Gå til innhold

blir dere berørt av streiken?

pekkaline

Anbefalte innlegg

[quote name=Shira :o)' timestamp='1212471866' post='3890532]

Nå ser det ut som jeg blir berørt, men ikke guttungen. Jeg kan bli trekt ut til eksamen neste uke, og ser nå at den skolen jeg hører til skal ut i streik. Så det må jeg sjekke litt nærmere i dag, om det får konsekvenser for meg.

Au..jeg krysser fingrene for at alt holder seg til du har fått eksamen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

16

• fei1365380229

4

• laban

3

• Sepe

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Ikke berørt og er veldig glad for det. Vet ikke hvordan vi skal ordne oss om barnehagen streiker. Det hadde blitt veldig vanskelig. Men tror heldigvis vi slipper. Tror det tar en stund før vi får det utpå bygda her, ser ut til å være byene som er berørte.

Det er nok helst byene som skal plages ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Au..jeg krysser fingrene for at alt holder seg til du har fått eksamen....

Nei altså for min del er det ikke så nøye ;o)

Det er trekkfag, og jeg gråter ikke akkurat om jeg slipper unna eksamen.

Jeg har fått standpunktkarakteren min jeg, og er fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1212474043' post='3890544]

Nei altså for min del er det ikke så nøye ;o)

Det er trekkfag, og jeg gråter ikke akkurat om jeg slipper unna eksamen.

Jeg har fått standpunktkarakteren min jeg, og er fornøyd med den.

Å ja da så. Satser på streik du da vel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Å ja da så. Satser på streik du da vel? :)

Tja, for min del er det jo greitt ;o) Men det er synd for dem som får problemer, så sånn sett ønsker jeg ikke streik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at du åpner armene dine :) Men du, fri på andre uken sier du, har streiken holdt på så lenge?

Igår - mandag - var det nøyaktig en uke siden første streikedag. Så det blir vel andre uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Foreløpig merker jeg ikke annet enn at det ikke er kø til jobben... Håper det forblir sånn - altså at jeg ikke merker noe.. Og at det snart er en løsning for alle de som sliter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke berørt.

Den eldste går ut av 2. vgs og er misunnelig på de som er "rammet", da hun gjerne kunne tenkt seg fri i stedet for eksamen.

Den yngste går ut av 3. klasse og hadde fint klart seg selv på dagtid, så han hadde også blitt henrykt om det ble streik og han kunne spille fotball på heltid (slik han uansett skal gjøre når han blir voksen * sukk *). Heldigvis kjenner han ingen som har "fri".

Vi voksne er glade vi er ferdig med barnehageperioden (som for vårt vedkommende varte i maaange år), så slipper vi å være engstelige for at dette blir stort og langvarig.

Jeg ble faktisk tatt ut i streik etpar dager selv for noe sånt som to år siden. Husker jeg var hjemme og vasket vinduer... Men i år går oppgjøret fredelig for seg for oss begge.

Jeg reiser forbi stengte barnehager på vei til jobb, og føler med foreldrene. En fastlåst streik er ikke gunstig for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke berørt.

Den eldste går ut av 2. vgs og er misunnelig på de som er "rammet", da hun gjerne kunne tenkt seg fri i stedet for eksamen.

Den yngste går ut av 3. klasse og hadde fint klart seg selv på dagtid, så han hadde også blitt henrykt om det ble streik og han kunne spille fotball på heltid (slik han uansett skal gjøre når han blir voksen * sukk *). Heldigvis kjenner han ingen som har "fri".

Vi voksne er glade vi er ferdig med barnehageperioden (som for vårt vedkommende varte i maaange år), så slipper vi å være engstelige for at dette blir stort og langvarig.

Jeg ble faktisk tatt ut i streik etpar dager selv for noe sånt som to år siden. Husker jeg var hjemme og vasket vinduer... Men i år går oppgjøret fredelig for seg for oss begge.

Jeg reiser forbi stengte barnehager på vei til jobb, og føler med foreldrene. En fastlåst streik er ikke gunstig for noen.

''Jeg reiser forbi stengte barnehager på vei til jobb, og føler med foreldrene. En fastlåst streik er ikke gunstig for noen.''

Hverdagen til småbarnsforeldre er stressende nok fra før. Forhåpentligvis så har de ordnet seg ok for en periode. Er glad for at det snart er sommerferie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja, ser ut til at det kan bli streik i barnehagen vår, ja. Men informasjonen synes ikke lett tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke berørt.

Gutten min går også i vg2, og på hans skole er flere av lærerne i streik. Det spøker dermed for standpunktkaraktene.. Han har "bare" gått opp i to fag siden jul, men ille nok hvis han ikke skulle få dem på vitnemålet, kjæresten har gått opp i tre fag!

Blir bare så eitrande forb** hvis de ikke klarer å ordne dette, så jenten på nyhetene i går som ikke kommer inn på NTNU med karakterene fra jul!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten min går også i vg2, og på hans skole er flere av lærerne i streik. Det spøker dermed for standpunktkaraktene.. Han har "bare" gått opp i to fag siden jul, men ille nok hvis han ikke skulle få dem på vitnemålet, kjæresten har gått opp i tre fag!

Blir bare så eitrande forb** hvis de ikke klarer å ordne dette, så jenten på nyhetene i går som ikke kommer inn på NTNU med karakterene fra jul!

mvh

Ja, det med standpunkt burde kunne ordnes. I realiteten er de karakterene bestemt før streiken, det handler bare om å taste dem inn på riktig sted, og de har stor betydning.

Eksamen blir noe litt annet, det er mer et stunt der og da, og det er mange eksamener som uansett ikke alle skal trekkes ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Ja her har det vært streik siden fredag. Yngstejenta var med pappaen på jobb den dagen for jeg hadde en operasjon. Nå er hun hjemme hos meg og så sender jeg henne på sfo når den åpner kl. 1300 for jeg blir veldig sliten etter operasjonen.

Håper virkelig ikke det blir langvarig, selvom jeg sympatiserer med lærerne (er av samme ulla selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du åpner armene dine :) Men du, fri på andre uken sier du, har streiken holdt på så lenge?

Ja, skolen hennes ble tatt ut i streik mandag for en uke siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det med standpunkt burde kunne ordnes. I realiteten er de karakterene bestemt før streiken, det handler bare om å taste dem inn på riktig sted, og de har stor betydning.

Eksamen blir noe litt annet, det er mer et stunt der og da, og det er mange eksamener som uansett ikke alle skal trekkes ut til.

Ja, det føles svært urettferdig for ungdommene. Ved videre opptak skal de jo konkurrere med ungdommer som HAR fått standpunktkarakterer til sommeren, og som alle vet, er disse bedre enn karakterene de får til jul. Alt arbeidet de har gjort etter jul for å forvedre karakterene har vært bortkastet! Eller, ikke bortkastet da som læreren sa på TV i går: kunnskapen har de jo tilegnet seg... Blæh! Hjelper mye når du ikke kommer inn på den skolen du har jobbet hardt for å komme inn på!

mvh

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg nevnte det til min mann i går kveld igjen ja. Jo jeg har bilen, han drar med jobben fredag til lørdag :) Men når synes du det passer best?

Så koselig!

Det passer vel best sånn i 10-11 tida. De store går til skolen 8.15 - og da har jeg litt tid til å få ordnet litt i huset før du kommer (men ikke forvent noe strøkent hjem!) - og så er de ferdige halv ett, da pleier jeg å hente dem på fredagene.

Hun minste er hjemme på fredagene, så da får du truffet henne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Ja, det føles svært urettferdig for ungdommene. Ved videre opptak skal de jo konkurrere med ungdommer som HAR fått standpunktkarakterer til sommeren, og som alle vet, er disse bedre enn karakterene de får til jul. Alt arbeidet de har gjort etter jul for å forvedre karakterene har vært bortkastet! Eller, ikke bortkastet da som læreren sa på TV i går: kunnskapen har de jo tilegnet seg... Blæh! Hjelper mye når du ikke kommer inn på den skolen du har jobbet hardt for å komme inn på!

mvh

.

Min 10.klassing fikk standpunktkarakterene på fredag før lærerne gikk ut i streik heldigvis, ellers hadde det blitt semre greier. Lærerne på skolen hans er mye strengere til jul enn sommeren også så han har gått opp nesten en karakter i alle fag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...