filiokus81 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Eldstejenta (blir 3 år i høst) har fått plass i ny barnehage, rett ved der vi bor. Jippi tenkte vi, og har vært veldig glade for det. Jeg har hørt positive ting om barnehagen fra flere hold, og har et godt inntrykk av styrer etter å ha snakket med denne flere ganger i søkerprosessen. I går var det foreldremøte for nye foreldre. Jenta vår begynner på mandag allerede, så det var jo perfekt timet. Men der finner jeg ut at hun har fått plass på barnehagens friluftsgruppe, som fra før kun består av 4- og 5-åringer! Eller, ÉN fireåring og resten femåringer for å være nøyaktig. Fra høsten kommer det ett barn til fra hennes årskull, men det er det. Denne gruppen har kun tilgang til et lite inneareal i barnehagen, da det er meningen at de skal tilbringe mesteparten av tiden sin utendørs og på tur. Snuppa mi er ørebarn, og mye syk. Hun er i tillegg plaget med eksem om vinteren, særlig rundt håndledd og andre steder som typisk er mye fuktige ved utelek. Hun trenger lang tid på å føle seg trygg, og jeg klarer akkurat nå ikke å se en eneste positiv ting ved at hun skal være en del av denne gruppen.... Ser for meg mye farting rundt om kring, og en utrygg tilværelse for en potensielt venneløs minstemann. Jeg jobber selv i friluftsbarnehage, og ser absolutt verdien i å være mye ute på tur, men jeg mener med hånden på hjertet at dette er noe som fungerer best med en ensartet og litt eldre barnegruppe. Uff, jeg har helt vondt inni meg nå, og null lyst til å sende henne avgårde på mandag... :-( Tilleggsopplysning: Da jeg snakket med styrer på telefon før vi fikk plass, fikk jeg beskjed om at friluftsgruppen først og fremst rekrutterte internt blant de eldste barna, og ellers var noe en måtte søke seg til spesielt for å få plass. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Ta en telefon til styrer i dag og spør om det ikke er mulig å få henne inn på en vanlig avdeling, særlig med tanke på ørene og eksemet. Si at du har forstått det sånn at friluftsgruppa er for de eldste barna og at du føler hun er i yngste laget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg ville definitivt tatt en telefon for å få ordnet opp i dette. Du har gode argumenter. Her er utegruppen slik du beskriver, bare store barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg ville også tatt en telefon og forhørt meg om det var mulig å bytte. Når det er sagt, vil jeg etter å ha hatt to barn på friluftsgruppe i barnehage si at barna heller er mindre enn mer syke når de er så mye ute. Min yngste er også ørebarn, men fikk ikke mer problemer av å gå på en slik avdeling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Skjønner at du er bekymret, og jeg synes du skal snakke med styrer og høre om det er en mulighet for vanlig avdelig likevel. På vår barnehage har de imidlertid utegruppe for barn helt ned til 2,5 år. Jenta mi var 3,5 da hun begynte på denne avdelingen i høst (på ny barnehage, kjente ingen), og det var altså noen som var ett år yngre enn henne der også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mmmmmmmmmm Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Kan hende det hjelper med en legeerklæring og klage til de som tar inn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Det høres jo ut som du har fått noe helt annet enn du søkte på, eller har styrer misforstått deg og trodd du ønsket henne inn på friluftsgruppa - og så prioritert henne dit? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Ta en telefon til styrer i dag og spør om det ikke er mulig å få henne inn på en vanlig avdeling, særlig med tanke på ørene og eksemet. Si at du har forstått det sånn at friluftsgruppa er for de eldste barna og at du føler hun er i yngste laget. Ja, jeg gjorde det tidligere i dag. Møtte heldigvis en forståelsesfull styrer som skulle prøve å få henne inn i en annen gruppe. Vi får beskjed i morgen, og jeg krysser alt jeg har for at det ordner seg. Takk for svar!! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg ville definitivt tatt en telefon for å få ordnet opp i dette. Du har gode argumenter. Her er utegruppen slik du beskriver, bare store barn. Ja, jeg gjorde det tidligere i dag. Møtte heldigvis en forståelsesfull styrer som skulle prøve å få henne inn i en annen gruppe. Vi får beskjed i morgen, og jeg krysser alt jeg har for at det ordner seg. Takk for svar!! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg ville også tatt en telefon og forhørt meg om det var mulig å bytte. Når det er sagt, vil jeg etter å ha hatt to barn på friluftsgruppe i barnehage si at barna heller er mindre enn mer syke når de er så mye ute. Min yngste er også ørebarn, men fikk ikke mer problemer av å gå på en slik avdeling. Ja, jeg gjorde det tidligere i dag. Møtte heldigvis en forståelsesfull styrer som skulle prøve å få henne inn i en annen gruppe. Vi får beskjed i morgen, og jeg krysser alt jeg har for at det ordner seg. Takk for svar!! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Skjønner at du er bekymret, og jeg synes du skal snakke med styrer og høre om det er en mulighet for vanlig avdelig likevel. På vår barnehage har de imidlertid utegruppe for barn helt ned til 2,5 år. Jenta mi var 3,5 da hun begynte på denne avdelingen i høst (på ny barnehage, kjente ingen), og det var altså noen som var ett år yngre enn henne der også. Ja, jeg gjorde det tidligere i dag. Møtte heldigvis en forståelsesfull styrer som skulle prøve å få henne inn i en annen gruppe. Vi får beskjed i morgen, og jeg krysser alt jeg har for at det ordner seg. Takk for svar!! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Kan hende det hjelper med en legeerklæring og klage til de som tar inn? Håper vi slipper det, men det er jo en idé til neste runde om ikke vi får igjennom et bytte nå. Ringte barnehagen tidligere i dag, og møtte heldigvis en forståelsesfull styrer som skulle prøve å få henne inn i en annen gruppe. Vi får beskjed i morgen, og jeg krysser alt jeg har for at det ordner seg. Takk for svar!! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg tror utegruppe kan fungere like godt for små barn som for store, men kanskje ikke akkurat for ditt barn. Håper det ordner seg. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg tror utegruppe kan fungere like godt for små barn som for store, men kanskje ikke akkurat for ditt barn. Håper det ordner seg. mvh Joda, enig i det. Men det er like mye alderssammensetningen jeg reagerer på her. Jeg begriper ikke hvorfor en på 2,5 plasseres sammen med tolv 5-6 åringer og én 4 -åring. Går her og venter på telefon nå, styrer skulle ringe meg i dag når hun hadde sett på fordeling av nye barn en gang til. Krysser fingrene! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Joda, enig i det. Men det er like mye alderssammensetningen jeg reagerer på her. Jeg begriper ikke hvorfor en på 2,5 plasseres sammen med tolv 5-6 åringer og én 4 -åring. Går her og venter på telefon nå, styrer skulle ringe meg i dag når hun hadde sett på fordeling av nye barn en gang til. Krysser fingrene! Krysser fingrer. Forstår godt du ikke er fornøyd med dette. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.