Gå til innhold

Hva gjør jeg nå? Haster

Gjest bare lei meg i dag

Anbefalte innlegg

Gjest bare lei meg i dag

Søskenbarnet mitt er like gammel som meg og bor i Oslo. Har fått telefon at hun ikke har lenge igjen, hun har blodkreft. (har hatt det veldig lenge) Vi har visst hvilken vei det gikk lenge men nå kom altså den beskjeden vi ikke ville ha.

Legene har sagt at det er snakk om dager.... hun er 32 år. Hun har alltid vært som en søster for meg da hun er enebarn og kun har moren sin. Vi er bestevenner og nå ønsker jeg så inderlig å reise til oslo og være med å våke over henne. Tante ringte helt fortvilet tidligere i dag.

Men jeg har nettopp begynt i ny jobb og har en sur sjef (alle de andre er hyggelige og jobben er drømmejobben min) Jeg har snakket med han i dag og han kunne ikke gi meg fri. Neste uke skal vi ha endel kurs osv som jeg bør være med på. Kan jeg få sykemelding for dette? Hva sier jeg til legen? Jeg har nesten ikke sovet eller spist noe hele uken, klarer ikke tenke på annet enn min kjære venninne. Nå bare gråter jeg.

Hva skjer dersom jeg bare reiser til oslo og blir borte kanskje til neste helg? Fikk ikke fri uten lønn av sjefen. Kan jeg få sykemelding? Kan jeg ta kontakt med legevakten for det slik at jeg kan reise i kveld? Legene vet ikke om hun overlever natten og jeg ønsker å treffe henne. Jeg er så fortvilet......

Hva ville du har gjort. Problemet er egentlig sjefen min, jeg kan ikke risikere å miste jobben, selv om hjertet sier at jeg bare skal reise.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fru Verksmester Larsen

"Nå bare gråter jeg". skriver du. Der har du løsningen. Gå til legen g si du er deprimert. At du trenger to ukers sykemelding. Så reiser du.

Får du ikke sykemelding... reis uansett. Jobber kommer det flere av. Ditt søskenbanr lever nå, kanskje ikke i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nå bare gråter jeg". skriver du. Der har du løsningen. Gå til legen g si du er deprimert. At du trenger to ukers sykemelding. Så reiser du.

Får du ikke sykemelding... reis uansett. Jobber kommer det flere av. Ditt søskenbanr lever nå, kanskje ikke i morgen.

Tiltredes!

Reis, reis, reis!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Du reiser! Det kommer du aldri til å angre på!

Jeg mista mitt jevngamle søskenbarn plutselig for et år siden. Vi vokste opp sammen og var bestevenner i hele barndommen. Jeg er også fadder på hans datter på tre år. Vi hadde nok nesten som et søskenforhold. Det var grusomt å miste ham og jeg skulle ønske jeg hadde fått fortalt ham forskjellig før han døde. Denne muligheten fikk jeg ikke fordi han døde helt plutselig :-(

Du må reise, vær så snill... Evt. ta en prat med legen din og forklar situasjonen. Du blir jo helt "syk" og ødelagt av å gå hjemme, så jeg vil tro legen kan skrive ut sykemelding for deg.

*tenker på deg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv deg på første fly! Ring eller send en melding til sjefen og si at du reiser nå og tar deg fri uten lønn en uke og om han ringer så tar du ikke telefonen.

Du kommer aldri til å angre på at du reiste selv om du mister jobben, men om du ikke reiser vil du angre resten av livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bare lei meg i dag

Du reiser! Det kommer du aldri til å angre på!

Jeg mista mitt jevngamle søskenbarn plutselig for et år siden. Vi vokste opp sammen og var bestevenner i hele barndommen. Jeg er også fadder på hans datter på tre år. Vi hadde nok nesten som et søskenforhold. Det var grusomt å miste ham og jeg skulle ønske jeg hadde fått fortalt ham forskjellig før han døde. Denne muligheten fikk jeg ikke fordi han døde helt plutselig :-(

Du må reise, vær så snill... Evt. ta en prat med legen din og forklar situasjonen. Du blir jo helt "syk" og ødelagt av å gå hjemme, så jeg vil tro legen kan skrive ut sykemelding for deg.

*tenker på deg*

Kan man ringe legevakten? eller venter jeg på fastlegen i morgen? Jo jeg reiser men flyene er fulle i kveld så jeg har fått plass på flyet i morgen tidlig så skal opp kl 4 for å komme avgårde.

Selvsagt reiser jeg, kommer aldri tilgi meg selv viss ikke jeg får snakke med Sofie en gang til. Men jeg er så redd for jobben min, sjefen min er en skikkelig dust.... Jeg kan jo ta sykedag i morgen men da må jeg finne på noe til mandag. Han vet jo egentlig hvor jeg er, men han må alltid ha alt det formelle i orden, kan ikke ta menneskelige hensyn framfor stivbente regler.

Jeg håper jo at jeg blir borte mange dager, slik at jeg får mer tid sammen med Sofie......og viss ikke så ønsker jeg å være i oslo til begravelsen er over. Viss noen har gode tips i forhold til arbeidssituasjonen min så blir jeg glad. Men jeg må jo reise, kommer ikke til å få sove i natt men det har jeg for så vidt ikke gjort de siste dagene.

Hvorfor skjer dette med en verdens beste jente på 32, hun skulle ha hele livet foran seg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du reiser så fort som mulig, og prøver å skaffe deg en sykemelding etter at de 3 dagene med egenmelding er over.

Du skriver jo at selv du er i sjokk og ubalanse, så da kan du få sykemelding, jeg vet om flere som har fått sykemelding på det grunnlaget ved sykdom og dødsfall i nær familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Dette var tøft å lese.

Ring legen og fortell at det er svært alvorlig sykdom i nærmeste familie, du holder på å få sammenbrudd, og er nødt til å få reise til henne. Det er slik jeg tolker deg her, og kan ikke skjønne annet enn at du får sykmelding av legen.

Håper inderlig dette ordner seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ringe legevakten? eller venter jeg på fastlegen i morgen? Jo jeg reiser men flyene er fulle i kveld så jeg har fått plass på flyet i morgen tidlig så skal opp kl 4 for å komme avgårde.

Selvsagt reiser jeg, kommer aldri tilgi meg selv viss ikke jeg får snakke med Sofie en gang til. Men jeg er så redd for jobben min, sjefen min er en skikkelig dust.... Jeg kan jo ta sykedag i morgen men da må jeg finne på noe til mandag. Han vet jo egentlig hvor jeg er, men han må alltid ha alt det formelle i orden, kan ikke ta menneskelige hensyn framfor stivbente regler.

Jeg håper jo at jeg blir borte mange dager, slik at jeg får mer tid sammen med Sofie......og viss ikke så ønsker jeg å være i oslo til begravelsen er over. Viss noen har gode tips i forhold til arbeidssituasjonen min så blir jeg glad. Men jeg må jo reise, kommer ikke til å få sove i natt men det har jeg for så vidt ikke gjort de siste dagene.

Hvorfor skjer dette med en verdens beste jente på 32, hun skulle ha hele livet foran seg.....

Ring legen din i morra tidlig og forklar situasjonen - har han litt empati mellom ørene så får du sykemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Verden er urettferdig :-(

Jeg har mange ganger vært fly forbanna fordi fetteren min døde også... Han var 38 år gammel og småbarnspappa. Hvorfor sånt skjer er både vondt og uforståelig..., men man kommer over det... Det måtte gå et år før jeg klarte å gå på graven hans uten å begynne å gråte...

En venninne mistet mann og baby i påkjørsel for to år siden. Hennes sorg var selvsagt mye mer grusom enn min, men hun sa også at det å nå årsdagen for det som skjedde, hjalp på. Da begynte hun å se lyset i enden av tunnellen...

Jeg tror nesten jeg hadde ringt legevakten og fortalt situasjonen. Du er deprimert og sikkert ikke istand til å gjøre en god jobb på arbeidsplassen din. Jeg vil tro legevakta kan hjelpe deg.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler med deg.

Jeg tror det å komme for sent kan være verre i lengden enn å miste jobben.

Håper det ordner seg så du får reist. Du får sikkert sykemelding.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaymen

Klart du skal reise! Sett i gang, du har uansett tre egenmeldignsdager til uka som sjefen ikke kan si noe på. du kan ikke miste jobben for det. Så får du sikkert sykmelding for noen flere dager av legen din. Makan til idiot av en sjef skal du lete lenge etter. Som en annen sier: en ny drømmejobb kan du alltid finne, men denne sjansen til å ta farvel kommer aldri igjen.

Jeg hadde reist, uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaymen

Klart du skal reise! Sett i gang, du har uansett tre egenmeldignsdager til uka som sjefen ikke kan si noe på. du kan ikke miste jobben for det. Så får du sikkert sykmelding for noen flere dager av legen din. Makan til idiot av en sjef skal du lete lenge etter. Som en annen sier: en ny drømmejobb kan du alltid finne, men denne sjansen til å ta farvel kommer aldri igjen.

Jeg hadde reist, uten tvil.

Ser jo nå at det var igår du la inn linnlegget, så da har du nok reist for lenge siden. Lykke til med han teite sjefen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...