Speak Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Tror dessverre dette er noe du bare må godta. Ting forsvinner i barnehagen. Slik er det bare. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 ''Jeg vil ikke bare godta dette for da kan en evt. tyv fortsette slik.'' Jeg hadde ikke gjort noe med et engangstilfelle. Skulle det være en solkrem-mafia som f.eks. vasker i barnehagen, slik at solkremen ble borte støtt, hadde jeg nok satt opp en _tydelig_ lapp, som en start. Hvis du skriver tydelig navn over hele tuben med sprittusj, blir det ikke så fristende å "ta feil". Enig, om folk har stående en solkrem i baderomshyllen sin der det f.eks. stod Andreas sin, så ville vel folk begynt å lure... Så rådet er å merke godt, kanskje "gjemme" den litt under klærne i hylla så den ikke er så synlig fremme, eller at du fyller over innholdet i en mindre flaske. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Du må spørre deg selv om du jobber med eller mot de ansatte i barnehagen? Hvis du ønsker et positivt samarbeid kan du si ifra at solkremen er forsvunnet men ikke komme med noe krav. Så kan du huske å merke flaska neste gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Du kjøper en ny og er glad det ikke var parkdressen til 2000 som forsvant :-) Den som har tatt feil har jo nå en egen solkrem, så du mister den sikkert ikke igjen. Du kan jo si fra at du nå har kjøpt en ny og håpe at den ikke forsvinner. Det er et av irritasjonsmomentene med barnehager - ting blir borte. Er ofte ikke noen som stjeler - det er rett og slett mange der ute som ikke har full styring på hvilken krem deres barn har, klær osv. I vår gamle barnehage var det fullt kaos hver torsdag etter at mange barn hadde vært til midtukesamvær på onsdag ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Er det muuuulig?? Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 ''Kan jeg kreve ny?'' Selvsagt kan du ikke det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 ''Jeg vil ikke bare godta dette for da kan en evt. tyv fortsette slik.'' Jeg hadde ikke gjort noe med et engangstilfelle. Skulle det være en solkrem-mafia som f.eks. vasker i barnehagen, slik at solkremen ble borte støtt, hadde jeg nok satt opp en _tydelig_ lapp, som en start. Hvis du skriver tydelig navn over hele tuben med sprittusj, blir det ikke så fristende å "ta feil". ''Skulle det være en solkrem-mafia som f.eks. vasker i barnehagen'' Haha! Organisert kriminalitet har trange tider. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 ''Skulle det være en solkrem-mafia som f.eks. vasker i barnehagen'' Haha! Organisert kriminalitet har trange tider. ) Var det ikke en barberblad-mafia i landet for en stund siden? De stjal riktignok i butikkene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Var det ikke en barberblad-mafia i landet for en stund siden? De stjal riktignok i butikkene... Jo, det stemmer visst. De har åpenbart gått fra barberblader til solkremer - brukt sådan. Hva blir det neste? Plasterbanden? ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Det trenger jo ikke nødvendigvis være andre foreldre som har tatt den heller. Det kan jo også være noen som jobber der som har tatt den, vaskepersonellet eller andre. Umulig å vite. De sier vi skal ha den på hylla til ungen. Jeg krever at fra nå av får de finne seg i at den helst skal låses inne et sted/ godt nedi sekken eller så får de skaffe en ny om det skjer igjen. Jeg vil gjerne at sønnen min skal smøres med en god krem ettersom dette er noe man påfører huden. Hvis du krever at barnehagen skal låse inn din sønns solkrem vil jeg gjette på at minst ett av følgende kommer til å skje: 1. Personalet vil ikke orke å gå inn og hente hans krem og dermed bruke et annet barns billige solkrem på ham 2. De vil ikke gidde å smøre ham inn i det hele tatt fordi det medfører så mye merarbeide for dem og de vil synes du er hysterisk og se negativt på deg neste gang du vil ta opp noe 3. De vil faktisk hente kremen, smøre inn gutten og så låse kremen inn igjen, men tenke som i pkt. 2, at du er hysterisk over småting Men jeg har aldri jobbet i barnehage (heldigvis!) så jeg er ikke sikker da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 ''Skulle det være en solkrem-mafia som f.eks. vasker i barnehagen'' Haha! Organisert kriminalitet har trange tider. ) Jeg ser nå for meg små menn med solbriller som på natterstid invaderer barnehagen på jakt etter de beste solkremtubene. Jaja, kanskje jeg heller skal skrive ferdig den eksamensoppgaven jeg holder på med enn å lese om solkrem som forsvinner...*s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sure penger å miste Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Du må spørre deg selv om du jobber med eller mot de ansatte i barnehagen? Hvis du ønsker et positivt samarbeid kan du si ifra at solkremen er forsvunnet men ikke komme med noe krav. Så kan du huske å merke flaska neste gang. Jeg hadde da merket flasken tydelig med store bokstaver. Alle barna har sine egne hyller. De har også leitet etter den. For noen er kanskje 200 kroner lite for andre er det mye penger. Selv om jeg ikke har så god råd for tiden vil jeg si at det ergrer meg mest at noen får seg til å være så frekk at de tar den, noe jeg tror er mest sannsynlig her. Så at alle de andre barna hadde sin solkrem på sine hyller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sure penger å miste Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 ''Skulle det være en solkrem-mafia som f.eks. vasker i barnehagen, '' *he he* synes jeg ser avisoverskriftene! "Solkrem-mafia avslørt i Marihøna barnehage!" Mulig du synes det er morsomt men for meg er det ergrelig. Jeg har ikke så mye penger som deg kanskje. Håper du får oppleve det samme så skjønner du kanskje at det ikke er så veldig gøy akkuratt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Er det muuuulig?? Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Mulig du synes det er morsomt men for meg er det ergrelig. Jeg har ikke så mye penger som deg kanskje. Håper du får oppleve det samme så skjønner du kanskje at det ikke er så veldig gøy akkuratt. Om du har SÅ dårlig råd, hadde du vel ikke kjøpt en solkrem til 200 spenn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sure penger å miste Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Hvis du krever at barnehagen skal låse inn din sønns solkrem vil jeg gjette på at minst ett av følgende kommer til å skje: 1. Personalet vil ikke orke å gå inn og hente hans krem og dermed bruke et annet barns billige solkrem på ham 2. De vil ikke gidde å smøre ham inn i det hele tatt fordi det medfører så mye merarbeide for dem og de vil synes du er hysterisk og se negativt på deg neste gang du vil ta opp noe 3. De vil faktisk hente kremen, smøre inn gutten og så låse kremen inn igjen, men tenke som i pkt. 2, at du er hysterisk over småting Men jeg har aldri jobbet i barnehage (heldigvis!) så jeg er ikke sikker da... For meg er det ikke en småting å miste en helt ny ubrukt solkrem til over 200 kr. Dessuten bør den personen som er så frekk å stjele få sin konsekvens akkuratt som barn må få konsekvens når de gjør noe galt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sure penger å miste Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Om du har SÅ dårlig råd, hadde du vel ikke kjøpt en solkrem til 200 spenn. Jo, akkuratt sånne ting er jeg nøyen på. Feil eller dårlig solkrem kan være skadelig for barna. Jeg må kunne forvente at slikt ikke blir stjelt. Hvis slikt skjer ofte i barnehagen bør de lage et system hvor de låser inn slike ting. Klær kan jeg alltids arve eller kjøpe brukt. Det har jeg gjort for det meste for det er det ingen som tar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sure penger å miste Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Ja, det er surt. Noen kan ha stjålet den, den kan ha blitt satt på feil plass og en distre far eller mor har pakket den med seg hjem, noen barn kan ha tatt den fra hyllen og lekt med den og den er lagt et sted det tar lang tid å finne den. Og hvis den ligger nederst i en barnehagesekk til et barn hvis foreldre ikke har superoversikt, eller tenker på at en solkrem kan koste mer enn 49 kroner, så kan den bli liggende der leenge.. Med mindre dette er dråpen som får begeret til å renne over mht rot og ting som mistes i barnehagen, så ville jeg _ikke_ laget en stor sak av det overfor personalet. Hvis de ellers klarer å holde ok orden, så er det antageligvis ikke personalet som kan klandres for dette. Kjøp en ny, navne den (like) godt, og glem det. Kanskje den forrige dukker opp, kanskje ikke. Hvis du allikevel vil gjøre noe, heng opp en lapp, med beskrivelse av solkremen, så kanskje noen ser en ekstra gang på den som ligger nederst i podens sekk. Hyllen er så høyt opp at barna har ikke sjans for å få tatt den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sure penger å miste Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg ser nå for meg små menn med solbriller som på natterstid invaderer barnehagen på jakt etter de beste solkremtubene. Jaja, kanskje jeg heller skal skrive ferdig den eksamensoppgaven jeg holder på med enn å lese om solkrem som forsvinner...*s* Nå synes jeg du er ganske frekk. Det er ikke noe som helst morsomt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg ville forlangt at personellet oppbevarte slike kremer i eget skap som andre ikke hadde tilgang på. Om det skulle forsvinne hver uke så blir det dyrt i lengden. Regner med at gudoghvermann kan ta fra hyllene til barna som det er i dag. Forlange ny tror jeg ikke jeg hadde gjort siden dette mest trolig er tyveri eller at den har blitt feil plassert. Kjipt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sure penger å miste Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 ''Skulle det være en solkrem-mafia som f.eks. vasker i barnehagen'' Haha! Organisert kriminalitet har trange tider. ) Ja du får bare fryde deg men tipper du ikke ville gjort det samme om noen stjal fra deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinterstorm Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Slikt er ergelig, men ikke så mye å gjøre med. Kan du ikke fylle solkrem på en annen flaske som er mindre fristende. Tror ikke det er så mange som gidder å stjele en flaske med solkrem fra Europris eller Nille. En slik tom flaske fylles med solkrem fra et mer kvalitetsmerke er nok mindre fristende. Husk at det ikke er nødvendigvis de dyreste merkene av solkrem/andre ting som er det beste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.