Gjest GA Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Vi sitter ute og spiser frokost da kirkeklokkene begynner å ringe. "hvorfor gjør de det?" spør 6-åringen. Vi forklarer at det er fordi det snart er gudstjeneste. "Skal vi i kirka?" - nei, vi tror ikke akkurat på Gud, så da skal ikke vi i kirka. Men du kan jo godt tro på Gud du, selvom ikke jeg gjør det, svarer jeg. Jentungen tenker leenge. "Nei, vi tror ikke på Gud vi" sier hun bestemt. "De som tror på Gud og Jesus og julenissen og feer og sånt, DE kan gå i kirka." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Dette har også vært en diskusjon hjemme hos oss i helga. Gutten på 6 og jenta på 8 + en venninne på 9 år har konkludert med at de ikke tror på Gud, etter lange diskusjoner ;--) Venninnen snakket også om at hun gledet seg til hun skulle konfirmere seg, fordi da ble hun rik. Jeg prøvde å forklare at man ikke konfirmerte seg bare for å få gaver, osv. Så forklarte jeg at de som ikke trodde på Gud kunne velge borgelig konfirmasjon, og da var konklusjonen klar. De som valgte borgelig konfirmasjon gjorde det kun for pengene... (vi har valgt borgelig navnefest for våre unger, så vi har tydeligvis en jobb å gjøre framover...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Hehe ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hi, hi 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hehe. Min yngste sønn har i flere år hatt problemer med å skille Julius (i Kristiansand) fra Jesus. Han snakker om Julius på korset og Jesus i dyrehagen. Har blitt litt ufrivillig komisk av og til - sist da vi var i dåp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 *knegg* Min sønn kom forresten hjem fra skola for et par år siden og erklærte at han mente Gud var en slags klovn eller noe. Lurer på hva som egentlig skjer i KRL-timene!! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.