Gå til innhold

3åring brukket arm

nedenfor

Anbefalte innlegg

Min datter på 3 år brakk armen sin i barnehagen.

Hun har to brudd, og skal gå med gips på hele armen i 6 uker.

Desverre så kan dette skje, og nå er jeg litt i tvil på hvor lenge jeg bør ha henne hjemme.

Alt er jo nå mye vanskeligere for henne, og hun trenger litt til å tilpasse seg situasjonen.

Samtidig har jeg jo ikke lyst at hun skal gå hjemme i mange uker heller, da hun ellers trives veldig godt i banrhagen.

For meg er det jo også veldig vanskelig i forhold til jobb.

Det jeg tenker er jo at hun nå kanskje er enda mer utsatt for å skade seg på nytt, siden bevegelsesevnen ikke er like god.

Er litt bekymret siden hun trenger litt ekstra tilsyn nå fremover, noe de ikke sikkert har kapasitet til i barnehagen.

Er det andre som har erfaring med så små , som har brukket armer eller ben, og hvordan det evnt. har gått i forhold til barnehageopphold?

Noen som har gode råd til hvordan jeg bør forholde meg til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gypsona

Hei, synd at jenta brakk armen, det gror heldigvis fort... Jeg har ikke noen egen erfaring, men i gruppa i barnehagen til sønnen min var det en som brakk armen på tur til lavvoen, og han var i barnehagen igjen med gips ganske umiddelbart etterpå. I vår barnehage var det tydeligvis ikke noe problem at han var der med gips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen hvor jeg jobber har vi en 4 åring som humper rundt på krykker om dagen, h*n brakk benet for 2 uker siden, og kom tilbake til barnehagen etter en uke hjemme. Det har gått kjempefint.

Ta kontakt med personalet og spør hva de tenker, det er sikkert ikke noe problem å tilrettelegge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi brakk armen i fjor på denne tiden, og da var hun rundt tre og et halvt. Mener det skjedde i ei helg og at hun var tilbake i barnehagen første virkedag etter. Hun tilpasset seg gipsen kjempefort og klaget aldri på vondt. Når de er såpass små, får de jo ofte litt ekstra hjelp med å kle på seg. Det var kanskje det som var det vanskeligste å få til selv.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vår eldste brakk armen da hun var 2 år og 9 mnd var hun hjemme til det ikke var vondt mer, og så var hun i barnehagen. Hun storkoste seg der og det var ikke noen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit at hun brakk armen. Godt det finnes gips og leger som kan bruke den riktig.

Så lenge hun ikke har veldig vondt kan det være bedre å ha noe å holde på med i barnehagen enn å sture hjemme.

Det praktiske går seg nok til. Men ta gjerne en prat med personalet i barnehagen først.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rhea Silvia

Jenta vår var i barnehagen igjen ca en uke etter at hun brakk armen. Gikk utrolig fint!

Men det er lurt å snakke med de ansatte :-) Litt ekstra hjelp kan hun trenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykke til

Godt at det ikke er vinter og kaldt, med alle klær og dresser det medfører :)

Det er bare å sende barnet i barnehagen :), ingen store problemer i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...