linko Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Vi venter vårt 3. barn, og storesøskene er 8,5 og 6 år. De ønsker å kjøpe noe til babyen, som de selvfølgelig skal få lov til. Men har dere noen gode forslag til hva som kan kjøpes, og som de vil synes er arti å gi bort. Fantasien min strekker seg til bamse eller klær... Nå har vi jo allerede sikkert 100 kosedyr som brukes lite, og mye andre leker og klær også. Jeg er sikker på at de tar imot forslag dersom noen har noen gode tips. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hva med en slik baby-bok som du skriver inn div. fra babyen føste leveår? De er koselig etterpå. Snuppa fant sin for en stund siden, og ho har lest mye i den etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Tror jeg hadde satset på noe som kom til å bli brukt tidlig, altså noe som passer for de aller minste, av hensyn til de glade giverne. Etter hva jeg kan huske, er det vel ting av f.eks. følgende type som kan være aktuelt: - sånn dingledings til å henge i vognkalesjen, som babyen kan se på og etter hvert daske etter, evt. noe som kan henge over soveplassen - en babyleke som er egnet for og helt ufarlig å ta i munnen - en enkel og liten badekarleke - speil-leke, sånt speil som kan stå på gulvet foran babyen når h*n som en skikkelig DOL-baby snart skal ligge på magen og underholde seg selv 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepe Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hva med en slik baby-bok som du skriver inn div. fra babyen føste leveår? De er koselig etterpå. Snuppa fant sin for en stund siden, og ho har lest mye i den etterpå. Det synes jeg var en god ide! Linko kan jo kjøpe en med god plass til tiden FØR fødselen, så kan storesøsken skrive og tegne om sine forventninger og tanker til sitt søsken som ennå ikke er født. Det hadde vært utrolig kjekt å ha i etterkant! Sier jeg NÅ, 14 år for sent...:-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Storesøster her i huset husker fortsatt at hun og pappa'n var i butikken og kjøpte Ole Brumm-smekker til lillebror mens han ennå var på sykehuset. Og det er mer enn 4 år siden, så det behøver ikke være så gøyal gave for at den føles viktig. Og lillebror var gulpe-unge, så smekken ble brukt allerede da han var veldig liten. Kan ikke barna få finne på noe selv sammen med pappaen, uten at du "bestemmer" hva de skal kjøpe? Ellers syns jeg en sånn uro til å henge på vogna kan være en grei gave, eller et baby-badehånkle eller morsomme tøfler så babyen kan se på når h*n oppdager føttene sine... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Synes babyhåndkle var en god idé! Ungene bruker fremdelse det babyhåndkleet eldstemann fikk for 9 år siden :-) Også sånn vogn-dings eller spillesdåse med uro til å ha over senga er en koselig gave. Eller baby-gym, hvis dere ikke har det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Storesøster her i huset husker fortsatt at hun og pappa'n var i butikken og kjøpte Ole Brumm-smekker til lillebror mens han ennå var på sykehuset. Og det er mer enn 4 år siden, så det behøver ikke være så gøyal gave for at den føles viktig. Og lillebror var gulpe-unge, så smekken ble brukt allerede da han var veldig liten. Kan ikke barna få finne på noe selv sammen med pappaen, uten at du "bestemmer" hva de skal kjøpe? Ellers syns jeg en sånn uro til å henge på vogna kan være en grei gave, eller et baby-badehånkle eller morsomme tøfler så babyen kan se på når h*n oppdager føttene sine... Jeg har ikke tenkt å bestemme hva de skal kjøpe, men ønsker å unngå å dra dem innom 20 ulike butikker (kles-butikker, leke-butikker, interiør-butikker osv). En butikk er mer enn nok for 6-åringen ihvertfall, som hater butikker (ja- det er en gutt ;-) Smekke var en god ide, det minnet meg på en gutt på barselavdelinga da jeg fødte sist som var kjempekry over at han hadde kjøpt smokker til lillesøstra. Det trenger ikke å være sååå avansert, men tror de skal få kjøpe smokke og evt smekke men samtidig kanskje finne en gave som er mer varig... hmm- vi får se (ingenting er avklart ennå, og som sagt skal de selv få bestemme, men jeg tror de trenger noen tips). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Synes babyhåndkle var en god idé! Ungene bruker fremdelse det babyhåndkleet eldstemann fikk for 9 år siden :-) Også sånn vogn-dings eller spillesdåse med uro til å ha over senga er en koselig gave. Eller baby-gym, hvis dere ikke har det. Babygym har vi, men baby-håndkle var en god ide. Takk for tipset 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Tror jeg hadde satset på noe som kom til å bli brukt tidlig, altså noe som passer for de aller minste, av hensyn til de glade giverne. Etter hva jeg kan huske, er det vel ting av f.eks. følgende type som kan være aktuelt: - sånn dingledings til å henge i vognkalesjen, som babyen kan se på og etter hvert daske etter, evt. noe som kan henge over soveplassen - en babyleke som er egnet for og helt ufarlig å ta i munnen - en enkel og liten badekarleke - speil-leke, sånt speil som kan stå på gulvet foran babyen når h*n som en skikkelig DOL-baby snart skal ligge på magen og underholde seg selv Enig i at det må være noe som kan brukes fra starten. Vi har mye baby-leker, en stor bag faktisk. Den har vært gjemt unna på loftet i flere år nå, så jeg regner med at det blir som "julekvelden" selv for søskene når vi henter fram den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Hva med en slik baby-bok som du skriver inn div. fra babyen føste leveår? De er koselig etterpå. Snuppa fant sin for en stund siden, og ho har lest mye i den etterpå. Enig i at dette er en god ide, men er litt usikker på om det kommer til å slå an hos storesøskene. De skal ihvertfall få tipset... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hva med en babybok eller et bilde med klare kontraster? Vi hadde en sånn stoff-bok som kunne brettes ut og plasseres så baby kunne se på den, det var striper og ruter og ansikter i svart, hvitt og rødt. Husker babyen var helt fascinert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hva om de får gi en litt større leke eller noe praktisk som babyen kan bruke - et teppe til å ha i vogna f.eks. De kan også gi et fint bilde til å henge over senga til babyen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Mimre, mimre... Da yngstebarnet ble født, var det stor stas for storebrødrene å kjøpe en helt enkel babylue til henne. Denne luen hadde hun på seg da vi reiste fra sykehuset. Det store poenget da var at hun "aldri skulle får lov til å bruke noe i rosa" i følge eldstemann på 9...dermed ble det en lue i lysegult Trenger ikke å være de store investeringene når det gjelder slike ting - mer viktig er det at storesøsken synes det er spennende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.