Gå til innhold

handling - økonomi

Gjest økonomi osv.

Anbefalte innlegg

Gjest økonomi osv.

Nå har nå tenkt at jeg skal bli mer strukturert når det gjelder handling osv.

Men hvor mange ganger handler dere i uka? Hvor mye handler dere for i uka??

Tips til å få mer ut av pengene?? hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slik gjør jeg det...

Jeg handler på Rema1000. De har ikke alt jeg trenger alltid så da stikker jeg innom f.eks Ica. De har ferskvare disk og er greit å kjøpe kjøtt der, selv om det ikke er rimelig i det hele tatt. Men i blandt må man..

Går av og til på Lidl, der kjøper jeg frukt,grønt,kjøkkenpapir og toalett papir. Der får du masse for pengene.

Jeg prøver å holde meg til max to ganger i uken. Jeg og de jeg bor med skriver ned det de trenger og om det er noe annet vi skal ha.

Synes det er en grei ordning. Det kommer selvsagt fort over tusenlappen selv på Rema, men blir likevel langt mindre enn hva det ville blitt på f.eks Meny eller Ica.

Jeg følger også med på reklame, er det tilbud noen steder så kjøper jeg det der. Av og til er det ti- kroners marked på Coop. Da går jeg der og sjekker om det er noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å begrense antallet butikkbesøk. færre butikkbesøk gir færre muligheter til å falle for fristelsen til å kjøpe inn varer man egentlig ikke trenger.

Det er lurt å gjennomføre handelen mens man er mett etter et måltid, så fristes man ikke til å putte noe ekstra i kurven.

Hvis man kan disiplinere seg til å sette opp middagsmeny, så er det lettere å gjennomføre få butikkrunder pr. uke. I tillegg er det lettere å få brukt opp rester dersom man planlegger menyen godt. F.eks. kan rester av makaroni den ene dagen bli med i fiskegrateng den neste........

Skriv handlelapp - og hold deg til den!

Ellers kan jeg jo anbefale en rydderunde i fryseren/fryserne i ny og ne. Der "dukker" det gjerne opp en del middager. Og de er jo greit å få spist det man allerede har kjøpt inn. Det er i alle fall vår erfaring.

I tillegg er det en fordel om man greier å få brukt matvarene man kjøper inn, slik at minst muilig må kastes fordi det går ut på dato, mugner eller surner. Også her er stikkordet planlegging!

--- 0 ---

Vi prøver å være flinke til å handle stort 1-2 ganger i uka. Det fungerer greit. Har litt lett for å skli ut, så da må vi ta oss selv i nakken :o)

I perioder klarer vi å sette opp middagsmeny for 1 uke ad gangen. I de periodene vi ikke gjr det, er det mest fordi vi ikke husker på det.

Vi bruker 6.000-8.000 på husholdningsutgifter pr. mnd. Vi er 2 voksne, 1 ungdom (16 år) og 2 barn (4 og 6 år).

--- 0 ---

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...