Glimtipper Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Den barnehagen/preschool'en Squishy skal inn i tar betalt 20 £ per "session". Det er ca. en halv dag. Fulltid vil da koste i overkant av 800 £ i måneden, som flere av dere trodde. Det ser ut som vi satser på halv tid og hjelp av familie om det blir krise. Siden sambo kommer til å tjene greit, er det jeg som må jobbe halv tid. Det vil stort sett bare betale for plassen, men fordelene ved at jeg får jobbe og han får gå i barnehage oppveier for dette. Må si jeg savner Norge og vår trygge, billige barnehageplass litt allerede... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milou Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Vet ikke hvor gammel din er, men du har rett på gratis førskole (som det står i det du limte inn) fra første semester etter fylte tre år. Det er ca. 3 timer om dagen. Tror alle offentlige skoler har det, noen private barnehager har også ordninger for dette - at du bare betaler for tiden "rundt" en slik sesjon. Vi hadde en av våre på offentlig førskole, og han begynte på samme skolen (husk at de begynner på skolen når de er 4 og et halvt). Vi var veldig fornøyde, det var i Wimbledon sør for London. Det er store variasjoner. Du kan sjekke kvaliteten på skolene her: www.ofsted.gov.uk. Der ligger det rapporter fra alle skolene. Hvis dere skal være der til barnet skal begynne på skolen er det verdt å sjekke. Hvis dere skal bo i London vill jeg absolutt vurdert barnehagen på Den norske skolen i London: www.dnslondon.com. Det er en helt vanlig norsk barnehage, med litt ekstra engelsk. Den ligger i Wimbledon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 To år er lenge, når man ikke har spesielt lyst til å være hjemme med barn *hehe* Det har du helt rett i. ) Jeg hadde nok gått på veggen selv skulle jeg vært hjemme på heltid med småunger... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Den barnehagen/preschool'en Squishy skal inn i tar betalt 20 £ per "session". Det er ca. en halv dag. Fulltid vil da koste i overkant av 800 £ i måneden, som flere av dere trodde. Det ser ut som vi satser på halv tid og hjelp av familie om det blir krise. Siden sambo kommer til å tjene greit, er det jeg som må jobbe halv tid. Det vil stort sett bare betale for plassen, men fordelene ved at jeg får jobbe og han får gå i barnehage oppveier for dette. Må si jeg savner Norge og vår trygge, billige barnehageplass litt allerede... ''Må si jeg savner Norge og vår trygge, billige barnehageplass litt allerede... ;)'' Man skulle kanskje oppfordre flere foreldre til å sjekke hva de gjør i andre land, så ville de fått øynene opp for hvor bra vi egentlig har det her 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 ''Må si jeg savner Norge og vår trygge, billige barnehageplass litt allerede... ;)'' Man skulle kanskje oppfordre flere foreldre til å sjekke hva de gjør i andre land, så ville de fått øynene opp for hvor bra vi egentlig har det her Ja, akkurat det har jeg heldigvis aldri tvilt på Uansett hvor sinna jeg har blitt etter avslag på barnehageplass år etter år. England er jo ikke en gang det verste landet i så måte. De har blant annet et godt helsetilbud, noe mange andre land ikke har. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Vet ikke hvor gammel din er, men du har rett på gratis førskole (som det står i det du limte inn) fra første semester etter fylte tre år. Det er ca. 3 timer om dagen. Tror alle offentlige skoler har det, noen private barnehager har også ordninger for dette - at du bare betaler for tiden "rundt" en slik sesjon. Vi hadde en av våre på offentlig førskole, og han begynte på samme skolen (husk at de begynner på skolen når de er 4 og et halvt). Vi var veldig fornøyde, det var i Wimbledon sør for London. Det er store variasjoner. Du kan sjekke kvaliteten på skolene her: www.ofsted.gov.uk. Der ligger det rapporter fra alle skolene. Hvis dere skal være der til barnet skal begynne på skolen er det verdt å sjekke. Hvis dere skal bo i London vill jeg absolutt vurdert barnehagen på Den norske skolen i London: www.dnslondon.com. Det er en helt vanlig norsk barnehage, med litt ekstra engelsk. Den ligger i Wimbledon. Tusen takk for utfyllende svar Vi skal desverre ikke bo i London, hvis ikke ville jeg gjerne ha søkt på den norske barnehagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.