Gå til innhold

Ha med pølser

Hugmee

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere når de små skal ha med seg pølser til grilling?

5åringen skal på tur med barnehagen og jeg syes det blir tung sekk om han skal ha med en hel sennep og ketchup flaske i tillegg til alt det andre han trenger den dagen. Hvordan har dere løst dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Hos oss har de barnehageansatte (og SFO-ansatte, for storebror) alltid med sånt. Vi sender med en plastpose med 3 pølser.

Hehe, ser for meg hele barnehagen bære med seg en ketchup- og sennepflaske hver! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Syns kanskje barnehagen kunne sponset sennep og ketchup da? En flaske av hver holder jo til alle. Men det er kanskje ikke vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen vår har de voksne med seg ketchup og sennep.

På skolen sender jeg gjerne med sånne småposer med ketchup. De får du kjøpt på dagligvarebutikken (eller sniker med deg en ekstra hjem fra McDonald ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg putter som regel et par pølser og pølsebrød i matboksen sammen med en sånn posjonspakke med ketchup. (Oftest rester fra MacDonalds, men jeg tror du kan kjøpe i dagligvarebutikk også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss har de barnehageansatte (og SFO-ansatte, for storebror) alltid med sånt. Vi sender med en plastpose med 3 pølser.

Hehe, ser for meg hele barnehagen bære med seg en ketchup- og sennepflaske hver! :o)

Skal høre med personalet, det hadde jo vært det enkleste om de hadde det med.

Det er bare førskolebarna som skal på en litt lengre dagstur, derfor er det litt mer organisering enn når hele avdelingen går på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I barnehagen vår har de voksne med seg ketchup og sennep.

På skolen sender jeg gjerne med sånne småposer med ketchup. De får du kjøpt på dagligvarebutikken (eller sniker med deg en ekstra hjem fra McDonald ;))

Hvilke dagligvare butikker er det du får kjøpt de i? Har ikke sett den i den lokale her, men kan jo oppsøke noen andre for å se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke dagligvare butikker er det du får kjøpt de i? Har ikke sett den i den lokale her, men kan jo oppsøke noen andre for å se..

Hmm, mener jeg har sett det både hos Meny og Coop Mega her i byen i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger har de hatt det med selv, andre ganger har de fått av andre, noen ganger har lærerne med, og av og til har jeg husket å kjøpe sånne småposer.

Og, så har de selvsagt greid å spise pølsene uten ketchup og sennep også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en gang ei som hadde med ketchup på ei slik lita flaske det hadde vært sukkerkulør i! Syns det var smart jeg. Den trenger jo ikke fylles helt opp heller, å da blir den jo ikke så tung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt inn småposer med ketsjup og sennep fra butikken. De har dem på Meny.

(også hender det jeg får med meg noen ekstra hvis vi handler på gatekjøkken el.l.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mariaflyfly

Barnehagen har med denslags. På skolen sender jeg med porsjonspakninger. Kjøper dem i en stor dagligvarebutikk, og så har jeg alltids noen liggende her etter McDonald's take-away, da putter de lltid en helt haug oppi posen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingmamma

En løsning hvis man ikke har småpakker i huset: har du sånne som man lager hjemmelaget saftis i? Fyll opp med ketchup, sennep, så er pinnen fin for barna å smøre sennep, ketchup ut på pølsene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mmmmmmmmh

Send kun med så mange pølser du mener han kommer til å spise, f.eks. 2?

Pakk dette i en liten plastpose. Bruker han pølsebrød eller lompe til, har du dette og i en egen pose. Ketchup og sennep finnes i små minipakninger som du får på diverse gatekjøkken (ta med en ekstra hjem neste gang du er der), men de selger også på enkelte butikker. Har du ikke mulighet til å få tak i slike, kan du ha ketchup og sennep over i mindre flasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...