Gå til innhold

fødselsmerke

Gjest gompalia

Anbefalte innlegg

Gjest gompalia

Dette har sikkert vært diskutert før, men jeg søker noen som har erfaring med slike fødselsmerker som ser ut som bringebær. Får forskjellige svar om når de må fjernes - eller om de i det hele tatt må fjernes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei som var på barselgruppe med eldste min hadde et slikt på det ene kinnet.

De har ikke fjernet det. Nå som jenta er 8 år så ser man det ikke, så det har nok gått bort av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammelt er barnet?

Min gutt hadde to slike på overleppen. De ble ganske fort en del blekere, og nå som han er 10 må du se nøye etter for å se dem. Vi ble henvist til laserbehandling da han var baby, men valgte å vente og se an, og det er vi glade for nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gompalia

Hvor gammelt er barnet?

Min gutt hadde to slike på overleppen. De ble ganske fort en del blekere, og nå som han er 10 må du se nøye etter for å se dem. Vi ble henvist til laserbehandling da han var baby, men valgte å vente og se an, og det er vi glade for nå.

Han er snart 3. Fastlegen sa at vi måtte ta det bort hvis det ikke var borte innen han ble 4, mens barnelegen sa 7. Det er på magen til barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er snart 3. Fastlegen sa at vi måtte ta det bort hvis det ikke var borte innen han ble 4, mens barnelegen sa 7. Det er på magen til barnet.

Har det blitt blekere etterhvert?

Det er vel aldri for sent å ta det bort, min søster har ganske store merker på ryggen og fikk tilbud om å fjerne det da hun var tenåring. Men resultatet blir vel bedre hvis man gjør det tidlig.

Jeg ville stolt på barnelegen, eller bedt om henvisning til hudlege/hudavdeling på sykehuset. Dere må jo ta en totalvurdering av hvor stort merket er, om det har blitt blekere og hvor skjemmende det vil være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gompalia

Har det blitt blekere etterhvert?

Det er vel aldri for sent å ta det bort, min søster har ganske store merker på ryggen og fikk tilbud om å fjerne det da hun var tenåring. Men resultatet blir vel bedre hvis man gjør det tidlig.

Jeg ville stolt på barnelegen, eller bedt om henvisning til hudlege/hudavdeling på sykehuset. Dere må jo ta en totalvurdering av hvor stort merket er, om det har blitt blekere og hvor skjemmende det vil være.

Atskillig mye bleikere på farge og mindre i omfang er det også blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...den evige natteravn...

Det virker som disse fødselsmerkene "oppfører" seg forskjellig.

Et av mine barn hadde et slikt merke ved fødselen. Legen på sykehuset gjør meg oppmerksomme på at dette vil med stor sannsynlighet vokse og bli større med tiden samt beholde fargen.

Nå er barnet 12 år og fødselsmerket er faktisk ikke synlig lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...