Persille1365381127 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Det er nok noen som får hjelp til å betale barnehageutgiftene. Andre kan ha dårlig råd nettopp fordi de ikke får hjelp til det. Jeg forstår at du aldri har vært i den situasjonen at du har måttet snu på skillingen. Det er tydeligvis vanskelig for deg å sette deg inn i andres situasjon. De aller fleste stjeler ikke , men det kan bli veldig vanskelig for de som har dårlig råd fra før, når noe blir borte, selvom det er bare småting. Jeg syns det er fint at barnehagene her tar hensyn til det! Selvsagt er det stor forskjell på sykehus og barnehager, men det er de samme foreldrene som er begge steder. De som stjeler det ene stedet kan like gjerne stjele det andre stedet. Ellers var det bare et eksempel for å illustrere hva folk kan få seg til å stjele - f.eks. doruller. ''Jeg forstår at du aldri har vært i den situasjonen at du har måttet snu på skillingen.'' Det vet du vel strengt tatt ingenting om? ''Det er tydeligvis vanskelig for deg å sette deg inn i andres situasjon. '' Og det vet du heller ingenting om. Jeg har imidlertid ikke noe problem med å forstå at det hadde klikket for mine ansatte om jeg hadde bedt om å innføre en sånn rutine. Det får være grenser for mistillit. ''De aller fleste stjeler ikke , men det kan bli veldig vanskelig for de som har dårlig råd fra før, når noe blir borte, selvom det er bare småting. Jeg syns det er fint at barnehagene her tar hensyn til det!'' Det er da ingen som betviler det? Jeg sier bare at det er å trekke det litt langt å låse inn bleiene... ''Selvsagt er det stor forskjell på sykehus og barnehager, men det er de samme foreldrene som er begge steder. De som stjeler det ene stedet kan like gjerne stjele det andre stedet. '' Nja, det ene stedet er et offentlig sted der det offentlige betaler, det andre stedet er det foreldrene til barnas venner som eier ting. Det blir jo som å stjele fra venner - tror nok at langt flere mener det er en høyere terskel enn å ta en bleie fra det offentlige... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttas Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 ''Jeg forstår at du aldri har vært i den situasjonen at du har måttet snu på skillingen.'' Det vet du vel strengt tatt ingenting om? ''Det er tydeligvis vanskelig for deg å sette deg inn i andres situasjon. '' Og det vet du heller ingenting om. Jeg har imidlertid ikke noe problem med å forstå at det hadde klikket for mine ansatte om jeg hadde bedt om å innføre en sånn rutine. Det får være grenser for mistillit. ''De aller fleste stjeler ikke , men det kan bli veldig vanskelig for de som har dårlig råd fra før, når noe blir borte, selvom det er bare småting. Jeg syns det er fint at barnehagene her tar hensyn til det!'' Det er da ingen som betviler det? Jeg sier bare at det er å trekke det litt langt å låse inn bleiene... ''Selvsagt er det stor forskjell på sykehus og barnehager, men det er de samme foreldrene som er begge steder. De som stjeler det ene stedet kan like gjerne stjele det andre stedet. '' Nja, det ene stedet er et offentlig sted der det offentlige betaler, det andre stedet er det foreldrene til barnas venner som eier ting. Det blir jo som å stjele fra venner - tror nok at langt flere mener det er en høyere terskel enn å ta en bleie fra det offentlige... ''Det vet du vel strengt tatt ingenting om?'' ''Og det vet du heller ingenting om.'' Nei, jeg vet ingenting om det, bortsett fra det du uttrykker her. Og jeg får helt klart det inntrykket. ''Jeg har imidlertid ikke noe problem med å forstå at det hadde klikket for mine ansatte om jeg hadde bedt om å innføre en sånn rutine. Det får være grenser for mistillit.'' Hadde du virkelig hatt forståelse for at det hadde "klikka" for de ansatte pga bagateller som dette? Mulig vi legger forskjellig betydning i uttrykket, men jeg vil si at voksne som klikker for noe sånt er fullstendig uegnet til å jobbe i barnehage. God natt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Hvem mener du at du kan kreve en ny solkrem fra? Du kan vel ikke mene at barnehagen skal være ansvarlig for at solkremen har blitt borte? Barnehagen oppfordrer og oppfordrer foreldre til å merke ting og tang, vet du merket solkremen, de gjør det ikke og etterpå forlanger de at barnehagen skal vite hvor alt ting er! Jeg jobber ikke i barnehage men har tre barn og to som fortsatt er i barnehagen og observerer til stadighet foreldre som blir sure for at personalet ikke vet hvor tingene til akkurat DERES GULLBARN er!!!!!!!!!! Snakk om ego...Tenk hvor mange som er innom en barnehage i løpet av en dag...saken er at man ikke må legge igjen det fineste man har der fordi det er mange barn og voksne der som kan ha lyst på det som ligger i hyller og skap...ikke annerledes der enn andre steder! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 ''Det vet du vel strengt tatt ingenting om?'' ''Og det vet du heller ingenting om.'' Nei, jeg vet ingenting om det, bortsett fra det du uttrykker her. Og jeg får helt klart det inntrykket. ''Jeg har imidlertid ikke noe problem med å forstå at det hadde klikket for mine ansatte om jeg hadde bedt om å innføre en sånn rutine. Det får være grenser for mistillit.'' Hadde du virkelig hatt forståelse for at det hadde "klikka" for de ansatte pga bagateller som dette? Mulig vi legger forskjellig betydning i uttrykket, men jeg vil si at voksne som klikker for noe sånt er fullstendig uegnet til å jobbe i barnehage. God natt! ''Hadde du virkelig hatt forståelse for at det hadde "klikka" for de ansatte pga bagateller som dette? Mulig vi legger forskjellig betydning i uttrykket, men jeg vil si at voksne som klikker for noe sånt er fullstendig uegnet til å jobbe i barnehage. '' Ja, fordi i min barnehage er det ting som er langt viktigere enn om en solkrem forsvinner... F.eks at alle barna er kledd riktig, blir sett, får oppmerksomhet, ikke blir borte, at de med allergi følges ekstra med, at foreldrene oppdateres på dagens hendelser, at pedagogisk opplegg finnes og blir fulgt, at barna lærer og opplever noe hver dag, at barnehagen er et bra sted å være for store og små, at alle barna blir observert, at det er nok mat til alle, at barna oppdras til å bli små mennesker - i det hele tatt. Innlåsing av solkrem kommer _veldig_ langt ned på listen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Jo, akkuratt sånne ting er jeg nøyen på. Feil eller dårlig solkrem kan være skadelig for barna. Jeg må kunne forvente at slikt ikke blir stjelt. Hvis slikt skjer ofte i barnehagen bør de lage et system hvor de låser inn slike ting. Klær kan jeg alltids arve eller kjøpe brukt. Det har jeg gjort for det meste for det er det ingen som tar. Den solkremen som kom best ut på årets solkremtest kosta under hundrelappen.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Hvis barnehagepersonalet tenker sånn som du tror, bør de ikke jobbe i barnehage! Det er helt normalt å samle navnede solkremer o.l. i en boks, låse det inn i et lett tilgjengelig skap, og ta det fram når det er bruk for det. Hva?! Nei, det stemmer absolutt ikke og jeg har flere barnehageansatte i min familie. Solkremene pleier å stå i hylla til barnet. Jeg tror jeg hadde ledd om barnehagene begynte å låse inn solkremer 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Den solkremen som kom best ut på årets solkremtest kosta under hundrelappen.... Har ikke fått lest noen tester i år. Hvilken ble best? Har du link? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Har ikke fått lest noen tester i år. Hvilken ble best? Har du link? Jeg tror det var i siste nummer av Foreldre og Barn jeg leste denne testen? Eller kan det ha vært i VG? Hmm, husker desverre ikke helt... Det jeg husker var at Garniere og Vichy sine solkremer var best. Her er en link som kanskje kan gi et svar: http://www.dinside.no/php/art.php?id=772439&=katnav 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttas Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 ''Hadde du virkelig hatt forståelse for at det hadde "klikka" for de ansatte pga bagateller som dette? Mulig vi legger forskjellig betydning i uttrykket, men jeg vil si at voksne som klikker for noe sånt er fullstendig uegnet til å jobbe i barnehage. '' Ja, fordi i min barnehage er det ting som er langt viktigere enn om en solkrem forsvinner... F.eks at alle barna er kledd riktig, blir sett, får oppmerksomhet, ikke blir borte, at de med allergi følges ekstra med, at foreldrene oppdateres på dagens hendelser, at pedagogisk opplegg finnes og blir fulgt, at barna lærer og opplever noe hver dag, at barnehagen er et bra sted å være for store og små, at alle barna blir observert, at det er nok mat til alle, at barna oppdras til å bli små mennesker - i det hele tatt. Innlåsing av solkrem kommer _veldig_ langt ned på listen... Alt det du nevner er selvsagt det viktigste i en barnehage. Ingen uenighet på det punktet! Men å tillate- eller ha forståelse for at noen av personalet klikker i en hvilken som helst situasjon, syns jeg er helt uakseptabelt. En som klikker fordi det evt bestemmes at solkremer må låses inn vil kunne klikke i hvilken situasjon som helst, og det kan IKKE aksepteres, mener nå jeg. Men som sagt, mulig vi legger helt forskjellig betydning i begrepet klikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttas Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Hva?! Nei, det stemmer absolutt ikke og jeg har flere barnehageansatte i min familie. Solkremene pleier å stå i hylla til barnet. Jeg tror jeg hadde ledd om barnehagene begynte å låse inn solkremer Det er vanlig her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Alt det du nevner er selvsagt det viktigste i en barnehage. Ingen uenighet på det punktet! Men å tillate- eller ha forståelse for at noen av personalet klikker i en hvilken som helst situasjon, syns jeg er helt uakseptabelt. En som klikker fordi det evt bestemmes at solkremer må låses inn vil kunne klikke i hvilken situasjon som helst, og det kan IKKE aksepteres, mener nå jeg. Men som sagt, mulig vi legger helt forskjellig betydning i begrepet klikke. Jeg tror vi legger forskjellig betydning bak det meste, så vi bare avslutter diskusjonen her 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Hva?! Nei, det stemmer absolutt ikke og jeg har flere barnehageansatte i min familie. Solkremene pleier å stå i hylla til barnet. Jeg tror jeg hadde ledd om barnehagene begynte å låse inn solkremer Jeg tror kanskje de ansatte hadde ledd av meg om jeg hadde kommet med et sånt forslag! Spesielt fordi vi har en dyr lcd-skjerm hengende rett innenfor døren, mye lettere tilgjengelig enn solkremen, og vogner til 10.000 kroner stykket stående utenfor... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Lisen Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Jo, akkuratt sånne ting er jeg nøyen på. Feil eller dårlig solkrem kan være skadelig for barna. Jeg må kunne forvente at slikt ikke blir stjelt. Hvis slikt skjer ofte i barnehagen bør de lage et system hvor de låser inn slike ting. Klær kan jeg alltids arve eller kjøpe brukt. Det har jeg gjort for det meste for det er det ingen som tar. Hei! Jeg har ofte sett at barn synes det er kjempespennende å ta ting fra hverandres hyller og leke med det, og det har mer enn en gang endt med at det rett og slett har blitt borte. barnet som "eier" hylla har også ofte tatt ned ting derfra, lekt med det og vips! Borte vekk. Selv om personalet følger med så kan dette skje. Har selv ,som student i barnehage, mistet ett par sandaler som aldri kom til rette. Aner ikke om noen har tatt de, eller om det var gøy å leke med dem for ungene. Men det skjer slikt i ny og ne. Forslaget ditt om å anskaffe låsbart skap til solkrem synes jeg kanskje blir litt unødvendig, men at alle solkremer settes i en kasse i voksenhøyde kan være en ide. Kommer litt an på i hvilken grad barn skal få medvirke og hvor tilgjengelig barnehagen mener ting bør være for dem. Må jo si jeg skjønner at det er frustrerende når ting forsvinner, for det bør jo ikke skje. Allikevel skjer det, så ville jeg enten nevnt forslag om en kasse til solkrem, eller glemt hele greia. Men for all del, skjer det ofte ville jeg sagt fra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zilja Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Enig! Hadde noen forlangt at solkremen til ungen skulle låses inn så hadde jeg trodd vedkommende var temmelig sprø... Du aner ikke hvor mye vi må godta av foreldre i barnehagen. En mor ble nærmest hysterisk over en bortkommen hårspenne her om dagen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Du aner ikke hvor mye vi må godta av foreldre i barnehagen. En mor ble nærmest hysterisk over en bortkommen hårspenne her om dagen... *Fnis* Hårspenner og denslags småtterier er ren forbruksvare. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zilja Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 *Fnis* Hårspenner og denslags småtterier er ren forbruksvare. ) Ja, hun spurte faktisk flere dager på rad om den spennen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.