Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har visst noe av mengde parfyme i ferdigrøyk.

Husker fra min barndom - jeg kommer fra et røykehjem, men begge foreldrene mine røykte rullings. Så kom en svigerinne inn i huset, og røkte ferdigsigaretter - det stinket:-)

''Det har visst noe av mengde parfyme i ferdigrøyk''

Vil det si at det ikke har noe med filteret nå gjøre, slik at dersom man bruker rulletobakk og Winner Tip, så vil det fortsatt være mindre stink?

• Svar 179
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

20

• morsan

17

• mariaflyfly

9

• cathlin

7

tzatziki1365380058
Skrevet

Nei, jeg røyker ikke, men jeg har en hel del andre laster :)

De er ikke riktig så synlige, da (bortsett fra for de som deler hus med meg) - og dermed slipper jeg offentlig fordømmelse.

Skrevet

Aha - en slags selvlaget winner tip! ;-)

Ja, uten papiret, bare filteret. De gikk rundt med slike store poser med bare filtre i veska:-)

Skrevet

''Det har visst noe av mengde parfyme i ferdigrøyk''

Vil det si at det ikke har noe med filteret nå gjøre, slik at dersom man bruker rulletobakk og Winner Tip, så vil det fortsatt være mindre stink?

Uten at jeg er 100 % sikker på det, så tror jeg det er riktig. Min far røyker fortsatt rullings, men har gått over til winnertip - lukter ikke det samme som ferdigrøyk...

Skrevet

Ja, uten papiret, bare filteret. De gikk rundt med slike store poser med bare filtre i veska:-)

*he he*

Gjest prust
Skrevet

Jeg må vaske selv klær som har ligget nedpakka i en bag og er reine hvis jeg har vært der - det stinker av dem. :(

Da barna var små (sånn opp til 2-3 år) vasket jeg alt tøyet deres etter vi hadde vært hos svigermor, selv om det var "rent".

Nå orker jeg ikke all ekstravask (vi vasker som regel tøy mens vi er der), men henger ut jakker og en del av tøyet til lufting når vi kommer hjem.

Pyton hvis et plagg blir liggende i skapet i uker eller månder, og så tar en det frem, og kjenner røyklukta etter påskeferien for lenge siden :-(

Skrevet

Da barna var små (sånn opp til 2-3 år) vasket jeg alt tøyet deres etter vi hadde vært hos svigermor, selv om det var "rent".

Nå orker jeg ikke all ekstravask (vi vasker som regel tøy mens vi er der), men henger ut jakker og en del av tøyet til lufting når vi kommer hjem.

Pyton hvis et plagg blir liggende i skapet i uker eller månder, og så tar en det frem, og kjenner røyklukta etter påskeferien for lenge siden :-(

Det blir jo slik at det ikke frister å ta på rent tøy når man skal besøke røykere.

Og man får nesten si som Herodes Falsk: Du må gjerne røyke, men da promper jeg! ;-)

Mrs. Wallace
Skrevet

''Den ene røyke-venninna mi har forresten en diger papegøye som flyr fritt inne i leiligheten, og dermed kan hun ikke lufte!''

Æsj! Ekkelt fjærkre som flakser rundt øra på en i tillegg til dårlig lufting ved innerøyking? Jeg hadde frika helt ut! :( Også er jeg nesten frista til å si at ved å åpne vinduet på vid gap neste gang, er du kvitt begge problemene. *Muahaha*

Uhgh, helt enig. Fugler er ekle nok i seg selv, så her er lufting en god løsning på flere måter. ;o)

Gjest Grøss og gru atte går'an
Skrevet

Jeg er et røyke-monster...

Jeg røyker inne..Men i peisen..

Jeg går heller ikke langt bort fra andre når jeg røyker.

Ikke vasker jeg hendene mine etter jeg har røykt heller....

Tyggis tar jeg når lysten er der,

Jøss! Røyker du inne med unger i huset??? Jeg kaller det barnemishandling faktisk! Å du tror at røyken forsvinner inn i ovnen? HAHAHAHA!!! Det er det mest idiotiske jeg hører fra røykere - at man kan røyke inn i ovnen eller under kjøkkenvifta for da kommer ikke røyken inn i huset. For JAVISST kommer det røyk inn i huset selv om du sitter med hodet inn i ovnen. Dette er tullete selvbedrag og unnskyldning for å slippe å gå ut. Stakkars, stakkars unger som lever med en mor som er komplett idoiot og egoist!!

Gjest mora2
Skrevet

Jøss! Røyker du inne med unger i huset??? Jeg kaller det barnemishandling faktisk! Å du tror at røyken forsvinner inn i ovnen? HAHAHAHA!!! Det er det mest idiotiske jeg hører fra røykere - at man kan røyke inn i ovnen eller under kjøkkenvifta for da kommer ikke røyken inn i huset. For JAVISST kommer det røyk inn i huset selv om du sitter med hodet inn i ovnen. Dette er tullete selvbedrag og unnskyldning for å slippe å gå ut. Stakkars, stakkars unger som lever med en mor som er komplett idoiot og egoist!!

*LOl*

Gjest Frrridoliiiine
Skrevet

*LOl*

*lol*??? Dette var da ikke mye å le til....

Men det er interessant å se at du som hever moralens pekefinger til alle og enhver her inne - spesielt i spørsmål ang barn - faktisk utsetter barna dine for den store helsefare som passiv røyking er. Verre enn dette blir det vel faktisk ikke?

Snakk om å skyte seg selv i leggen...jau-jau

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg er også en barnemishandler, bare mye verre, jeg går ikke under vifta engang....

Gjest Seifel
Skrevet

Jeg er også en barnemishandler, bare mye verre, jeg går ikke under vifta engang....

Hvor egoistisk går det an å bli?

Gjest ViViola
Skrevet

Nei, for røyken går rett oppi pipa, så ingen som merker det ;0)

''Nei, for røyken går rett oppi pipa, så ingen som merker det ;0)''

Det der med at det ikke er skadelig å røyke inne når man gjør det opp i pipa eller under kjøkkenvifta er et stort selvbedrag.

Jeg prøvde meg på den jeg også, for mange år siden, og gubben var forsåvidt enig i at det ikke _luktet_ røyk innendørs. Men så kom han jaggu hjem og klasket forskningsrapporter i bordet, og der sto det svart på hvitt at de farlige, uluktelige gassene i røyken allikevel var i rommet.

Det som gjør passiv røyking så farlig blir ikke i like stor grad med opp som den røyken vi ser. Så da blei det bråslutt her, gitt!

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvor egoistisk går det an å bli?

Ikke verre, tydeligvis.

Gjest mora2
Skrevet

Ikke verre, tydeligvis.

Sant. Vi må være de verste foreldrene i hele verden...

Og ungene..sukk, hva skal det bli ut av dem...

Gjest mora2
Skrevet

*lol*??? Dette var da ikke mye å le til....

Men det er interessant å se at du som hever moralens pekefinger til alle og enhver her inne - spesielt i spørsmål ang barn - faktisk utsetter barna dine for den store helsefare som passiv røyking er. Verre enn dette blir det vel faktisk ikke?

Snakk om å skyte seg selv i leggen...jau-jau

Synes det var hysterisk morsomt...

Og heldigvis tåler leggene mine endel.

Mer interessant synes jeg det er at du ikke kan klare å bruke ditt eget nick.

Og vet du, jeg er så heldig å ha to pekefingre!

Gjest mora2
Skrevet

''Nei, for røyken går rett oppi pipa, så ingen som merker det ;0)''

Det der med at det ikke er skadelig å røyke inne når man gjør det opp i pipa eller under kjøkkenvifta er et stort selvbedrag.

Jeg prøvde meg på den jeg også, for mange år siden, og gubben var forsåvidt enig i at det ikke _luktet_ røyk innendørs. Men så kom han jaggu hjem og klasket forskningsrapporter i bordet, og der sto det svart på hvitt at de farlige, uluktelige gassene i røyken allikevel var i rommet.

Det som gjør passiv røyking så farlig blir ikke i like stor grad med opp som den røyken vi ser. Så da blei det bråslutt her, gitt!

Helt greit.

Gjest Frrridoliiiine
Skrevet

Synes det var hysterisk morsomt...

Og heldigvis tåler leggene mine endel.

Mer interessant synes jeg det er at du ikke kan klare å bruke ditt eget nick.

Og vet du, jeg er så heldig å ha to pekefingre!

At du syns det er "hysterisk morsomt" at noen reagerer på at du røyker inne med barn i huset sier vel mye om hva slags forelder du er. Nå til dags er det kun foreldre av "lavere rang" som utsetter sine barn for røyk, jeg personlig vet ikke om noen som fortsatt røyker inne der det er barn.

Og JA - det er faktisk barnemishandling. Les artikler om hvordan passiv røyking påvirker barn. Jeg råder deg også til å kontakte helsesøster for å få rettledning ang dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...