Gå til innhold

blir dere berørt av streiken?

pekkaline

Anbefalte innlegg

Min 10.klassing fikk standpunktkarakterene på fredag før lærerne gikk ut i streik heldigvis, ellers hadde det blitt semre greier. Lærerne på skolen hans er mye strengere til jul enn sommeren også så han har gått opp nesten en karakter i alle fag.

Ja, jeg har inntrykk av at de fleste lærere er strengere til jul, det er vel for å spore til ekstra innsats i vårsemesteret, men da får de jammen sette nye karakterer også da! Jeg kommer ikke til å greie å forklare min 18-åring rettferdigheten i at han ikke får nye karakterer nå...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

16

• fei1365380229

4

• laban

3

• Sepe

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Så koselig!

Det passer vel best sånn i 10-11 tida. De store går til skolen 8.15 - og da har jeg litt tid til å få ordnet litt i huset før du kommer (men ikke forvent noe strøkent hjem!) - og så er de ferdige halv ett, da pleier jeg å hente dem på fredagene.

Hun minste er hjemme på fredagene, så da får du truffet henne :-)

Flott, da kommer jeg i den tiden. Ikke gidd å stress med huset eller noe for min skyld :) Vi kan være ute vettu.

Blir koselig å treffe deg og minstesnuppa :) Spennende, og endelig ser det ut til å klaffe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her har det vært streik siden fredag. Yngstejenta var med pappaen på jobb den dagen for jeg hadde en operasjon. Nå er hun hjemme hos meg og så sender jeg henne på sfo når den åpner kl. 1300 for jeg blir veldig sliten etter operasjonen.

Håper virkelig ikke det blir langvarig, selvom jeg sympatiserer med lærerne (er av samme ulla selv).

Det er da enda godt at sfo holder åpent da, nyoperert som du er. God bedring!

Lærere fortjener mere lønn som alle andre. Jeg fikk takket lærerene på sommeravslutningen nå nylig. Jeg blir helt rørt jeg, for de er så gode mot barna våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Lærere fortjener mere lønn som alle andre. Jeg fikk takket lærerene på sommeravslutningen nå nylig. Jeg blir helt rørt jeg, for de er så gode mot barna våre.

De er ikke organisert de som arbeider på sfo vet du. Jeg må innrømme at jeg ikke syns jeg tjener så lite - er lektor, men blir veldig overrasket når jeg hører hva andre grupper som kanskje bare har tre års videregående utdanning tjener.

Må også sies at jeg er gift med en som har valgt rett utdannelse når det gjelder lønn, så da spiller det ikke så stor rolle hva jeg får i lønningsposen, bortsett fra når det gjelder å føle seg verdsatt av samfunnet for den jobben man faktisk gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Ja, jeg har inntrykk av at de fleste lærere er strengere til jul, det er vel for å spore til ekstra innsats i vårsemesteret, men da får de jammen sette nye karakterer også da! Jeg kommer ikke til å greie å forklare min 18-åring rettferdigheten i at han ikke får nye karakterer nå...

mvh

Jeg er helt enig med deg der, standpunktkarakterene bør settes samme hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Lærere fortjener mere lønn som alle andre.''

Ja - mer lønn til alle! *SSS*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

Flott, da kommer jeg i den tiden. Ikke gidd å stress med huset eller noe for min skyld :) Vi kan være ute vettu.

Blir koselig å treffe deg og minstesnuppa :) Spennende, og endelig ser det ut til å klaffe :)

Gleder meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da, både skole og barnehage er stengt på andre uken nå!!!

Barnehagen har åpent med parktilbud et par timer mitt på dagen og SFO på ettermiddagen, så det er ikke koordinert, får ca en time uten noen unger hjemme og ingen mulighet til å dra på jobb den dagen ettersom det skal leveres og hentes til mange forskjellige tider. Så det er like enkelt å ha de hjemme...

Synes absolutt lærere og alle andre skal få bedre betalt og bedre videreutdanning, men blir litt oppgitt for det er et fryktelig puslespill. Heldigvis har både jeg og mannen min (enn så lenge) greie arbeidsgivere. Får se hvor lenge de synes det er greit at man jobber hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...