også det en del mer enn posen! Synd da, for det hadde vært så fint for henne:-/ Det viktigste er ikke hva som er fint vet du - men at jenta di har det behagelig og sover godt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Blir nok fint hvis hun ikke får sparket av seg pleddet:-) Så lite som skal til for å løse et problem gett, hvis man bare tenker litt logisk! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Over normal stuetemperatur??! Skjønner at vi er to motsetninger ja:-) Jeg er frysepinne! Skikkelig! Men det er jo ikke jenta mi, hun er veldig mye varmere enn meg, og det må jeg huske på! Er ikke temperaturen jeg er redd for ved å åpne vinduet, men er det greit med trekk rett ned i sengen hennes? Trodde ærlig talt ikke det var bra jeg... (Førstegangsmamma jo!) Frisk luft er bra - tenk hvor ofte unger sover utendørs, i langt lavere temperaturer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Enig med Glimtipper, 22 grader er alt for varmt og det er ikke det minste rart at hun sparker av seg dyna! Senk tempereaturen til 16-17 grader om mulig og kjøp ullpysj. Jeg hadde krepert om jeg skulle sovet i 22 grader. Vi har for tiden 14 grader på soveromet, om vinteren er det vel knapt varmegrader der inne på det kaldeste. ) Men vi har ikke baby da. Jeg hadde også fått fullstendig klaus om jeg skulle hatt 22 grader på soverommet, da hadde det ikke blitt mye nattesøvn på meg. Det er det eneste jeg synes er kjipt med sommervarme, at soverommet også er varmt. Foretrekker sånn omtrent 15 grader på soverommet, ideelt sett. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Ja, hun er varmere enn meg, det har jeg forstått! (Har aldri vært så varm gjennom en vinter som nå når jeg gikk høygravid med henne:-)) Men når det ikke er for varmt med pysj, saueskinn og dyne, hvorfor er det da for varmt i pysj og nattpose uten saueskinn og dyne? ''Men når det ikke er for varmt med pysj, saueskinn og dyne, hvorfor er det da for varmt i pysj og nattpose uten saueskinn og dyne?'' Fordi saueskinnet ventilerer i mye større grad enn posen, som bare isolerer. Det er derfor saueskinn (og ull) er så genialt, enten det er kaldt eller varmt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lykke til.. Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Vi har et barn som alltid sparker av seg dyna. Fra 1 år og opp til nå 5 år. Det er ingen problem. Vi har som flere her inne har skrevet hatt på ullpysj. Og barnet har aldri vært kaldt. Hvor mange grader i rommet man skal ha avhenger av personene som ligger og sover der. Noen vil ha det kaldt, mens jeg vil gjerne ha det så varmt at jeg kan ligge uten dyne halve natten. Prøv først med ullpysjen. Om vinteren kjøper du en tykk type som mange bruker under utedressene når det er kaldt. På sommerhalvåret kan du ta på tynne ulltrøyer og ullstilongser som ikke er så tette og varme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Ullpysj. Det gjør ingenting å være kald på hender og sånn, så lenge nakken er ok er baby ok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Men posen er jo stoooooooooooor! Hun kan sparke og styre alt hun bare måtte ønske i den! I hvert fall nå når hun er så liten... Det er bare på overkroppen at den skal "passe". Men den gjør jo ikke det heller nå da, siden den er alt for stor! Det går ikke an å snurpe den inn litt da, så kan du heller sprette den opp når hun blir større? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Nå har jeg ikke lest svarene dine, men mitt tips er: ULLPYSJ! Ullpysj er god og varm når det er kaldt, og barnet blir ikke kaldt hvis det har svettet tidligere på natten. Begge mine sov i ullpysj fra de var spedbarn til i 3-4-årsalderen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest solstice Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Har aldri hatt verken saueskinn eller dyne når jeg har tatt på henne nattposen! Bare bomullspysj og nattpose... Men det er akkurat som om den ikke puster, og hun blir skikkelig svett! I pysj uten pose, på saueskinn og med dyne til midt på magen, er hun helt fin:-) Helt til hun plutselig er uten dyne, da blir hun kald... Kanskje posen er for tykk? Den vi har er veldig tynn, og ganske romslig så det kommer nok luft til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Det viktigste er ikke hva som er fint vet du - men at jenta di har det behagelig og sover godt Mente jo ikke fint sånn da, men fint på den måten at hun ikke ville ha sparket den av seg og blitt kald:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Frisk luft er bra - tenk hvor ofte unger sover utendørs, i langt lavere temperaturer. Har jo ikke med temperaturen å gjøre, men trekken... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 ''Men når det ikke er for varmt med pysj, saueskinn og dyne, hvorfor er det da for varmt i pysj og nattpose uten saueskinn og dyne?'' Fordi saueskinnet ventilerer i mye større grad enn posen, som bare isolerer. Det er derfor saueskinn (og ull) er så genialt, enten det er kaldt eller varmt. Ja det har vel i grunnen gått opp for meg! Får spare posen til høsten, og se om den er mer aktuell da... Men enn så lenge pakkes den bort i alle fall, for det nytter rett og slett ikke! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Vi har et barn som alltid sparker av seg dyna. Fra 1 år og opp til nå 5 år. Det er ingen problem. Vi har som flere her inne har skrevet hatt på ullpysj. Og barnet har aldri vært kaldt. Hvor mange grader i rommet man skal ha avhenger av personene som ligger og sover der. Noen vil ha det kaldt, mens jeg vil gjerne ha det så varmt at jeg kan ligge uten dyne halve natten. Prøv først med ullpysjen. Om vinteren kjøper du en tykk type som mange bruker under utedressene når det er kaldt. På sommerhalvåret kan du ta på tynne ulltrøyer og ullstilongser som ikke er så tette og varme. Ja jeg skal gå til innkjøp av ullpysj nå! Til høsten kommer jeg nok til å prøve posen igjen, men blir hun fortsatt svett, blir det nok tykk ullpysj i steden da også ja:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Ullpysj. Det gjør ingenting å være kald på hender og sånn, så lenge nakken er ok er baby ok. Ullpysj står herved på listen:-) Skjønner at det ikke er farlig om babyen er kald på hender, føtter og i ansiktet, men det er jo ubehagelig! Jeg hadde ikke likt å være iskald på hendene og føttene når jeg skulle sove...! Men så er kanskje ikke babyer så bevisste... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jattajatta Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Mente jo ikke fint sånn da, men fint på den måten at hun ikke ville ha sparket den av seg og blitt kald:-) Jeg forstod det Håper du finner ut av hva som fungerer best for henne slik at du kan bekymre deg litt mindre for dette 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Det går ikke an å snurpe den inn litt da, så kan du heller sprette den opp når hun blir større? Det at den er så stor er ikke noe problem, snarere tvert imot, siden hun svetter sånn i den! Det jeg skrev var bare et svar på det Elextra sa om at babyen ikke fikk bevege seg fritt i posen... Men det gjør hun jo siden den er så stor:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg forstod det Håper du finner ut av hva som fungerer best for henne slik at du kan bekymre deg litt mindre for dette Først og fremst bør jeg vel finne ut hvordan jeg som førstegangsmamma skal bekymre meg litt mindre generellt;-) Så løser sikkert resten seg...! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Nå har jeg ikke lest svarene dine, men mitt tips er: ULLPYSJ! Ullpysj er god og varm når det er kaldt, og barnet blir ikke kaldt hvis det har svettet tidligere på natten. Begge mine sov i ullpysj fra de var spedbarn til i 3-4-årsalderen. Du er ikke den førse som har foreslått det, så det står allerede på handlelisten:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Kanskje posen er for tykk? Den vi har er veldig tynn, og ganske romslig så det kommer nok luft til. Posen er relativt tynn, og diiiiiger til henne, siden den egentlig er fra 6 mnd og oppover, og hun kun er 2,5 mnd! Men den er nok rett og slett litt "tett", puster ikke slik saueskinnet gjør... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.