Gå til innhold

10- åring som legger på seg- uvitende foreldre

MHC

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith

Greit nok at noen medisiner gjør at en legger på seg, men som ViViola sier, så for guds skyld ikke bruk det som noen unnskyldning for at et barn skal ha ett sunnt kosthold. Ikke bruk medisiner som en unnskyldning for at ett barn legger på seg. Alle som en må tilpasse seg sin egen situasjon når det gjelder inntak av mat. Verden er ikke rettferdig, men ikke bruk det som noe argument for å gi opp.

Legene og psykiateren vil faktisk at han skal slutte på remeron,nettopp pga vektoppgang.

Det er et stort problem det med remeron,man mister metthetsfølelsen,skal jeg nekte mitt barn å spise når han er sulten da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mirabell

2

• PieLill

2

• MHC

1

• Glimtipper

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Lei alle unnskyldninger

Legene og psykiateren vil faktisk at han skal slutte på remeron,nettopp pga vektoppgang.

Det er et stort problem det med remeron,man mister metthetsfølelsen,skal jeg nekte mitt barn å spise når han er sulten da?

Les hva jeg skriver !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Les hva jeg skriver !!

Leste hva du skrev!!!!

Og jeg skriver at det er mange som legger mye på seg av remeron,også dem som ikke har anlegg for å legge på seg.

Og nei bruker ikke det som ynskyldning!

Prøv dem selv da,så skal jeg garantere at du går opp i vekt.

Makan til uvitenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinterstorm

Ja, du må hjelpe barnet ditt å finne ut når nok er nok. Han har mistet metthetsfølelsen sin og trenger hjelp til å regulere matinntaket. Jeg er en voksen dame og mangler metthetsfølelsen, jeg må spise det jeg vet er nok ikke om jeg er mett.

Dette er ikke ment som noe moralpreken og jeg tror på at gutten ikke kjenner metthet. Det er vanskelig å nekte barnet sitt å spise når han gir uttrykk for at han er sulten. Er det sultfølelse han har eller er det bare en økt lyst på mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Ja, du må hjelpe barnet ditt å finne ut når nok er nok. Han har mistet metthetsfølelsen sin og trenger hjelp til å regulere matinntaket. Jeg er en voksen dame og mangler metthetsfølelsen, jeg må spise det jeg vet er nok ikke om jeg er mett.

Dette er ikke ment som noe moralpreken og jeg tror på at gutten ikke kjenner metthet. Det er vanskelig å nekte barnet sitt å spise når han gir uttrykk for at han er sulten. Er det sultfølelse han har eller er det bare en økt lyst på mat.

Det er sultfølelse han har,og klart jeg sier til han "Nei nå har du spist nok",for han klarer ikke slutte selv.

Da han brukte concerta var det omvendt,veldig liten matlyst,så jeg vet hva medikamenter kan gjøre,og det er provoserende når folk ikke forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Grrr!!! Blir så forb** av å lese at alt er foreldrenes feil, barnemishandling, dra inn barnevernet osv.!

I vå familie er vi fire: tre av oss er slanke og liker og trene! Den siste er bedagelig anlagt og liker mat, stopper ofte på vei hjem fra skolen for å kjøpe godterier. Vi har bare sunn mat i huset og barnet blir oppmuntret til mosjon, men det er lite som hjelper.

Men det er klart det er vår skyld!! :-(

Ja ikke sant?

Altviterene får tro det,til de havner i samme possisjon selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

Det er sultfølelse han har,og klart jeg sier til han "Nei nå har du spist nok",for han klarer ikke slutte selv.

Da han brukte concerta var det omvendt,veldig liten matlyst,så jeg vet hva medikamenter kan gjøre,og det er provoserende når folk ikke forstår.

Jeg har tre barn - middels tunge - og jeg må ofte si stopp til dem.

Det er ikke nødvendig med mer enn tre skiver, verken til frokost eller kveldsmat.

Det er ikke nødvendig med mer enn 3-4 pølser i lompe: han på 9 spiser gjerne 6 hvis han får fri tilgang.

Det er ikke nødvendig med mer enn 3-4 kakestykker hvis en er et sted med kakefat....

osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Det er ikke nødvendig med mer enn tre skiver, verken til frokost eller kveldsmat.

Det er ikke nødvendig med mer enn 3-4 pølser i lompe: han på 9 spiser gjerne 6 hvis han får fri tilgang.

Det er ikke nødvendig med mer enn 3-4 kakestykker hvis en er et sted med kakefat....

osv

Ja ikke sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilsen en som vet ALT

Ja ikke sant?

Altviterene får tro det,til de havner i samme possisjon selv...

Klart det er foreldrene sine skyld! Det er ihvertfall ikke min skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Klart det er foreldrene sine skyld! Det er ihvertfall ikke min skyld!

Noen er jo mere disponibel også for å legge på seg,mens andre kan spise hva de vil uten å legge på seg en kilo.

Barn er ulike,akkuratt som voksne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

black wealch

osv

Er så enig med deg!

Kjenner flere som skryter av barna når de har spist f.eks. 4 skiver brød... Helt på trynet, er vel ikke om å gjøre å få trykket ned mest mulig, selv om det er relativt sunn mat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Er så enig med deg!

Kjenner flere som skryter av barna når de har spist f.eks. 4 skiver brød... Helt på trynet, er vel ikke om å gjøre å få trykket ned mest mulig, selv om det er relativt sunn mat....

Svigermor er sånn. Ungene spiser gjerne 4 skiver til frokost, kanskje 5 når vi er hos henne - og hun skryter av det... Samme med middagsmat hvis de spiser til de omtrent spyr....

Selvfølgelig skal en kose seg med mat, og litt ekstra god mat innimellom. Men en trenger ikke trykke nedpå!

Jeg er glad i mat, og kan spise mye og store porsjoner. Jeg gjør det en sjelden gang innimellom - f.eks. hvis vi spiser ute og betaler dyrt for maten, eller på julebord, eller på kurs med jobben - men i dagliglivet stopper jeg når jeg har spist nok, ikke venter til jeg er proppmett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuppa2008

Leste hva du skrev!!!!

Og jeg skriver at det er mange som legger mye på seg av remeron,også dem som ikke har anlegg for å legge på seg.

Og nei bruker ikke det som ynskyldning!

Prøv dem selv da,så skal jeg garantere at du går opp i vekt.

Makan til uvitenhet.

Er ungen din feit, så er han FEIT, uansett årsak. Det står ikke stemplet i panna at han har lov til å være overvektig pga medisiner?!

Dårlig gjort ovenfor barnet å ikke brems inntaket av mat.

Jeg tror det er du som er uvitende i forhold til langtidsskadene han får pga overvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vingla

Er ungen din feit, så er han FEIT, uansett årsak. Det står ikke stemplet i panna at han har lov til å være overvektig pga medisiner?!

Dårlig gjort ovenfor barnet å ikke brems inntaket av mat.

Jeg tror det er du som er uvitende i forhold til langtidsskadene han får pga overvekt.

jeg er selv ikke overvektgi,faktisk det motsatte,men jeg blir provosert av den ekstreme opptattheten av vekt og kosthold i samfunnet..det eneste som står om i mediene er overvekt og kropp og det ytre.er det rart at folk enten blir overvektige eller som meg,for tynn.det er vanskelig å ha et naturlig forhold til kroppen sin i dette samfunnet..hvor det ytre er det eneste som betyr noe?en skal være forsiktig å kommentere barn,de er veldig sårbare i den alderen.men dersom foreldrene har et naturlig forhold til mat.ikke hysterisk opptatt av sunn mat og slanking,men heller ikke bare spiser fastfood og fet mat,tror jeg det er det beste for barna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spekepølse

Hva med å gi dem noen oppskrifter du bruker selv?

Om ikke de forstår det, ville jeg bare sagt det rett ut..

Du risikerer at de blir sinte på deg, men den sjansen hadde jeg tatt når det gjelder et barn.

Det å gjøre sine barn overvektige, er barnemishandling.

Og mennesker i dag bryr seg for lite, vi er så redd for å tråkke folk på tærene, at vi heller ser barn og unge lide under det.

Men det er MIN mening. :0)

dette barnet har "begynt å legge på seg" - skriver trådstarter. Det er vel ikke akkurat snakk om barnamishandling og å gjøre barna sine overvektige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

dette barnet har "begynt å legge på seg" - skriver trådstarter. Det er vel ikke akkurat snakk om barnamishandling og å gjøre barna sine overvektige...

Tråd starter skriver også :

''(Hun er en kraftig type i utgangspunktet.) ''

''Begge foreldrene er og ganske kraftige, men nå er de bekymret for at datteren skal bli så tjukk at hun skal få problemer. ''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spekepølse

Tråd starter skriver også :

''(Hun er en kraftig type i utgangspunktet.) ''

''Begge foreldrene er og ganske kraftige, men nå er de bekymret for at datteren skal bli så tjukk at hun skal få problemer. ''

og da snakker vi barnemishandling? nei, det blir for hyserisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

og da snakker vi barnemishandling? nei, det blir for hyserisk

Barnemishandling er et veldig sterk ord...

Men likevel, noen burde ta tak i disse foreldren og hjelpe dem på rett vei..

Om foreldrene er overvektige, er det 80% sjanse for at barna blir det. Så de burde jo få hjelp til å snu livsstilen...

Overvekt er skadelig, og kan hemme barna på både den ene og den andre måten.

Og barna er jo avhengige av at noen gir dem sunn mat, og ikke minst riktig mengde mat. Jeg synes forferdelig synd på overvektige barn, de kan jo ingenting ofr det selv!!

Legger til at jeg er klar over at man legge på seg noe av medisiner, men om det verken er sykdom eller medisiner inni bildet, er det kun foreldrene..

Min mening da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

osv

Nei, men er det nødvendig med to brødskiver til frokost og kvelds, er det nødvendig med to pølser til middag?

Hadde jeg fått så mye mat som du beskriver da jeg var liten, hadde jeg trillet. Jeg var lubben selv med matmengden over, og hva gjør man da? Kan man forvente at unger skal løpe rundt sultne?

Jeg gjorde det, og nå er jeg normalvektig, men det har kostet enormt, og bare flaks at jeg ikke utviklet anorexi på veien.

Synes det er litt mye hysteri rundt barn og vekt i dag - hadde ikke skadet om normalbegrepet ble litt videre, og språkbruken litt mer moderat i forhold til dette temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...