Gjest softis og amming Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Nå i sommervarmen er det ingenting som frister mer enn en iskald softis... men venninnen min sier at jeg bør holde meg unna nå som jeg ammer da det kan gi kolikk hos babyer.. Er dette sant, eller er det kun hos enkelte? Jeg har ikke hatt noe problemer med kolikk hos babyen før (2 mnd gammel), unntatt noen få ganger da jeg hadde spist sterk mat med hvitløk, da holdt han det gående i over et døgn, så jeg trodde nesten han hadde kolikk, men etter at jeg passet på å unngå hvitløk har jeg ikke hatt noe problemer med det. Nå drikker jeg ikke melk til vanlig, så vanskelig for meg å vite om han vil reagere påkumelk. Har hørt at kolikkunger reagerer på kumelk ofte, så jeg ble jo litt skeptisk da venninnen min sa at softis kunne gi kolikk (pga kumelk)... Så hva tror dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg hadde tatt en is og prøvd. ) Det er jo enten eller, samme hva vi råder deg til. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Du merker best selv hva barnet ditt tåler. Tro meg - hadde barnet ditt hatt anlegg for kolikk, hadde du nok merket det, softis eller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Bare spis softis (og annen is), du! Noen barn får kolikk av kumelk, min yngste fikk det. Dvs. han ble litt bedre da jeg kuttet ut melk. Men uansett ville jeg aldri ha kuttet ut melkeprodukter bare for at noen andres barn får kolikk av det! Du merker det fort hvis ungen får kolikk av melk, du hadde nok merket det allerede! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Din baby får ikke kolikk av is! Men som så mye annet kan babyen reagere på is, å få vondt i magen. Men det er ikke det samme som kollikk, dersom babyen har kollikk skal h*n skrike mer enn tre timer mer enn tre dager hver uke, og over ei periode på minst 6 uker. Spis det du vil du, men du trenger jo ikke spise masse is på en gang. Likens med jordbær, du kan jo begynne med noen få for å se om babyen tåler det. Ikke nødvendig å begynne med ei hel korg. :-) Nyt sommerdagene du! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest softis og amming Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Bare spis softis (og annen is), du! Noen barn får kolikk av kumelk, min yngste fikk det. Dvs. han ble litt bedre da jeg kuttet ut melk. Men uansett ville jeg aldri ha kuttet ut melkeprodukter bare for at noen andres barn får kolikk av det! Du merker det fort hvis ungen får kolikk av melk, du hadde nok merket det allerede! Spiste en iskrem i går, så ikke ut til at hun reagerte på det :-) Spiste jordbærsylte på vafler en dag, og det og så ut til å gå bra. Hun var litt grinete den dagen, men det var hun før jeg spiste dette så.... Har hørt at en bør unngå ferske jordbær for all pris, både pga økt fare for at babyen kan bli allergisk og pga hun kan få magesmerter av det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Spiste en iskrem i går, så ikke ut til at hun reagerte på det :-) Spiste jordbærsylte på vafler en dag, og det og så ut til å gå bra. Hun var litt grinete den dagen, men det var hun før jeg spiste dette så.... Har hørt at en bør unngå ferske jordbær for all pris, både pga økt fare for at babyen kan bli allergisk og pga hun kan få magesmerter av det. Nyere forskning tyder heller på at mors allsidige kosthold kan redusere allergier. Å spise ferske jordbær vil ikke øke sjansen for at babyen din blir matallergiker, men selvfølgelig kan h*n bli det allikevel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.