Gjest Lurerlittpådet Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Ville dere tort å plassere barnesenga til et barn (nærmer seg 3 år) under et vindu (som har barnesikring), når soverommet ligger i 2. etasje? Det er eneste måten å få plass til senga i rommet på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hønemor til tre Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Dersom det er den eneste måten å få plass til senga på ville jeg nok gjort det - men jeg er av den engstelige typen, så jeg ville sikkert skrudd på noe ekstra sikring på vinduet for sikkerhets skyld ( i tillegg til den barnesikringen som er på vinduet fra før). En sikkerhetslenke eller noe annet lurt.... Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurerlittpådet Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Dersom det er den eneste måten å få plass til senga på ville jeg nok gjort det - men jeg er av den engstelige typen, så jeg ville sikkert skrudd på noe ekstra sikring på vinduet for sikkerhets skyld ( i tillegg til den barnesikringen som er på vinduet fra før). En sikkerhetslenke eller noe annet lurt.... Hilsen Ja, hvis det finnes noe sånt, så er det veldig aktuelt. Er nesten frista til å spikre igjen vinduet (hønemor jeg også ...), men det skal vel luftes litt ... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Ja, det hadde jeg turt. Forutsatt at barnesikringen fungerer bra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurerlittpådet Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Ja, det hadde jeg turt. Forutsatt at barnesikringen fungerer bra Det er en sånn vanlig sikring der du må dytte opp en del for å få vinduet lenger opp en lufteåpning. Men unger er jo rimelig smarte, og jeg tenker bare hvis om - 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blir helt matt Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Ja, hvis det finnes noe sånt, så er det veldig aktuelt. Er nesten frista til å spikre igjen vinduet (hønemor jeg også ...), men det skal vel luftes litt ... Himmel. Folk her er så overbeskyttende at det nesten er skummelt. Et barnesikret holder i massevis til en treåring. Er jo derfor det heter barnesikring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg har et barn som nærmer seg tre, og senga hennes står rett ved vinduet i andre etasje. Det er nok av ting å bekymre seg for om ikke jeg skal bekymre meg for det også. Vinduet har barnesikring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Det første som slo meg her var at du var redd for at barnet skulle bli kiddnappet.... Så jeg må innrømme at jeg ikke ser faren i dette i det hele tatt. Om senga står ved vindu eller ved veggen spiller jo ingen rolle i den sammenheng synes jeg. (De kan jo klatre opp på en stol og dette ut av vinduet også.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurerlittpådet Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Himmel. Folk her er så overbeskyttende at det nesten er skummelt. Et barnesikret holder i massevis til en treåring. Er jo derfor det heter barnesikring. Mulig jeg er overforsiktig, men ting kan plutselig gå galt. Takk for alle svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Det første jeg tenkte på, var at med senga rett under vinduet, blir barnet utsatt for kald trekk rett ned i senga. Barnesikringen har jeg valgt å stole på... Jeg har en aktiv gutt som gjerne klatrer opp på panelovnene for å kikke ut av vinduene, og vi har soverom i 2. etasje. Generelt har vi unngått å lufte uten å ha barnesikringen på (dvs. kun en liten sprekk på vinduet, ikke på vid gap). Uavhengig av om senga står rett under vinduet eller ikke, kan jo en 3-åring klatre ut av et vindu med panelovner under. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Vi har vinduer med slik barnesikring som du beskriver(med en sånn metalldings man må dytte opp ..) Min snart 6åring trenger fremdeles hjelp til å få åpnet vinduene så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg riktig enda... Men om ungen begynner å bli interessert i å prøve å finne ut av barnesikringen ville jeg nok investert i annen sikkerhet i tillegg, bare for sikkerhets skyld... Vil jo ikke at ungen skal falle ut heller... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Himmel. Folk her er så overbeskyttende at det nesten er skummelt. Et barnesikret holder i massevis til en treåring. Er jo derfor det heter barnesikring. Helt enig. Ungen min skal også sove i 2. etasje - under et vindu med barnesikring. Tanken har ikke falt meg inn engang at det ikke skulle være nok. Barnesikringen er så innviklet at selv jeg har problemer av og til å med å få den opp. Jeg er mer skeptisk til verandaen. Min toårige nevø har funnet ut at stoler er fine å bruke... så når han er på besøk drar han med seg stolen til gjerdet på verandaen og klatrer opp! Jeg får helt panikk og springer bort til han, rart ikke foreldra passer bedre på. Så jeg vet i alle fall at når ungen min blir i den alderen bør jeg passe ekstra godt på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Så lenge barnesikringen er skikkelig, så hadde jeg ikke sett på det som så veldig problematisk. Dog kommer det litt an på barnet. Er det et meget teknisk nysgjerrig barn som fort finner ut av slike ting, ville jeg nok vært mer betenkt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Vi kjøpte barnesikringer til vindu hos brann og sikringsservice. Den kosta ikke noe særlig, og var lett å montere. Hadde jo gått an å ha en ekstra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hønemor til tre Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Himmel. Folk her er så overbeskyttende at det nesten er skummelt. Et barnesikret holder i massevis til en treåring. Er jo derfor det heter barnesikring. Men noen barn er mer nysgjerrige og "fikler" mer på ting enn andre, så hvorfor ta sjansen hvis man kan ta noen ekstra forholdsregler? (Man kjenner som regel sitt eget barn, og for meg har "pytt, det går sikkert bra" aldri vært en aktuell innstilling....) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg skjønner ikke problemstillingen - hvorfor skulle det gjøre noe? Eneste jeg evt. tenker på er at det kan bli kaldt på høsten - vi liker å ha vinduet på gløtt store deler av året, og kaldluften faller som kjent gjerne ned fra vinduet. Men dette er jo ikke noe uløselig problem, en får heller lufte godt før leggetid når det er kaldt ute. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Men noen barn er mer nysgjerrige og "fikler" mer på ting enn andre, så hvorfor ta sjansen hvis man kan ta noen ekstra forholdsregler? (Man kjenner som regel sitt eget barn, og for meg har "pytt, det går sikkert bra" aldri vært en aktuell innstilling....) ''(Man kjenner som regel sitt eget barn, og for meg har "pytt, det går sikkert bra" aldri vært en aktuell innstilling....)'' Jeg er enig med deg i det - hvis det ikke er noe bryderi, hvorfor ta sjansen? Men som du sier: Man kjenner sitt eget barn. Min søster, som har flat tomt, var helt bestyrtet over vår bratte tomt og terrasse som henger høyt - her måtte vi bygge kjempehøyt gjerde hvis vi ville barnet vårt skulle overleve!! Hun snakket ut fra sin gutt, som klatret ut av senga 1,5 år gammel og siden klatret opp i bokhyller og alt som var. Vårt barn klatret ikke, og aldri ut av senga., og selv etter at han byttet ut sprinkelsenga med vanlig seng tok det et helt år før han sluttet å rope om morgenen: "Jeg er våken, kan noen komme og hente meg?";-) For oss holdt det i massevis med helt vanlig rekkverk på terrassen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hønemor til tre Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 ''(Man kjenner som regel sitt eget barn, og for meg har "pytt, det går sikkert bra" aldri vært en aktuell innstilling....)'' Jeg er enig med deg i det - hvis det ikke er noe bryderi, hvorfor ta sjansen? Men som du sier: Man kjenner sitt eget barn. Min søster, som har flat tomt, var helt bestyrtet over vår bratte tomt og terrasse som henger høyt - her måtte vi bygge kjempehøyt gjerde hvis vi ville barnet vårt skulle overleve!! Hun snakket ut fra sin gutt, som klatret ut av senga 1,5 år gammel og siden klatret opp i bokhyller og alt som var. Vårt barn klatret ikke, og aldri ut av senga., og selv etter at han byttet ut sprinkelsenga med vanlig seng tok det et helt år før han sluttet å rope om morgenen: "Jeg er våken, kan noen komme og hente meg?";-) For oss holdt det i massevis med helt vanlig rekkverk på terrassen. Hehe...ja, så forskjellige kan de være - vår pode klatret opp på panelovnen på veggen og sto der og holdt seg bare fast i vinduskarmen med de små fingrene sine, da var han vel 9-10 mndr og kunne ikke gå ennå.... Og han klatret vel ut av sprinkelsenga så snart han fikk foten over kanten.... Så her i huset har vi vært nøye med barnesikring på alt som kan klatres på, mens barnesikring på skuffer og skap ikke har vært nødvendig - sånne ting ble ungene fort uintereressert i (tror det hadde vært MER spennende hvis det hadde vært forbudt område og låst med barnesikring...). Unger er forskjellige, og vi foreldre er forskjellige med tanke på hvor mye vi beskytter ungene våre - noen kjører fortsatt med ungene usikret i bil..., mens andre er mer som mamman til Nure i Svingen ) Selv er jeg vel noe midt i mellom tror jeg :oD Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hehe...ja, så forskjellige kan de være - vår pode klatret opp på panelovnen på veggen og sto der og holdt seg bare fast i vinduskarmen med de små fingrene sine, da var han vel 9-10 mndr og kunne ikke gå ennå.... Og han klatret vel ut av sprinkelsenga så snart han fikk foten over kanten.... Så her i huset har vi vært nøye med barnesikring på alt som kan klatres på, mens barnesikring på skuffer og skap ikke har vært nødvendig - sånne ting ble ungene fort uintereressert i (tror det hadde vært MER spennende hvis det hadde vært forbudt område og låst med barnesikring...). Unger er forskjellige, og vi foreldre er forskjellige med tanke på hvor mye vi beskytter ungene våre - noen kjører fortsatt med ungene usikret i bil..., mens andre er mer som mamman til Nure i Svingen ) Selv er jeg vel noe midt i mellom tror jeg :oD Hilsen Jeg også:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.