Gå til innhold

babyklærstørrelser

Gjest babyklær

Anbefalte innlegg

Gjest babyklær

Noen som husker eller vet om en side der det står oversikt over hva de ulike størrelsene står for? Vet at 50 er for nyfødte, 56 opptil 3 mnd? Og 62 er 3-4 mnd??? Husker ikke helt dette... Skal bestille klær på nettet, er høst/tidlig vinterklær, og usikker på om jeg bør velge 62 eller 68. Babyen min er 2 mnd nå, har så vidt begynt å passe inn i str 56.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

68 er 6 mndr,

74 er 9 mndr

80 er ett år.

86 er 1,5 år

92 er 2 år.

Husk at dette er veiledende. Hos oss brukte sønnen str 74 da han var 7-8 mndr, mens dattera var 1 år da hun brukte 74.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofies mamma

Det er jo veldig forskjellig hvordan de vokser. Jenta mi brukte 56/62 en evighet, mens gutten knapt var innom 62 og hoppet rett i 68. Så ble det raskt 74,80 og 86 passet i en evighet.

Jeg ville valgt 68 var jeg deg tilfelle barnet vokser fort. Er det vinterklær kan de jo uansett brukes fra oktober - mars og innen det er jul er i hvertfall barnet i 68.

http://shop.hm.com/no/?action=viewcustserv&display=measuretable_child

Lenke til kommentar
Del på andre sider

68 er 6 mndr,

74 er 9 mndr

80 er ett år.

86 er 1,5 år

92 er 2 år.

Husk at dette er veiledende. Hos oss brukte sønnen str 74 da han var 7-8 mndr, mens dattera var 1 år da hun brukte 74.

Jeg har funnet ut at man må se slikt ann etter sinn unge. Småen her har brukt 74 - 80 siden hun var 6 mnd. Det kommer også på hvor du kjøper klærene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

68 er 6 mndr,

74 er 9 mndr

80 er ett år.

86 er 1,5 år

92 er 2 år.

Og jentungen her brukte 74 da hun fylte to år. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så vanskelig å si. Du kan ende opp med klær som bare passer deler av vinteren. Men heller for stort enn for lite, tenker jeg.

Sønnen min er snart tre år og han bruker fremdeles størrelse 74/80 i bukser. 86 går så vidt, men da må han ha belte. Så størrelsene er jo kun veiledende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine har brukt str 62 fra de var ca 2 mnd gamle. 68 fra de var ca 4-5 mnd gamle. 74 fra de var rundt 7-8 mnd. 80 fra rundt 10 mnd.

Barna mine har vært helt normalt store.

Jeg tromler barneklærne, så de krymper bittelitt.

Noen kleskjeder har klær som er små i størrelsene, mens andre er store.

Minsten, som er 2,5, har en genser i str. 122 som passer han perfekt! Shorts i str. 92 passer også godt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jentungen her brukte 74 da hun fylte to år. :o)

Som 2 åring tror jeg jammen min var over i 80 og noe 86...

Nå som 6-åring bruker hun fremdeles noe i 104, men stort sett er hun over i 110 ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har brukt str 62 fra de var ca 2 mnd gamle. 68 fra de var ca 4-5 mnd gamle. 74 fra de var rundt 7-8 mnd. 80 fra rundt 10 mnd.

Minsten, som er 2,5, har en genser i str. 122 som passer han perfekt! Shorts i str. 92 passer også godt enda.

He he, min snart 9-åring kan bruke shorts i str 92 fremdeles...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babyklær

Ja, har merket at klesstørrelsene varierer fra kjede til kjede. Vesla har begynt å få på seg str 56 nå (hun er 2 mnd), men så kjøpte jeg et søtt sett fra Obs med Disneymotiv i størrelse 56, det svømte hun i... Buksa er så vid at hun må bruke bukseseler om hun skal ha den på nå hehe :D Så må vel spare den noen uker til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Som 2 åring tror jeg jammen min var over i 80 og noe 86...

Nå som 6-åring bruker hun fremdeles noe i 104, men stort sett er hun over i 110 ;-)

Så du har ei lita jente, du også. Min er liten og kvikk. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så lita hun er da:-) Jenta mi er jo bare 2 - 3 uker eldre enn di, og er på full marsj inn i str 68! Hun er laaaaang og tynn:-) De er nok to ytterligheter!

50=0-1 mnd

56=0-2 mnd

62=2-4 mnd

68=4-6 mnd

74=6-9 mnd

Større enn det trenger du vel sikkert ikke da, siden hun i tillegg er lita...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babyklær

Jøss, så lita hun er da:-) Jenta mi er jo bare 2 - 3 uker eldre enn di, og er på full marsj inn i str 68! Hun er laaaaang og tynn:-) De er nok to ytterligheter!

50=0-1 mnd

56=0-2 mnd

62=2-4 mnd

68=4-6 mnd

74=6-9 mnd

Større enn det trenger du vel sikkert ikke da, siden hun i tillegg er lita...!

Ja, babyen min var kun 48 cm da hun ble født, men "stor" i vekt da, 3880 g.

Nå ved 6 ukers kontrollen var hun 53 cm og 4650 g.

Men det er vel vanskelig å forutsi størrelsen da, for det kan jo hende hun plutselig strekker seg masse, legge på seg gjør hun i alle fall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, babyen min var kun 48 cm da hun ble født, men "stor" i vekt da, 3880 g.

Nå ved 6 ukers kontrollen var hun 53 cm og 4650 g.

Men det er vel vanskelig å forutsi størrelsen da, for det kan jo hende hun plutselig strekker seg masse, legge på seg gjør hun i alle fall :-)

He he, mi var 50 cm og veide 3160 ved fødsel:-) På 6 ukerskontroll var hun 58 cm og veide 4660:-) Skal på 3 mnd kontroll om litt over ei uke, blir skikkelig spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj!!!

Det er typen dongeri-gutteshorts, og de er vel vide i rumpa fordi de er beregnet på bleiebrukere.

Da han var 2 år rakk de ham langt ned på leggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er typen dongeri-gutteshorts, og de er vel vide i rumpa fordi de er beregnet på bleiebrukere.

Da han var 2 år rakk de ham langt ned på leggen.

Det har jeg tenkt over også, at de smågutteshortsene ofte er kjempelange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...