Gjest lurerpåomklær Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Hva pleier/pleide dere å kle babyen i nå i juni-august... Været varierer jo, av og til er det regn og litt kald, og andre dager er det ganske varmt.. Jeg er fersk mor og litt i tvil om jeg kler på babyen for mye eller for lite. På en fineværsdag med 25 grader f.eks. hva er da fornuftig å ha på babyen, inne - og ute på trilletur? Og hva med om man skal til butikksenteret - man kjører i bil, triller i vogn på senteret, så er ikke ute... kort vei fra bil og inn døra hjemme. Jeg har en tynn utenpådress som hun bruker nå på våren/forsommeren, men på midtsommers varmeste dager er det vel ikke nødvendig med utenpåklær på trilletur ute? På varme dager har jeg kun helsepledd over henne i vogna, bretter det et par ganger så det blir tykkere. På litt kjøligere dager bruker pledd og dyna utenpå. Så tenkte jeg, body - er det undertøy, så man skal ha både bukse og genser utenpå? Jeg har brukt bodyen som genser, og har bukse utenpå. Og når bør babyen bruke bukse og sokker? Jeg pleier å ta av både bukse og sokker på varme dager når vi er inne, har lest at det er bra for babyen å lufte tærne litt, dessuten blir det jo varmt for babyen med bukse inne når det er så varmt. Jaja bare lurte på hvordan dere tenker når dere kler babyen etter været. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Body er absolutt ikke bare undertøy, nei. Du må neste kjenne i nakken til babyen for å kjenne om babyen har det for varmt eller for kaldt. På skikkelig varme dager, så er det nok nok med bare en kortermet body, eller kanskje bare bleien. Når barnet skal sover har jeg gjerne hatt på et par sokker og kanskje et tynt teppe, men det kom veldig an på temperaturen. Tenk litt over hva du har på deg selv. Har du på deg langermet genser og langbukse, så bør barnet minst ha på seg det. Svetter du og gjerne kunne sittet naken (), så kle av babyen også. Blir babyen kald i nakken, har babyen for lite klær. Er nakken svett og veldig varm, har babyen det for varmt. Er nakken god og varm, har babyen det akkurat passe. Når det er skikkelig varmt, pass på at babyen får nok å drikke. I tillegg til morsmelk eller MME, kan babyen gjerne få litt kokt, avkjølt vann på flaske. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
simane Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg støtter svaret til jubalong70. Jeg synes mange kler på barna sine alt for mye nå i varmen. Selv om de er små plages de med varmen og trenger ikke mye klær nå. Da jeg hadde nyfødt baby sommeren for 2 år siden han stort sett bare bleia eller en kortermet body og helseteppe som dyne. Pledd over vogna er fy-fy!!!! Det blir badstue i vogna. Hvis babyen skal sove ute kan man bruke myggnett. På trilleurer kan man bruke parasoll eller dra vogna etter seg dersom man ikke har vendbart håndtak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Min er syv mnd og veldig aktiv. Og blir fort varm, jeg har alltid solhatt på. Eneste i bilen at jeg av og til tar den av. Hvis det er skikkelig varmt. Ellers er det strømpebukse og lang eller kort body. Har også kjøpt noen slike bodyer som er kort armet og går omtrent midt på låret. De er veldig greie. Tar teppe på i vognen, Passer på å ha henne i skyggen, kanskje finne et sted med litt trekk når hun skal sove. Drikker masse vann. Og kjenner på henne ofte om hun er veldig varm eller om hun er begynt å bli kald på hender føtter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 I hele går hadde babyen min (10 mnd) på seg kun en sånn sommerdrakt, dvs kortermet shortsbody eller hva man skal kalle det. Korte ermer og korte ben. Sokker på fra morgenen av, de gikk av i løpet av dagen. La et helseteppe over de bare tærne hennes da hun sov i skyggen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Kle henne omtrent som du kler deg selv Når du går i bikini, kan hun med fordel ligge naken under en parasoll. Har du shorts & singlet, kan hun ha bare body - eller en "sommerdrakt" med korte ermer og ben. Må du ha langbukse- og genser må hun ha det - og litt til. Er det kaldt skal du kle henne litt varmere enn deg, er det varmt kan dere ha på det samme omtrent Men, du kan passe på trekk - det er verre enn sollys, eller temperatur. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.