Annabeth Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hallo Hvordan bør jeg råde min 3.klassing som sier han ved flere anledninger har blitt stoppet av større gutter ved skolen 5 klassinger, hvor de ber om å få f.eks. Pokemonkort hvis ikke så skal en stor gutt banke min lille tass. Uff... "Hva gjør jeg da, mamma?" Usikker på hva som kan hjelpe mot slike "tøffinger".b Tar imot alle råd med stor takk! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Du tar det opp med skolen, og med foreldrene til de guttene det gjelder. Dette er ikke akseptabelt. Også gir du ungen din en is fordi han var kjempeflink og sa fra til deg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest owje Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Finne ut hvem disse guttene er og ta kontakt med foreldrene deres? Bruker å være virkningsfullt hvis en får til et møte hvor alle er tilstede og prater om det som skjer. Eller ta kontakt med læreren og be om at denne gjør noe. Vanskelig å si at gutten din må være tøffere også når han er så mye mindre. Men anbefaler deg å gjøre noe med engang, før det blir verre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Du snakker med læreren hans og forteller hva som har blitt sagt. Læreren skal så snakke med læreren i 5. klasse slik at denne læreren kan snakke generelt om hvordan man oppfører seg på en skole. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest har opplevd akkurat det samme Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Huff, vet du jeg opplevde akkurat det samme da jeg var på hans alder. Jeg fikk angstproblemer og varig men som forfulgte men langt inn i voksen alder. Jeg turte ikke å si det til noen voksne, eller rettere sagt, det var ingen voksne i mitt liv som ville ha hjulpet meg. Så jeg har tre råd til deg: 1) Ros gutten din veldig for at han har fortalt det til deg, gi ham en belønning for det, så sikrer du at han gjør det samme en annen gang. 2) Deretter kontakter du læreren og forlanger at skolen tar dette opp, i et møte med disse guttene, deres foreldre, rektor og deg selv. Det skal tas VELDIG på alvor!!! Det er fryktelig skremmende for mindre elever, og det bør disse store guttene få klar beskjed om. Lykke til!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest har opplevd akkurat det samme Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Huff, vet du jeg opplevde akkurat det samme da jeg var på hans alder. Jeg fikk angstproblemer og varig men som forfulgte men langt inn i voksen alder. Jeg turte ikke å si det til noen voksne, eller rettere sagt, det var ingen voksne i mitt liv som ville ha hjulpet meg. Så jeg har tre råd til deg: 1) Ros gutten din veldig for at han har fortalt det til deg, gi ham en belønning for det, så sikrer du at han gjør det samme en annen gang. 2) Deretter kontakter du læreren og forlanger at skolen tar dette opp, i et møte med disse guttene, deres foreldre, rektor og deg selv. Det skal tas VELDIG på alvor!!! Det er fryktelig skremmende for mindre elever, og det bør disse store guttene få klar beskjed om. Lykke til!!! Uff jeg tastet visst litt fort. Den ene setningen min skal være: "Jeg fikk angstproblemer og varig mén, som forfulgte meg langt inn i voksen alder." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Slutter meg til de andre her. Ros gutten veldig fordi han sa ifra. Vis gjerne at du blir sint på dem som holder på med slik plaging. Snakk litt omkring hvor utrolig feigt det er å gi seg på noen som er mindre enn en selv. Prøv å snakk på en slik måte at han kan føle seg stor og flink selv om han trenger hjelp mot overmakten. Hjelp ham også å se hvor små og barnslige disse guttene gjør seg ved å gå løs på dem som er mindre enn seg selv. Ta det opp med ditt barns klassestyrer. Spør om det er flere som har blitt utsatt for det samme. Spør hvordan skolen vanligvis håndterer slikt. Be om å få en tilbakemelding på hva som skjer i forhold til dette. (På vår skole ville nok foreldrene blitt innkalt på flekken med påfølgende oppvask.) Om dette problemet gjentar seg, kunne det kanskje være en idé at noen legger seg i buskene og fersker dem. Så kan de få så det jomer. Håper det blir bråstopp på uvesenet. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Dette er en skolesak. Snakk med rektor og plageåndens/mobberens klassestyrer. Utøy på skoleveien er ikke bra. Du kjenner kanskje til noen eldre barn ved skolen som du kan alliere deg med slik at han slipper å gå alene.? Evt be fadderen om hjelp på veien hjem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.s Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Slutter meg til de andre her. Ros gutten veldig fordi han sa ifra. Vis gjerne at du blir sint på dem som holder på med slik plaging. Snakk litt omkring hvor utrolig feigt det er å gi seg på noen som er mindre enn en selv. Prøv å snakk på en slik måte at han kan føle seg stor og flink selv om han trenger hjelp mot overmakten. Hjelp ham også å se hvor små og barnslige disse guttene gjør seg ved å gå løs på dem som er mindre enn seg selv. Ta det opp med ditt barns klassestyrer. Spør om det er flere som har blitt utsatt for det samme. Spør hvordan skolen vanligvis håndterer slikt. Be om å få en tilbakemelding på hva som skjer i forhold til dette. (På vår skole ville nok foreldrene blitt innkalt på flekken med påfølgende oppvask.) Om dette problemet gjentar seg, kunne det kanskje være en idé at noen legger seg i buskene og fersker dem. Så kan de få så det jomer. Håper det blir bråstopp på uvesenet. mvh Må bare smile litt, selvom temaet er alvorlig! Ser for meg dresskledde fedre i bakhold i buskene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.s Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Ser at du har fått mange gode råd og slutter meg til dem... Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Enige med de andre her, du bør si fra til skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Må bare smile litt, selvom temaet er alvorlig! Ser for meg dresskledde fedre i bakhold i buskene... Med mørke solbriller... ;-) Har forresten en pappa i nabolaget som er utmerket til en slik jobb. Til daglig er han vennligheten selv. Men visse typer urett tolererer han bare ikke og da.... mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.