Gjest mor som vil det beste Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg har en sønn på snart fjorten år. Han har trang forhud. Forhuden er så trang at det er ikke mulig å trekke den tilbake. Når han var mindre, var vi hos legen med dette. Vi fikk flere ganger beskjed om at dette ikke var vanlig å operere lenger, og at vi bare skulle se det an. Hvis han fikk plager med sårhet og kløe, skulle vi derimot komme tilbake, og vurdere å gjøre noe med det. Det har han aldri hatt. Nå som han snart er fjorten, lurer jeg på om det fortsatt er riktig å vente, eller om han burde operere nå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per H Finne, Professor i barnesykdommer Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Dersom han inntil idag ikke har hatt problemer med infeksjoner under forhuden, tror jeg det er mulig å utvide forhuden ved å tøye forsiktig, t.eks. i forbindelse med bading . Hos noen barn forsøker man å gjøre forhuden mykere og lettere å trekke tibake ved å smøre forhuden med steroidsalve ( cortison salve.) i forbindels med at man samtidig trekker forhuden tilbake ( tøyer). i 3-4 uker Dersom dette ikke fører frem er det grunn til å operere, men det må avgjøres av kirurg. Be om at gutten henvises til barneavdelingen der du bor 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.