Gjest Aimabel Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Litt tidlig å tenke på nå da, men egentlig ikke heller kanskje...? I huset vårt er det liksom ikke noe sted å feste trappegrind i trappa. Jeg lurer på om det er en absolutt nødvendighet? Hvis jeg trenger å gå fra, så kan jeg jo ha han i lekegrind. Eller funker det ikke sånn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hva mener du med at det ikke er noen steder å feste trappegrind - har dere ikke vegger eller rekkverk i trappa? Men nei, trappegrind er ikke nødvendig. Vi hadde det bare en kort stund med førstemann, før vi droppet hele greia. Det krever at man passer på litt ekstra en stund, men til gjengjeld får man unger som lærer å forholde seg til trapp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hva mener du med at det ikke er noen steder å feste trappegrind - har dere ikke vegger eller rekkverk i trappa? Men nei, trappegrind er ikke nødvendig. Vi hadde det bare en kort stund med førstemann, før vi droppet hele greia. Det krever at man passer på litt ekstra en stund, men til gjengjeld får man unger som lærer å forholde seg til trapp. Nja jo, det er jo vegger, men på den ene siden er det ikke vegg og på den andre siden er det pipeløp. Vi har en trappegrind fra IKEA til å åpne/lukke og den får vi ikke montert på en fornuftig måte der ihvertfall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hva mener du med at det ikke er noen steder å feste trappegrind - har dere ikke vegger eller rekkverk i trappa? Men nei, trappegrind er ikke nødvendig. Vi hadde det bare en kort stund med førstemann, før vi droppet hele greia. Det krever at man passer på litt ekstra en stund, men til gjengjeld får man unger som lærer å forholde seg til trapp. Hehe, hvis det verken var rekkverk eller vegg, så hadde vel ikke en grind gjort det store utslaget sånn sikkerhetsmessig :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hehe, hvis det verken var rekkverk eller vegg, så hadde vel ikke en grind gjort det store utslaget sånn sikkerhetsmessig :-) Nei, det var det jeg ikke helt skjønte. ) Men som sagt: Man MÅ ikke ha trappegrind. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Nja jo, det er jo vegger, men på den ene siden er det ikke vegg og på den andre siden er det pipeløp. Vi har en trappegrind fra IKEA til å åpne/lukke og den får vi ikke montert på en fornuftig måte der ihvertfall. Det finnes grinder man setter i spenn, som altså ikke skal skrues fast, mener å ha sett det i alle fall. Jeg foretrekker trappegrind ja... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Mange klarer seg greit uten trappegrind, det kommer litt an på hvor trappa er. Er trappa i en gang der dere kan lukke dørene slik at barnet ikke kommer seg dit uten at dere vil - så går det nok greit uten grind. Er trappa i stua - som hos oss - så ville ikke jeg klart meg uten trappegrind. Når de begynner å krabbe og gå, så er de utrolig kjappe til å komme seg til steder de ikke skal være... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg ville ha hatt det. Jeg vet med meg selv at jeg ikke klarer å holde øye med dem 100 prosent av tiden. For meg var det viktig å sikre på en fornuftig måte slik at jeg ikke skulle gå og bebreide meg selv fordi konsentrasjonen glapp noen sekunder. Det er mange mulige distraksjonfaktorer, og etterhvert som de blir litt større og krabber håper man jo å få gjort noe i huset også. Men du kjenner deg selv best, og vet best hvordan det vil fungere hos dere. Hvis du absolutt vil ha trappegrind så finnes det alltids en mulighet for å få festet en, skal du se. Vil du helst ikke ta det bryet, så klarer du deg sikkert fint uten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Lekegrind fungerer bare på de aller yngste barna, mine har i alle fall ikke godtatt å bli plassert i lekegrind etter at de fylte 1 år... Men, husk at en trappegrind med fordel kan plasseres noen trinn opp eller ned i trappen. Da får barna øvd seg i å gå i trapp på egenhånd, tom. ramle ned et par-tre trinn, men uten å slå seg helseløs. Vi har hatt en grind i hver enda av trappa, i den ene enden måtte vi snekre litt. Grinden fungerer også som en måte å begrense barnets bevegelsesfrihet rundt i huset, f.eks. natterstid, så vet du hvor du har barnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.