Gjest mopperen Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg pleier å moppe gulvene hver dag, ihvertfall tørrmoppe. I går rakk jeg ikke det så dermed var det en del rusk på kjøkkengulvet i dag tidlig. Syvåringen min merket dette og klagde over rusk på gulvet. En veninne av meg sa at naboungen hadde klaget på rusk på deres gulv, selv om jeg vil,påstå at de har det helt normalt. Da jeg var liten klagde en veninne av meg på at det var så mye rusk på gulvet hos oss, jeg skjemtes.I ettertid vet jeg at vi hadde det mere rent enn vanlig. Min mor vasket gulv hver dag så og si. Er barn veldig sensitive for rusk på gulvet eller er det bare meg som har tilfeldigvis har opplevd dette ofte? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 ''Er barn veldig sensitive for rusk på gulvet?'' Ikke mine i alle fall,- de er ikke så godt vant med verken støvsuging eller vasking... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Tror dette har med vaner å gjøre. Hvis du normalt sett vasker eller tørrmopper gulvene hver dag så er det jo strøkent. Da reagerer nok barna hvis det er rusk der... Jeg er ikke så nøye som deg og har rusk på gulvene av og til (les: ganske ofte) og mitt barn har aldri kommentert dette:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 ''Er barn veldig sensitive for rusk på gulvet?'' Ikke mine i alle fall,- de er ikke så godt vant med verken støvsuging eller vasking... Nemlig, det er vanen regner jeg med. Er man vant til et hus som er blåst til enhver tid, så er det unormalt med rusk - hvis støvsugeren eller moppen blir brukt mindre i et hus, så er det normalen:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg feier kjøkkengolvet stort sett hver dag, men ellers støvsuger jeg bar ca en gang i uka, og vasker som regel en gang i uka. Mine barn reagerer ikke på rusk på golvet - men de reagerer litt på at vi har det rotete - hos noen av vennene deres er det alltid HELT strøkent.... og det klarer ikke vi hos oss... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Tror dette har med vaner å gjøre. Hvis du normalt sett vasker eller tørrmopper gulvene hver dag så er det jo strøkent. Da reagerer nok barna hvis det er rusk der... Jeg er ikke så nøye som deg og har rusk på gulvene av og til (les: ganske ofte) og mitt barn har aldri kommentert dette:-) Enig med deg, og har samme erfaring med at barn ikke kommenterer slikt;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg feier kjøkkengolvet stort sett hver dag, men ellers støvsuger jeg bar ca en gang i uka, og vasker som regel en gang i uka. Mine barn reagerer ikke på rusk på golvet - men de reagerer litt på at vi har det rotete - hos noen av vennene deres er det alltid HELT strøkent.... og det klarer ikke vi hos oss... ''hos noen av vennene deres er det alltid HELT strøkent.... og det klarer ikke vi hos oss... '' Sånn er det her også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 ''hos noen av vennene deres er det alltid HELT strøkent.... og det klarer ikke vi hos oss... '' Sånn er det her også. En av familiene har tre barn med samme alder som våre tre. De har DET digre, lekre huset, lekkert interiør, aldri rot, aldri skittent aldri et eneste plagg som slenger rundt... Og de har to fulle jobber, - jeg fatter ikke hvordan de klarer å holde det sånn.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Mine barn reagerer ikke på rusk på gulvet, nei. Men så er de ikke så godt vant, heller... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Uff fikk dårlig samvittighet her, her moppes og vaskes det sjeldent... Men vi er ALDRI syke 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Vi voksne bruker vel gjerne innesko og merker ikke rusket like godt som de som ikke har sko på inne? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 En av familiene har tre barn med samme alder som våre tre. De har DET digre, lekre huset, lekkert interiør, aldri rot, aldri skittent aldri et eneste plagg som slenger rundt... Og de har to fulle jobber, - jeg fatter ikke hvordan de klarer å holde det sånn.... De er ikke mennesker, men vesener fra verdensrommet, forkledd som helt vanlige foreldre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Det sies at barn som vokser opp sammen med hund er mindre allergiske, de blir herdet...sterilt miljø er ikke bra for barn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Det sies at barn som vokser opp sammen med hund er mindre allergiske, de blir herdet...sterilt miljø er ikke bra for barn Det er en teori jeg bare _elsker_! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spekepølse Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg tror ikke det har med hva de er vant til hjemme, altså at huset er støvfritt, men at det har noe å gjøre med hvor mye foreldrene maser og lager oppmerksomhet rundt rusk på gulvet. Et rent hus der ingen er "hysteriske" i forhold til renhold og rusk, skaper ikke slikt. Men et rent hus der det stadig mases og lages oppmerksomhet om det kommer et rusk, skaper slike barn. Og så kommer barna til andre hus, og skjønner ikke at andre har det mer rotetet, og så sprer det seg fordi barna i normale hjem blir flaue over at andre poengterer rusk p ågulvet. når det kommer unger hit og "klager" eller sier noe om rot, da tenker jeg bare at de har veldig masete foreldre, og at det er de som er problemet ikke rotet mitt:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Mine tenker i alle fall ikke over det. Er vel vant til det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Tror dette har med vaner å gjøre. Hvis du normalt sett vasker eller tørrmopper gulvene hver dag så er det jo strøkent. Da reagerer nok barna hvis det er rusk der... Jeg er ikke så nøye som deg og har rusk på gulvene av og til (les: ganske ofte) og mitt barn har aldri kommentert dette:-) ''Jeg er ikke så nøye som deg og har rusk på gulvene av og til (les: ganske ofte) og mitt barn har aldri kommentert dette:-)'' Samme her. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rafens Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Det er en teori jeg bare _elsker_! Det er jo en kjent sak, så hva du elsker og ikke elsker er vel revnende likegyldig. http://www.forskning.no/artikler/2003/februar/1043055992.53 http://www.matoghelse.no/mindre-allergier-med-kjaeledyr.309666-48937.html http://www.dagensmedisin.no/nyheter/2008/04/28/hund-kan-gi-mindre-allergi/index.xml 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Barn reagerer vel på alt de ikke er vant til. Mine reagerer mer om det er helt strøkent og ryddig hjemme, det har de faktisk kommentert et par ganger (lurer på hva som skal skje og sånt). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 De er ikke mennesker, men vesener fra verdensrommet, forkledd som helt vanlige foreldre. Ja, skulle nesten tro det.... Det rare er at de er utrolig koselige folk :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.