Gå til innhold

Kan jeg kreve en ny solkrem?

Gjest sure penger å miste

Anbefalte innlegg

Hvis barnehagepersonalet tenker sånn som du tror, bør de ikke jobbe i barnehage! Det er helt normalt å samle navnede solkremer o.l. i en boks, låse det inn i et lett tilgjengelig skap, og ta det fram når det er bruk for det.

Så fint at jeg tar feil i akkurat dette! :o) Det er to år siden jeg hadde barnehagebarn og ting går fort i glemmeboka. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Persille1365381127

13

• guttas

9

• morsan

8

• Lillemus

5

Gjest minnah

Ting blir borte i bhg, sånn er det bare, dessverre.. :-(

Om det er ting av verdi, setter jeg opp en lapp, det skjer at noen får med seg ting ved en feil.

Kanskje noen har stjålet også, men bhg stiller seg neppe til ansvar for en stjålet solkrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Tusen takk for tips. Godt at det finnes en god del hyggelige personer på DOL også:)

Drar på apoteket for og kjøpe en ny solkrem nå. Den skal i såfall ikke ligge slik i hylla som den forrige ettersom jeg ikke har råd til å kjøpe nye flere ganger. Enten fyller jeg på en flaske eller så ber jeg de låse den inn. Får tenke bittelitt til på det. Ha en fin dag!

"Godt at det finnes en god del hyggelige personer på DOL også:)"

For du fikk ikke så mange hyggelige svar her, mener du..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnehagepersonalet tenker sånn som du tror, bør de ikke jobbe i barnehage! Det er helt normalt å samle navnede solkremer o.l. i en boks, låse det inn i et lett tilgjengelig skap, og ta det fram når det er bruk for det.

Jeg har jobbet ti år i barnehage og har ennå til gode å låse inne solkrem.... Av erfaring så tror jeg at kremen dukker opp igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt er alltid ergelig.

Men det behøver ikke være stjålet. Det kan hende kremen ved en feiltagelse har havnet i bunnen av en eller annen pose som igjen har havnet i bunnen av skittentøyskruven. Jeg må medgi at jeg flere ganger har funnet ting her hjemme som jeg ikke har ant hvor har kommet fra eller hvor lenge det har befunnet seg i mitt hjem. Står det navn på, er det enkelt. Gjør det ikke det, blir det jo litt vanskeligere.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Heh, nei - det er faktisk ikke normalt å låse inn noenting.

For det første er vel solkremer omtrent det billigste produktet man har i en barnehage, for det andre er det et mye større problem at klær osv forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heh, nei - det er faktisk ikke normalt å låse inn noenting.

For det første er vel solkremer omtrent det billigste produktet man har i en barnehage, for det andre er det et mye større problem at klær osv forsvinner.

Mulig det ikke er normalt i de barnehagene du er kjent. Her er det helt normalt, dvs vanlig. Det gjelder ikke bare solkrem, men også andre personlige ting barna må ha med seg.

Klart det er et mye større problem at dyre klær forsvinner, men hvorfor sette det opp i mot hverandre. "Nei, vi låser ikke inn barnas personlige småting, for det er et mye større problem hvis klær forsvinner". Hva er det for slags argumentasjon? Heldigvis har det ikke vært noe stort problem med klær som har blitt borte uten å komme til rette igjen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Mulig det ikke er normalt i de barnehagene du er kjent. Her er det helt normalt, dvs vanlig. Det gjelder ikke bare solkrem, men også andre personlige ting barna må ha med seg.

Klart det er et mye større problem at dyre klær forsvinner, men hvorfor sette det opp i mot hverandre. "Nei, vi låser ikke inn barnas personlige småting, for det er et mye større problem hvis klær forsvinner". Hva er det for slags argumentasjon? Heldigvis har det ikke vært noe stort problem med klær som har blitt borte uten å komme til rette igjen heller.

Hva i all verden for slags personlige småting er det barna har med seg som må låses inn? I en barnehage? Det rareste jeg har hørt...

Vi låser døren til barmehagen og til personalrommet - det får holde. Barna har jo ikke med seg noe av verdi som ikke er bruksting, og det henger jo da i garderoben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden for slags personlige småting er det barna har med seg som må låses inn? I en barnehage? Det rareste jeg har hørt...

Vi låser døren til barmehagen og til personalrommet - det får holde. Barna har jo ikke med seg noe av verdi som ikke er bruksting, og det henger jo da i garderoben.

Noen har faktisk 3 barn på forskjellige avdelinger i barnehagen. Alle har ikke så god råd, noen har veldig dårlig råd. Når alle barna skal ha med seg hver sin solkrem, hver sin tannkrem og tannbørste, hårbørste, fuktighetskrem osv. blir det en del penger ut av det. Det respekterer barnehagen. Tannbørster og børster blir låst inn for at barna ikke skal bruke hverandres. Bleier blir også låst inn. Alle må ha med bleier til eget barn + salve. Bleiebarna har hver sin hylle i det låste skapet til det. De som bruker smokk når de hviler, har smokken også liggende der. Må man låne bleier fra et barn til et annet blir det notert på en liste, og lagt tilbake når det kommer påfyll fra den som har lånt. Helt riktig syns jeg! Man må respektere at 100 kr ikke er 100 kr. En mor har fortalt meg at de bare har råd til billigste kneipbrød, suppe og grøt siste uka før ny lønning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Noen har faktisk 3 barn på forskjellige avdelinger i barnehagen. Alle har ikke så god råd, noen har veldig dårlig råd. Når alle barna skal ha med seg hver sin solkrem, hver sin tannkrem og tannbørste, hårbørste, fuktighetskrem osv. blir det en del penger ut av det. Det respekterer barnehagen. Tannbørster og børster blir låst inn for at barna ikke skal bruke hverandres. Bleier blir også låst inn. Alle må ha med bleier til eget barn + salve. Bleiebarna har hver sin hylle i det låste skapet til det. De som bruker smokk når de hviler, har smokken også liggende der. Må man låne bleier fra et barn til et annet blir det notert på en liste, og lagt tilbake når det kommer påfyll fra den som har lånt. Helt riktig syns jeg! Man må respektere at 100 kr ikke er 100 kr. En mor har fortalt meg at de bare har råd til billigste kneipbrød, suppe og grøt siste uka før ny lønning.

Men hallo...

Med 12 barn som skal skiftes på ville det skapt MYE ekstra tidsbruk og jobb om vi skulle låst inn alt. Og det er tross alt bare vi som gjør den jobben, det er ingen uvedkommne som rusler rundt i barnehagen, og vi stjeler da ikke barnas bleier??

Barna har hver sin boks her også - men å ha den innelåst er helt latterlig i mine øyne.

Og jeg må faktisk at jeg aldri har verken sett eller hørt om noen låsbare skap i noen av barnehagene jeg kjenner til - og det begynner å bli ganske mange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hallo...

Med 12 barn som skal skiftes på ville det skapt MYE ekstra tidsbruk og jobb om vi skulle låst inn alt. Og det er tross alt bare vi som gjør den jobben, det er ingen uvedkommne som rusler rundt i barnehagen, og vi stjeler da ikke barnas bleier??

Barna har hver sin boks her også - men å ha den innelåst er helt latterlig i mine øyne.

Og jeg må faktisk at jeg aldri har verken sett eller hørt om noen låsbare skap i noen av barnehagene jeg kjenner til - og det begynner å bli ganske mange...

Men sånn er det faktisk her! Og du behøver ikke bli irritert på meg, for det er ikke jeg som har laget systemet. Ikke jeg som har bedt om dem heller. Men jeg syns det er bra! Har ikke hørt noe om at personalet syns det er problematisk eller slitsomt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Men sånn er det faktisk her! Og du behøver ikke bli irritert på meg, for det er ikke jeg som har laget systemet. Ikke jeg som har bedt om dem heller. Men jeg syns det er bra! Har ikke hørt noe om at personalet syns det er problematisk eller slitsomt heller.

Jeg er ikke irritert?

Jeg synes bare det høres helt tullete ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Jo, det stemmer visst. De har åpenbart gått fra barberblader til solkremer - brukt sådan. Hva blir det neste? Plasterbanden? ;o)

*flirer* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Persille1365381127

"Det jeg IKKE gjorde var å henge opp etterlyst-plakat, kritisere personalet, kreve at sfo kjøpte ny jakke til sønnen min, og jeg skrev heller ikke innlegg på dol om hvor ille dette var."

Du burde absolutt gjort noe med det!! Det kunne også hindret flere tyveri hvis det var det som var skjedd.

Mange her er veldig arge om barna ikke er pent oppdradd. Men når man opplever å bli frastjelt noe fra voksne folk så er det galt til og skrive innlegg om det. Merkelig! Når det er sagt synes jeg det er fullt ut tilgivelig om noen bare har tatt feil uten med vilje. Det kan ikke sammenlignes med tyveri.

Jeg skjønner ikke hvorfor du tror noen har stjålet den? Hvorfor er det helt utenkelig at noen kan ha forlagt den, eller tatt feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hallo...

I barnehagene heromkring er det ikke bare personalet som skifter bleier på barna. Foreldrene gjør det selv hvis det trengs skift når de er der. Det er kanskje ukjent i din verden, men i andres verden kan det være sånn at det er fristende å ta med seg andres bleier, hvis man har veldig dårlig råd. Kanskje å lure med seg noen bleier kan redde dem ut av knipa en dag til. Sånn det er nå låser personalet ut bleiene til den som skal skiftes på.

Vet du hvorfor mange sykehus og andre offentlige steder har låst beholder på dopapiret? Det er fordi dopapirrullene blir stjålet ellers. Utrolig, men sant. Barneavdelingene på sykehus, hvor foreldrene er tilstede med barna, har også store problemer med at såpe, shampo, kremer og salver, leker, bleier, engangssmekker osv blir stjålet i store mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Jo, akkuratt sånne ting er jeg nøyen på. Feil eller dårlig solkrem kan være skadelig for barna. Jeg må kunne forvente at slikt ikke blir stjelt. Hvis slikt skjer ofte i barnehagen bør de lage et system hvor de låser inn slike ting. Klær kan jeg alltids arve eller kjøpe brukt. Det har jeg gjort for det meste for det er det ingen som tar.

For å si det sånn; jeg vil tro vi er nøyere med klær og sko enn bleier og solkrem i vår barnehage...

Ikke at ting rotes bort med vilje, men jeg ville følt det langt verre om noen mistet en utedress, enn en solkremflaske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

I barnehagene heromkring er det ikke bare personalet som skifter bleier på barna. Foreldrene gjør det selv hvis det trengs skift når de er der. Det er kanskje ukjent i din verden, men i andres verden kan det være sånn at det er fristende å ta med seg andres bleier, hvis man har veldig dårlig råd. Kanskje å lure med seg noen bleier kan redde dem ut av knipa en dag til. Sånn det er nå låser personalet ut bleiene til den som skal skiftes på.

Vet du hvorfor mange sykehus og andre offentlige steder har låst beholder på dopapiret? Det er fordi dopapirrullene blir stjålet ellers. Utrolig, men sant. Barneavdelingene på sykehus, hvor foreldrene er tilstede med barna, har også store problemer med at såpe, shampo, kremer og salver, leker, bleier, engangssmekker osv blir stjålet i store mengder.

Men det er litt forskjell på et offentlig sykehus - og en lokal barnehage....

Dette er jo de samme foreldrene som betaler nesten 3.000 kroner for å ha barna sine her - jeg betviler at de stjeler en bleie eller tre.

Og OM noen skulle gjort det, så ville det ikke blitt lagt merke til uansett - vi teller jo ikke antall bleier vi skifter på et barn, vi skifter når det trengs, og henger opp lapp om flere når det nærmer seg tomt.

Og igjen da; det er jo ting her som er langt mer verdifullt enn bleier og solkremer, dyre dresser og sko f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Du kjøper en ny og er glad det ikke var parkdressen til 2000 som forsvant :-)

Den som har tatt feil har jo nå en egen solkrem, så du mister den sikkert ikke igjen. Du kan jo si fra at du nå har kjøpt en ny og håpe at den ikke forsvinner.

Det er et av irritasjonsmomentene med barnehager - ting blir borte. Er ofte ikke noen som stjeler - det er rett og slett mange der ute som ikke har full styring på hvilken krem deres barn har, klær osv.

I vår gamle barnehage var det fullt kaos hver torsdag etter at mange barn hadde vært til midtukesamvær på onsdag ;-)

''I vår gamle barnehage var det fullt kaos hver torsdag etter at mange barn hadde vært til midtukesamvær på onsdag ;-)''

En kjent problemstilling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt billigere solkrem. Jeg elsker min sønn, bare sånn i telifelle noen skulle tvile. En til under hundrelappen fungerer helt utmerket, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er litt forskjell på et offentlig sykehus - og en lokal barnehage....

Dette er jo de samme foreldrene som betaler nesten 3.000 kroner for å ha barna sine her - jeg betviler at de stjeler en bleie eller tre.

Og OM noen skulle gjort det, så ville det ikke blitt lagt merke til uansett - vi teller jo ikke antall bleier vi skifter på et barn, vi skifter når det trengs, og henger opp lapp om flere når det nærmer seg tomt.

Og igjen da; det er jo ting her som er langt mer verdifullt enn bleier og solkremer, dyre dresser og sko f.eks.

Det er nok noen som får hjelp til å betale barnehageutgiftene. Andre kan ha dårlig råd nettopp fordi de ikke får hjelp til det. Jeg forstår at du aldri har vært i den situasjonen at du har måttet snu på skillingen. Det er tydeligvis vanskelig for deg å sette deg inn i andres situasjon. De aller fleste stjeler ikke , men det kan bli veldig vanskelig for de som har dårlig råd fra før, når noe blir borte, selvom det er bare småting. Jeg syns det er fint at barnehagene her tar hensyn til det!

Selvsagt er det stor forskjell på sykehus og barnehager, men det er de samme foreldrene som er begge steder. De som stjeler det ene stedet kan like gjerne stjele det andre stedet. Ellers var det bare et eksempel for å illustrere hva folk kan få seg til å stjele - f.eks. doruller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...