Gå til innhold

Hva om storebror vil ha pupp?


Gjest tandemamming

Anbefalte innlegg

Gjest tandemamming

Venter snart en liten en til og har ikke helt klart å venne storebroren av med puppen. Dvs. at det ikke lenger er snakk om hele måltider, men dersom han vil ha litt kos så hender det at han søker etter brystet. Hva skjer dersom han begynner å "kreve" pupp mens nestemann ligger til brystet? Vil råmelken forsvinne fortere? Eller er den allerede vekk når jeg kommer hjem fra sykehuset? Er redd for at han skal stjele næringen til den nye som kommer. Kan jeg håpe på at han ikke vil like den nye melken? For den vil vel endre smak og karakter, eller? Den melken jeg har nå er ganske lys og virker utvannet. Når storebror var liten var den tykk og god. Den vil vel bli slik igjen, eller har jeg ødelagt for meg selv ved å amme så lenge? Det ble visst endel spørsmål. Håper på noen svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære tandemamming. Søk i ammeforum: amming av store barn. Her er det mye synspunkter fra tidligere. Lykke til med eller uten tandemamming, det er du og barna dine som bestemmer hvordan dere vil ha det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aina E

Jeg har vært med på dette før...

La minsten få først, deretter kan du godt la begge få samtidig, eller størstemann få til slutt.

Det er viktigst for babyen å få råmelka. La alltid babyen drikke seg helt ferdig på den ene puppen, før du bytter , fordi den feteste melka kommer til slutt og den er også viktig.

De kan ligge "hode mot hode", med bena ut til siden i stedet for på fanget ditt. Det er litt slitsomt og bare en treningssak, men det går faktisk an å amme begge samtidig. (Tenk på de som har tvillinger...)

Lykke til, mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...