Gå til innhold

Hvilke fargeblyanter er best?

Angela1365380318

Anbefalte innlegg

Angela1365380318

Er ikke så veldig gammel selv, og husker godt alle de fine fargeblyantene jeg hadde som ikke kunne brukes fordi blyet var knekt inni allerede før de var betalt . Disse var ofte slike til 10 og 20 krones pakker fra nille, men også veldig dyre fra bokhandelen penol tror jeg de het. Byet falt ut når man spisset de og de var fullstendig ubrukelige.

Nå tenkte jeg å overraske noen barn med ordentlig gode fargeblyanter. Regner med å betale litt for det, men det er det verdt så lenge de er gode.

Merkene jeg tror er gode heter Lyra og CARAN D'ACHE og Faber Castell men skriver inn fordi jeg vil ha tips.

Hvilke fargeblyanter liker du eller dine barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lyra er klart best! Jeg gir Lyra fargeblyanter til de fleste barn jeg kjenner godt, og tilbyr meg å supplere etterhvert som de brukes opp. Senest nå på fredag fikk min 11 år gamle nevø nyeeksemplar av alle de han har brukt opp, og det at han fortsatt velger å bruke sine Lyrablyanter nå når han skal opp i 6. klasse viser hvor godt fornøyd han er.

Det finnes litt ulike varianter av Lyra, og de jeg mener er best tilsvarer de som også selges løst i mange bokhandler. Det finnes også både noen som er enda tykkere og vannløslige, og noen tynnere , og ingen av disse synes jeg er like gode.

Entusiastisk hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyra er klart best! Jeg gir Lyra fargeblyanter til de fleste barn jeg kjenner godt, og tilbyr meg å supplere etterhvert som de brukes opp. Senest nå på fredag fikk min 11 år gamle nevø nyeeksemplar av alle de han har brukt opp, og det at han fortsatt velger å bruke sine Lyrablyanter nå når han skal opp i 6. klasse viser hvor godt fornøyd han er.

Det finnes litt ulike varianter av Lyra, og de jeg mener er best tilsvarer de som også selges løst i mange bokhandler. Det finnes også både noen som er enda tykkere og vannløslige, og noen tynnere , og ingen av disse synes jeg er like gode.

Entusiastisk hilsen

Det er bra du kan dine fargeblyanter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet problem er at noen fargeblyanter nesten ikke vises om man skal farge glatt papir, som f.eks. i en mattebok. Lyra har vært best på dette. Test gjerne i butikke på ulike typer papir.

At blyet brekker kan ha med spisseren å gjøre også.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke brukt Lyra ... men av de vi har hatt er Faber Castell de beste.

Det er mange billigmerker, som bare er dritt .... syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Lyra er best av de vi har prøvd.

Caran d'Ache er også gode, men for de minste (2-10 år) ville jeg satset på Lyra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entusiastisk hilsen

Støtter frosken. Lyra er best. De er også veldig gode å holde i - særlig de litt tykke for mindre barn. At blyet knekker kan generelt være fordi de har gått mange ganger i bakken - da kan fargeblyantene bli "skadet" slik at de brekker inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke brukt Lyra ... men av de vi har hatt er Faber Castell de beste.

Det er mange billigmerker, som bare er dritt .... syns jeg.

Enig her. Men det finnes to forskjellige Faber Castelle også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen på nesten 9 bruker Lyra, de som er tjukke og trekantede.

De brukes til lekser, og kan til nød lånes ut til lillesøster når hun skal tegne.

Veldig gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...