Gjest sure penger å miste Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg hadde lagt en helt ny solkrem på hylla til poden i barnehagen. Den har stått der i litt over en uke, omtrent ubrukt. Kostet over 200 kr, en skikkelig god krem. Hadde navnet den og jeg vet at ingen av oss har tatt den med hjem. I går var den borte vekk. Personellet sa de hadde leita overalt og ikke funnet den. Jeg synes dette er irriterenede for nå tror jeg noen kan ha stjelt den. En ting er pengene verre å tenke på at noen kan være så frekk.Barnehagen krever at vi skal ha med oss solkrem og at den skal ligge på hylla. Jeg vil ikke bare godta dette for da kan en evt. tyv fortsette slik.Kan jeg kreve ny? Evt. hva gjør jeg med saken? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Det er surt, men jeg synes ikke du kan kreve barnehagen for ny krem! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sure penger å miste Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Det er surt, men jeg synes ikke du kan kreve barnehagen for ny krem! Skjønner det også men på samme tid synes jeg sånnt må få konsekvenser på en eller annen måte. Enten har de rotet den bort eller så har noen tatt den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Skjønner det også men på samme tid synes jeg sånnt må få konsekvenser på en eller annen måte. Enten har de rotet den bort eller så har noen tatt den. Tviler på at de voksne i barnehagen har rotet den bort, med mindre de er spesielt usystematisk av seg. Spesielt siden du har navnet den. Det er antagelig noen som har tatt den, enten ved en feil eller med vilje. Du kan ikke kreve barnehagen for ny. Det er vel ikke barnehagens ansvar at noen andre stjeler? Selvfølgelig forlanger de at barna har med solkrem. Det gjør de i vår barnehage også, og den skal stå i hylla. Selv om solkremen står tilgjengelig i hylla så forventer jeg at ingen av de andre foreldrene tar den. Jeg syns det er mer enn simpelt å gjøre seg til tyv ved å stjele fra barn. Kan du henge opp en lapp på døra i barnehagen og eterlyse solkremen? Og sånn til neste gang, når du kjøper solkrem: Gå over flaska med sandpapir sånn at den ser slitt og gammel ut, så blir den ikke så fristende for andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Du kan selvfølgelig ikke kreve barnehagen for ny krem. Folk stjeler, det er vel ikke noe nytt. Dessuten er det ikke barnehagens sin skyld at noen har stjålet den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sure penger å miste Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Du kan selvfølgelig ikke kreve barnehagen for ny krem. Folk stjeler, det er vel ikke noe nytt. Dessuten er det ikke barnehagens sin skyld at noen har stjålet den. Det trenger jo ikke nødvendigvis være andre foreldre som har tatt den heller. Det kan jo også være noen som jobber der som har tatt den, vaskepersonellet eller andre. Umulig å vite. De sier vi skal ha den på hylla til ungen. Jeg krever at fra nå av får de finne seg i at den helst skal låses inne et sted/ godt nedi sekken eller så får de skaffe en ny om det skjer igjen. Jeg vil gjerne at sønnen min skal smøres med en god krem ettersom dette er noe man påfører huden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sure penger å miste Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Tviler på at de voksne i barnehagen har rotet den bort, med mindre de er spesielt usystematisk av seg. Spesielt siden du har navnet den. Det er antagelig noen som har tatt den, enten ved en feil eller med vilje. Du kan ikke kreve barnehagen for ny. Det er vel ikke barnehagens ansvar at noen andre stjeler? Selvfølgelig forlanger de at barna har med solkrem. Det gjør de i vår barnehage også, og den skal stå i hylla. Selv om solkremen står tilgjengelig i hylla så forventer jeg at ingen av de andre foreldrene tar den. Jeg syns det er mer enn simpelt å gjøre seg til tyv ved å stjele fra barn. Kan du henge opp en lapp på døra i barnehagen og eterlyse solkremen? Og sånn til neste gang, når du kjøper solkrem: Gå over flaska med sandpapir sånn at den ser slitt og gammel ut, så blir den ikke så fristende for andre. Takk for tipset. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Kjøp en ny, men ha over bare litt av solkremen i en anonym liten flaske som du navner og setter i hylla hans. Denne tar du med hjem og fyller på når den blir tom. Enkelt og greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Det trenger jo ikke nødvendigvis være andre foreldre som har tatt den heller. Det kan jo også være noen som jobber der som har tatt den, vaskepersonellet eller andre. Umulig å vite. De sier vi skal ha den på hylla til ungen. Jeg krever at fra nå av får de finne seg i at den helst skal låses inne et sted/ godt nedi sekken eller så får de skaffe en ny om det skjer igjen. Jeg vil gjerne at sønnen min skal smøres med en god krem ettersom dette er noe man påfører huden. At du krever at den låses inn er greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Kjøp en ny, men ha over bare litt av solkremen i en anonym liten flaske som du navner og setter i hylla hans. Denne tar du med hjem og fyller på når den blir tom. Enkelt og greit. Ja enig det var en god ide 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GPn Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg priser meg lykkelig hver dag for at jeg ikke er ansatt i en barnehage :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg priser meg lykkelig hver dag for at jeg ikke er ansatt i en barnehage :-) Enig! Hadde noen forlangt at solkremen til ungen skulle låses inn så hadde jeg trodd vedkommende var temmelig sprø... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pick your fights Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Skjønner det også men på samme tid synes jeg sånnt må få konsekvenser på en eller annen måte. Enten har de rotet den bort eller så har noen tatt den. Ja, det er surt. Noen kan ha stjålet den, den kan ha blitt satt på feil plass og en distre far eller mor har pakket den med seg hjem, noen barn kan ha tatt den fra hyllen og lekt med den og den er lagt et sted det tar lang tid å finne den. Og hvis den ligger nederst i en barnehagesekk til et barn hvis foreldre ikke har superoversikt, eller tenker på at en solkrem kan koste mer enn 49 kroner, så kan den bli liggende der leenge.. Med mindre dette er dråpen som får begeret til å renne over mht rot og ting som mistes i barnehagen, så ville jeg _ikke_ laget en stor sak av det overfor personalet. Hvis de ellers klarer å holde ok orden, så er det antageligvis ikke personalet som kan klandres for dette. Kjøp en ny, navne den (like) godt, og glem det. Kanskje den forrige dukker opp, kanskje ikke. Hvis du allikevel vil gjøre noe, heng opp en lapp, med beskrivelse av solkremen, så kanskje noen ser en ekstra gang på den som ligger nederst i podens sekk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Litt svinn må man regne med i barnehagen, du kan selvfølgelig ikke kreve at de kjøper ny. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 ''Jeg vil ikke bare godta dette for da kan en evt. tyv fortsette slik.'' Jeg hadde ikke gjort noe med et engangstilfelle. Skulle det være en solkrem-mafia som f.eks. vasker i barnehagen, slik at solkremen ble borte støtt, hadde jeg nok satt opp en _tydelig_ lapp, som en start. Hvis du skriver tydelig navn over hele tuben med sprittusj, blir det ikke så fristende å "ta feil". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 I barnehagen der sønnen min gikk, der samlet de alle solkremene i en plastikkboks som de oppbevarte inne på avdelinga. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Enig! Hadde noen forlangt at solkremen til ungen skulle låses inn så hadde jeg trodd vedkommende var temmelig sprø... *he he* enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 ''Jeg vil ikke bare godta dette for da kan en evt. tyv fortsette slik.'' Jeg hadde ikke gjort noe med et engangstilfelle. Skulle det være en solkrem-mafia som f.eks. vasker i barnehagen, slik at solkremen ble borte støtt, hadde jeg nok satt opp en _tydelig_ lapp, som en start. Hvis du skriver tydelig navn over hele tuben med sprittusj, blir det ikke så fristende å "ta feil". ''Skulle det være en solkrem-mafia som f.eks. vasker i barnehagen, '' *he he* synes jeg ser avisoverskriftene! "Solkrem-mafia avslørt i Marihøna barnehage!" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Ja, det er surt. Noen kan ha stjålet den, den kan ha blitt satt på feil plass og en distre far eller mor har pakket den med seg hjem, noen barn kan ha tatt den fra hyllen og lekt med den og den er lagt et sted det tar lang tid å finne den. Og hvis den ligger nederst i en barnehagesekk til et barn hvis foreldre ikke har superoversikt, eller tenker på at en solkrem kan koste mer enn 49 kroner, så kan den bli liggende der leenge.. Med mindre dette er dråpen som får begeret til å renne over mht rot og ting som mistes i barnehagen, så ville jeg _ikke_ laget en stor sak av det overfor personalet. Hvis de ellers klarer å holde ok orden, så er det antageligvis ikke personalet som kan klandres for dette. Kjøp en ny, navne den (like) godt, og glem det. Kanskje den forrige dukker opp, kanskje ikke. Hvis du allikevel vil gjøre noe, heng opp en lapp, med beskrivelse av solkremen, så kanskje noen ser en ekstra gang på den som ligger nederst i podens sekk. Enig at man skal velge sine kamsaker med omhu. Men jeg er veldig i tvil om en slik plakattaktikk der man etterlyser bortkomne saker er så lurt. Man bør ihvertfall være veldig nøye med hvordan man ordlegger seg. Jeg hadde mislikt det sterkt hvis det kom opp en lapp i vår bhg som ga inntrykk av at vedkommende foreldre mente at en av oss andre var en TYV! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mmmmmmm Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Tviler på du kan forlange at barnehagen skal gi deg ny solkrem/penger, de har vel ikke ansvaret for ungenes eiendeler.... Da burde dere i så fall hatt låsbare skap til ungene. Er ofte ting og klær forsvinner på barnehager... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.