Gå til innhold

Mor sender ikke med klær

Gjest Sabotasje av mor, igjen..

Anbefalte innlegg

Min samboer, som betaler barnebidrag å har gjort det i alle år, har en eks fra en annen planet, hvertfall virker det som. Det siste halvåret så nekter hun å sende med jenta, som snart er 13 år, klær... Hun får heller ikke ha med seg andre av sine eiendeler hit. Har hun rett til dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Atene

7

• Lillemus

5

• Katt-ja

4

• Bookworm

4

Mest aktive i denne tråden

''Har hun rett til dette??''

Det finnes ihvertfall ingen sanksjonsmuligheter.

Når ho er fra en annen planet, så er det lite å gjøre med.

Den beste løsningen er å kjøpe ett lite lager med klær, det har eg gjort i over 13 år, det er ikkje noe å bruke tid og energi på det blir det bare konflikter av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste løsningen er å kjøpe ett lite lager med klær, det har eg gjort i over 13 år, det er ikkje noe å bruke tid og energi på det blir det bare konflikter av.

''Når ho er fra en annen planet, så er det lite å gjøre med.''

Frem for intergalaktisk lovgivning!

Nei, du har selvfølgelig rett. Her er følgende sitat på sin plass:

God, grant me the serenity

to accept the things I cannot change;

the courage to change the things I can;

and the wisdom to know the difference.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har hun rett til det. Når barnet er hos far må jo far sørge for nødvendigheter som mat, klær, kinopenger, godteri osv, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I visse tilfeller ville jeg kunne forstå, endog støtte, en slik linje:

Om man gang på gang sender avgårde rent tøy, ryddig lagt sammen og får tilbake en knøvel med skittent og rent om hverandre. Man må kunne forvente at klærne i hovedsak er rene når barnet kommer tilbake.

Om ting har en lei tendens til å forsvinne og/eller bli ødelagt hos den andre forelderen.

Om den andre forelderen i alt for liten grad bidrar til det barnet trenger.

I alle andre tilfeller er det jo fryktelig trist for barnet / ungdommen som ikke bare må pendle mellom to hjem, men også blir nektet å ta med de eiendelene h*n ønsker.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Hvorfor skal mor holde barnet med klær når barnet er hos far? Kunne ikke falle meg inn å sende med ungene rent og nystrøket tøy til far - såpass får han greie å holde i hus selv. Men vi har ungene like mye hver da.

Jeg vet om en mor som faktisk pakker feriekofferten når ungene skal på ferie med far også. Jeg bare flirer og sier hun ikke kan komme og klage, det er hun selv som har skjemt ham bort og må sette foten ned. Hun kunne finne på å holde en av ungene hjemme når h*n var litt forkjøla, da var det jo best å være hjemme hos mor og ikke hos far.... *himler med øynene* Og så presterer hun å kommentere at far ikke tar ansvar! Jeg sa rett ut at det var jo ikke rart når hun aldri lot ham få gjøre det... Jeg vet av faren i dette tilfellet og så håpløs er han tross alt ikke. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ensligmamma

Jeg trodde barnet ditt bodde hos deg jeg? Sånn har jeg da forstått det på tidligere innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ensligmamma

Endringen skjedde for et halvt år siden, sier du. Har hun sagt hvorfor? Jeg syns det høres merkelig ut! Det burde da være unødvendig å ha dobbelt sett med klær selvom foreldrene bor hver for seg. Hvis han betaler bidrag er han jo med på å betale klærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde barnet ditt bodde hos deg jeg? Sånn har jeg da forstått det på tidligere innlegg.

Ungen har flyttet til GeirB for et par år siden. Han var samværspappa i mange år før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør ha tilstrekkelig med klær +++ i deres eget hus. Kan ikke kalle det sabotasje, det at mora ikke vil sende med nyvasket tøy, vel? Jenta drar til faren sin, ikke til en feriekoloni i langtvekkistan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Jeg sender ikke med noen verdens ting, med unntak av skolesakene og én mobiltelefon så de får tak i meg hvis de ønsker det. (og den kjøper jeg da også ny ganske ofte - ikke engang den er x i stand til å levere tilbake hel...

Så ja - mor kan la være. Har dere forsøkt å spørre om det er en grunn til at det har blitt slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men barnet vårt har bodd 10 år hos sin mor på en annen kant av landet frem til sommeren 2007. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere spurt hvorfor?

Heisann. Jeg trur ikke han har sport om det nei, jeg har ikke kontakt med hannes eks å forholdet mellom de to e helt elendig. Jeg går ut fra at ho gjør det fordi han til å begynne med sendte med skitne klær med dattra tilbake, etterhvert når hans eks ga beskjed om at han skulle vaske klærne så ble dæm liggende hos oss til helga etter. Klart det han kunne gjøre va jo å sende m klærne våte så bare mor kunne ha tørka dæm.. Hvertfall har det låst seg helt nå, men vi får vel bare innse at vi får kjøpe en del klær til ho som ho har her. Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender ikke med noen verdens ting, med unntak av skolesakene og én mobiltelefon så de får tak i meg hvis de ønsker det. (og den kjøper jeg da også ny ganske ofte - ikke engang den er x i stand til å levere tilbake hel...

Så ja - mor kan la være. Har dere forsøkt å spørre om det er en grunn til at det har blitt slik?

Takk for svar. Det e nok fordi han sendte med skitne klær hjem til å begynne med så etterhvert begynte å vaske klær å ha de her til helga etter... Kunne ØNSKE at de to kunne kommunisere bedre. Veldig mye bråk. Vi får kjøpe en garderobe til ho som ho kan ha her. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Hvorfor skal mor holde barnet med klær når barnet er hos far? Kunne ikke falle meg inn å sende med ungene rent og nystrøket tøy til far - såpass får han greie å holde i hus selv. Men vi har ungene like mye hver da.

Jeg vet om en mor som faktisk pakker feriekofferten når ungene skal på ferie med far også. Jeg bare flirer og sier hun ikke kan komme og klage, det er hun selv som har skjemt ham bort og må sette foten ned. Hun kunne finne på å holde en av ungene hjemme når h*n var litt forkjøla, da var det jo best å være hjemme hos mor og ikke hos far.... *himler med øynene* Og så presterer hun å kommentere at far ikke tar ansvar! Jeg sa rett ut at det var jo ikke rart når hun aldri lot ham få gjøre det... Jeg vet av faren i dette tilfellet og så håpløs er han tross alt ikke. :o)

Den her eksen hannes holder også dattra hjemme hvis ho e syk, da e det et kvarter å kjøre til oss å ho e snart 13 år... Han e bare helgepappa så han vil jo ha så mye samvær som mulig. Irriterende. Ok skjønner den med klærne litt bedre... VI får kjøpe nytt, blir en koselig shopping runde på oss da. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Takk for svar. Det e nok fordi han sendte med skitne klær hjem til å begynne med så etterhvert begynte å vaske klær å ha de her til helga etter... Kunne ØNSKE at de to kunne kommunisere bedre. Veldig mye bråk. Vi får kjøpe en garderobe til ho som ho kan ha her. :o)

Hehe..... Jeg skjønner den moren godt jeg for å si det sånn....

Klart han må returnere alt etter endt samvær - nyvasket. Det skulle bare mangle.

Han får ta en telefon til mor og love bot og bedring og be om en ny sjanse.

Og dette synes jeg ikke fortjener å kalles sabotasje av mor heller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Heisann. Jeg trur ikke han har sport om det nei, jeg har ikke kontakt med hannes eks å forholdet mellom de to e helt elendig. Jeg går ut fra at ho gjør det fordi han til å begynne med sendte med skitne klær med dattra tilbake, etterhvert når hans eks ga beskjed om at han skulle vaske klærne så ble dæm liggende hos oss til helga etter. Klart det han kunne gjøre va jo å sende m klærne våte så bare mor kunne ha tørka dæm.. Hvertfall har det låst seg helt nå, men vi får vel bare innse at vi får kjøpe en del klær til ho som ho har her. Tusen takk for svar.

Nei, han skal sende med klærne hjem - nyvasket og tørre. Synes du det hadde vært greit å fått utlevert våte klær ved samværets begynnelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Den her eksen hannes holder også dattra hjemme hvis ho e syk, da e det et kvarter å kjøre til oss å ho e snart 13 år... Han e bare helgepappa så han vil jo ha så mye samvær som mulig. Irriterende. Ok skjønner den med klærne litt bedre... VI får kjøpe nytt, blir en koselig shopping runde på oss da. :o)

Jeg holder også barna hjemme hvis de er syke.

Ikke fordi de ikke kan transporteres til faren, men fordi de ofte vil ha mammaen sin når de er syke og være hjemme i egen seng.

Du ville vel heller ikke likt det om du måtte reise bort hvis du var syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Endringen skjedde for et halvt år siden, sier du. Har hun sagt hvorfor? Jeg syns det høres merkelig ut! Det burde da være unødvendig å ha dobbelt sett med klær selvom foreldrene bor hver for seg. Hvis han betaler bidrag er han jo med på å betale klærne.

Han har fradrag i bidraget for utgifter under samvær - dette skal bla brukes til nødvendige ting hos ham. Som klær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...