Gå til innhold

Kan jeg kreve en ny solkrem?

Gjest sure penger å miste

Anbefalte innlegg

Mulig du synes det er morsomt men for meg er det ergrelig. Jeg har ikke så mye penger som deg kanskje. Håper du får oppleve det samme så skjønner du kanskje at det ikke er så veldig gøy akkuratt.

''Håper du får oppleve det samme så skjønner du kanskje at det ikke er så veldig gøy akkuratt.''

Ja dette var jo snilt og nestekjærlig!!

Til din orientering så har vi mistet en splitter ny Helly Hansen regnjakke da sønnen min gikk på sfo, 1. klasse. Det var selvsagt skrekkelig ergerlig, og man blir nokså oppgitt over tanken på at noen kanskje har tatt feil jakke og likevel klart å unngå å se navnet som var skrevet med STORE bokstaver i svart tusj inni jakka.

Men utover de oppgittre tankene, hva gjorde jeg og hva gjorde jeg ikke? Jeg sjekket alle knaggene i hele garderoben, jeg spurte personalet på en pen måte hvor den kanskje kunne tenkes å være, jeg lette i gjenglemt-kassen. Men dessverre ingen jakke dukket opp.

Det jeg IKKE gjorde var å henge opp etterlyst-plakat, kritisere personalet, kreve at sfo kjøpte ny jakke til sønnen min, og jeg skrev heller ikke innlegg på dol om hvor ille dette var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Persille1365381127

13

• guttas

9

• morsan

8

• Lillemus

5

''Håper du får oppleve det samme så skjønner du kanskje at det ikke er så veldig gøy akkuratt.''

Ja dette var jo snilt og nestekjærlig!!

Til din orientering så har vi mistet en splitter ny Helly Hansen regnjakke da sønnen min gikk på sfo, 1. klasse. Det var selvsagt skrekkelig ergerlig, og man blir nokså oppgitt over tanken på at noen kanskje har tatt feil jakke og likevel klart å unngå å se navnet som var skrevet med STORE bokstaver i svart tusj inni jakka.

Men utover de oppgittre tankene, hva gjorde jeg og hva gjorde jeg ikke? Jeg sjekket alle knaggene i hele garderoben, jeg spurte personalet på en pen måte hvor den kanskje kunne tenkes å være, jeg lette i gjenglemt-kassen. Men dessverre ingen jakke dukket opp.

Det jeg IKKE gjorde var å henge opp etterlyst-plakat, kritisere personalet, kreve at sfo kjøpte ny jakke til sønnen min, og jeg skrev heller ikke innlegg på dol om hvor ille dette var.

"Det jeg IKKE gjorde var å henge opp etterlyst-plakat, kritisere personalet, kreve at sfo kjøpte ny jakke til sønnen min, og jeg skrev heller ikke innlegg på dol om hvor ille dette var."

Du burde absolutt gjort noe med det!! Det kunne også hindret flere tyveri hvis det var det som var skjedd.

Mange her er veldig arge om barna ikke er pent oppdradd. Men når man opplever å bli frastjelt noe fra voksne folk så er det galt til og skrive innlegg om det. Merkelig! Når det er sagt synes jeg det er fullt ut tilgivelig om noen bare har tatt feil uten med vilje. Det kan ikke sammenlignes med tyveri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det jeg IKKE gjorde var å henge opp etterlyst-plakat, kritisere personalet, kreve at sfo kjøpte ny jakke til sønnen min, og jeg skrev heller ikke innlegg på dol om hvor ille dette var."

Du burde absolutt gjort noe med det!! Det kunne også hindret flere tyveri hvis det var det som var skjedd.

Mange her er veldig arge om barna ikke er pent oppdradd. Men når man opplever å bli frastjelt noe fra voksne folk så er det galt til og skrive innlegg om det. Merkelig! Når det er sagt synes jeg det er fullt ut tilgivelig om noen bare har tatt feil uten med vilje. Det kan ikke sammenlignes med tyveri.

''Når det er sagt synes jeg det er fullt ut tilgivelig om noen bare har tatt feil uten med vilje. Det kan ikke sammenlignes med tyveri.''

Og poenget er at det kan vi ikke vite. Enhver er uskyldig til det motsatte er bevist osv, og man har sjelden noe som helst bevis på hva som har skjedd og i tilfelle hvem som er innblandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Ja du får bare fryde deg men tipper du ikke ville gjort det samme om noen stjal fra deg.

Det var en grunn til at jeg la inn dette svaret direkte til laban, og ikke til deg som trådstarter.

Jeg har selvsagt opplevd at ting blir borte i barnehagen, jeg også. Det er surt, men sånn er det av og til. Jeg synes du fikk et godt råd lenger ned her, å helle over litt solkrem i en egen beholder (man får kjøpt små, kjekke reisetuber på feks KappAhl eller Lindex) som du merker og legger i bhg. På den måten mister dere ikke all solkremen dersom tuben blir borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt er ergelig, men ikke så mye å gjøre med. Kan du ikke fylle solkrem på en annen flaske som er mindre fristende. Tror ikke det er så mange som gidder å stjele en flaske med solkrem fra Europris eller Nille. En slik tom flaske fylles med solkrem fra et mer kvalitetsmerke er nok mindre fristende.

Husk at det ikke er nødvendigvis de dyreste merkene av solkrem/andre ting som er det beste.

Tusen takk for tips. Godt at det finnes en god del hyggelige personer på DOL også:)

Drar på apoteket for og kjøpe en ny solkrem nå. Den skal i såfall ikke ligge slik i hylla som den forrige ettersom jeg ikke har råd til å kjøpe nye flere ganger. Enten fyller jeg på en flaske eller så ber jeg de låse den inn. Får tenke bittelitt til på det. Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Når det er sagt synes jeg det er fullt ut tilgivelig om noen bare har tatt feil uten med vilje. Det kan ikke sammenlignes med tyveri.''

Og poenget er at det kan vi ikke vite. Enhver er uskyldig til det motsatte er bevist osv, og man har sjelden noe som helst bevis på hva som har skjedd og i tilfelle hvem som er innblandet.

En lapp på døren ville jo kanskje skremt en evt. tyv da. Da vet vedkommende at andre er på vakt. Men jeg orker ikke lage en stor sak ut av det selv heller. Nå reiser jeg og kjøper en ny solkrem men kommer nok til å sikre denne bedre. Synd at man ikke kan stole på noen lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En lapp på døren ville jo kanskje skremt en evt. tyv da. Da vet vedkommende at andre er på vakt. Men jeg orker ikke lage en stor sak ut av det selv heller. Nå reiser jeg og kjøper en ny solkrem men kommer nok til å sikre denne bedre. Synd at man ikke kan stole på noen lenger.

Du tar det for gitt at den er stjålet? Var det ikke i går den ble borte? Den kan jo ligge et eller annet sted, i en lekekasse, ute et sted, kommet med i et annet barns sekk etc.

Synes du tar litt av her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar det for gitt at den er stjålet? Var det ikke i går den ble borte? Den kan jo ligge et eller annet sted, i en lekekasse, ute et sted, kommet med i et annet barns sekk etc.

Synes du tar litt av her.

Ettersom barnehagen sier de har leitet overalt det kan tenkes så tror jeg det er mest sannsynlig at den er stjelt. Barnehagen har også veldig god orden i ting.

Vi har aldri mistet noen klesplagg der. Sikkert fordi vi bare har arvet tøy. Vi er nødt til å prioritere nøye hva vi bruker pengene på nå som alle utgiftene har steget kraftig hvis ikke må vi selge huset vi bor i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Enig at man skal velge sine kamsaker med omhu.

Men jeg er veldig i tvil om en slik plakattaktikk der man etterlyser bortkomne saker er så lurt. Man bør ihvertfall være veldig nøye med hvordan man ordlegger seg. Jeg hadde mislikt det sterkt hvis det kom opp en lapp i vår bhg som ga inntrykk av at vedkommende foreldre mente at en av oss andre var en TYV!

Å henge opp lapp på døra er da slett ikke det samme som å beskylde andre for å være en tyv. Det går an å formulere seg på en måte som ikke støter noen, vet du. Og det er jo tydelig at det er en stor sak for hovedinnlegger, så da mener jeg at det må være greit å etterlyse kremen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Og jeg hadde kjøpt ny allværsdress til min da han gikk i barnehagen,den bare forsvant den også,så noen må ha tatt den.

Det er frekkt,men lite å gjøre med det dessverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg du er ganske frekk. Det er ikke noe som helst morsomt.

Det som Mrs. Wallace skrev var morsomt :-) Selvfølgelig ikke morsomt å miste solkremen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å henge opp lapp på døra er da slett ikke det samme som å beskylde andre for å være en tyv. Det går an å formulere seg på en måte som ikke støter noen, vet du. Og det er jo tydelig at det er en stor sak for hovedinnlegger, så da mener jeg at det må være greit å etterlyse kremen.

''Og det er jo tydelig at det er en stor sak for hovedinnlegger''

Og nettopp derfor syntes jeg det var viktig å få frem at man måtte være nøye med hvordan man ordlegger seg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom barnehagen sier de har leitet overalt det kan tenkes så tror jeg det er mest sannsynlig at den er stjelt. Barnehagen har også veldig god orden i ting.

Vi har aldri mistet noen klesplagg der. Sikkert fordi vi bare har arvet tøy. Vi er nødt til å prioritere nøye hva vi bruker pengene på nå som alle utgiftene har steget kraftig hvis ikke må vi selge huset vi bor i.

Men hva mener du selv er fornuftig å gjøre da? Barnehagens ledelse kan da ikke akkurat starte etterforskning av ansatte og foreldre for å finne ut hvem som har tatt solkremen? Du kan vel selv henge opp en lapp og spørre om noen har sett den, men forøvrig så er vel dette en av de mange irriterende hendelsene man utsettes for i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mariaflyfly

Da er det ikke kjempegod prioritering å kjøpe en solkrem til 200,- men det er kanskje en annen diskusjon... ;)

Seriøst - slikt skjer i barnehager av og til. Det er kjedelig at det skjer, men det er slik det er å ha unger i barnehage. Du kan spørre personalet på en annen avdeling om den kan ha havna der ved en feiltakelse? Også kan du kikke etter den i flere dager. Ting dukker jo noen ganger opp fra de merkeligste steder. :)

Jeg leita forresten barnehagen vår rundt etter ei rosa hettejakke i går hvis det kan være noen trøst. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å henge opp en enkel lapp:

SAVNET

Solkrem av typen "..."

Hvis du finner den, kan du legge den i hylla til "..."

En lapp uten anklager om tyveri kan da umulig krenke noen.

Og så ville jeg smørt ungen om morgenen på solfylte dager, og evt. fylt litt av den dyre solkremen over på en annen, navnet solkremflaske. (Hvis jeg var deg, altså. Selv kjøper jeg Nivea for kids på super'n. Når jeg tenker meg om, så har jeg ikke tatt med flaska til barnehagen ennå, så poden har fått en svak sommerfarge på ansikt og underarmer...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

''Og det er jo tydelig at det er en stor sak for hovedinnlegger''

Og nettopp derfor syntes jeg det var viktig å få frem at man måtte være nøye med hvordan man ordlegger seg:-)

Men da er vi jo enige da :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du krever at barnehagen skal låse inn din sønns solkrem vil jeg gjette på at minst ett av følgende kommer til å skje:

1. Personalet vil ikke orke å gå inn og hente hans krem og dermed bruke et annet barns billige solkrem på ham

2. De vil ikke gidde å smøre ham inn i det hele tatt fordi det medfører så mye merarbeide for dem og de vil synes du er hysterisk og se negativt på deg neste gang du vil ta opp noe

3. De vil faktisk hente kremen, smøre inn gutten og så låse kremen inn igjen, men tenke som i pkt. 2, at du er hysterisk over småting

Men jeg har aldri jobbet i barnehage (heldigvis!) så jeg er ikke sikker da...

Her må jeg protestere litt på barnehageansattes vegne ;) Jeg hadde aldri latt være og smøre inn et barn, fordi moren var vrang. Jeg hadde heller ikke brukt et annet barns solkrem, fordi noen barn har sensitiv hud og det kan være grunnen til at foreldrene velger den kremen de velger.

Men ja, jeg hadde nok tenkt at denne moren var vrang og småhysterisk. Og vært svært forutinntatt om hun tok opp problemer i framtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg protestere litt på barnehageansattes vegne ;) Jeg hadde aldri latt være og smøre inn et barn, fordi moren var vrang. Jeg hadde heller ikke brukt et annet barns solkrem, fordi noen barn har sensitiv hud og det kan være grunnen til at foreldrene velger den kremen de velger.

Men ja, jeg hadde nok tenkt at denne moren var vrang og småhysterisk. Og vært svært forutinntatt om hun tok opp problemer i framtiden.

Sjekk forum for meldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du krever at barnehagen skal låse inn din sønns solkrem vil jeg gjette på at minst ett av følgende kommer til å skje:

1. Personalet vil ikke orke å gå inn og hente hans krem og dermed bruke et annet barns billige solkrem på ham

2. De vil ikke gidde å smøre ham inn i det hele tatt fordi det medfører så mye merarbeide for dem og de vil synes du er hysterisk og se negativt på deg neste gang du vil ta opp noe

3. De vil faktisk hente kremen, smøre inn gutten og så låse kremen inn igjen, men tenke som i pkt. 2, at du er hysterisk over småting

Men jeg har aldri jobbet i barnehage (heldigvis!) så jeg er ikke sikker da...

Hvis barnehagepersonalet tenker sånn som du tror, bør de ikke jobbe i barnehage! Det er helt normalt å samle navnede solkremer o.l. i en boks, låse det inn i et lett tilgjengelig skap, og ta det fram når det er bruk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...