Gå til innhold

Tivoli i København!

Lillemus

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp kommet hjem fra en helg i Køben og var utrolig heldig med været - over 20 grader og knallsol fra skyfri himmel og en lett bris. :o)

I går var vi i Tivoli, gikk inn litt før kl. 14 og tuslet ut igjen, mette, trette og fornøyde kl. 21!!! Spiste middag på sjørøverskuta i parken - anbefales på det varmeste for små og store pirater!

Jeg var forkjølet på forhånd, skikkelig forkjølet med en grusom hoste og veldig hes stemme. Og da vi sjanglet av barnas berg og dal-bane hadde jeg totalt latterkrampe av søstra mi som hylte som en stuken gris i ren skrekk (her snakker vi om en bane med 3-årsgrense!!!!) fordi hun trodde hun skulle dø - jeg lo så jeg hylskrek og lo så ille at jeg hadde vondt i hodet, magen og ryggen på en gang! Og stemmen forsvant helt så når jeg prøvde å si noe kom det bare et lite pip, noe som selvfølgelig førte til nye latterkuler. :o)

Vi hadde det utrolig moro, selv om vi holdt oss unna de aller største attraksjonene som den store berg og dal-banen, det gyldne tårnet og de skumleste. Anbefaler alle som skal i den retning en dag i Tivoli! Kjøp turpass, da kan dere kjøre hva dere vil og så mye dere vil hele dagen! Mine unger er 7,5 og 9,5 og kunne ta det meste - og det var veldig stas for 7-åringen at det til og med var en aktivitet hun ikke kunne ta fordi hun var for stor. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :) Så supert dere har hatt det da! Det hørtes fristende ut med en tur dit, men det blir nok ikke i år. Ser glatt for meg dere som kroker dere av latter gjennom folkemengden ;) Morsomt.

Her har også solen vært på sitt beste heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Så supert dere har hatt det da! Det hørtes fristende ut med en tur dit, men det blir nok ikke i år. Ser glatt for meg dere som kroker dere av latter gjennom folkemengden ;) Morsomt.

Her har også solen vært på sitt beste heldigvis :)

Jeg hang over et lavt gjerdet og hylte av latter mens Snuppa (7,5 år) fortvilet dunket meg i ryggen fordi hun trodde jeg ikke fikk puste! :o) Vi var nok litt av et syn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hang over et lavt gjerdet og hylte av latter mens Snuppa (7,5 år) fortvilet dunket meg i ryggen fordi hun trodde jeg ikke fikk puste! :o) Vi var nok litt av et syn!

*LOL* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaymen

Vi har også nettopp vært der :-) Artig! Men det er ganske dyrt da. Vi kjøpte også "turpass", for engangsbillettene er svinedyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også nettopp vært der :-) Artig! Men det er ganske dyrt da. Vi kjøpte også "turpass", for engangsbillettene er svinedyre.

Turpassene for ungene og meg kostet 520,- tilsammen og vi kjørte garantert ting og tang for minst det tredobbelte! :o) Sykt artig! De aller fleste hadde en eller annen form for turpass så jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fei1365380229

Vi var på tivoli i Danmark forrige helg, helgen før dere altså. Utrolig gøy, men vi kjørte bil og det var veldig slitsomt - tok 8-9 timer og det ble for langt for en vanlig helg.

Vi var på tivoli fra 11-22 og her ble alt kjørt. Til og med mor og far kjørte. Yngstejenta på 6 år kjørte rollercoaster sikkert 15 ganger - og jeg kjørte det tårnet du snakket om. Utrolig show.

Sjørøverskuta ble ikke besøkt, men en deilig dansk kro på tivoli. Våre unger er litt større enn dine da - fra 6 år til nesten 16 år :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamiaaa

Åh Tivoli i København savner jeg :-)

Jeg og søstra mi var der med foreldra våre, jeg var 14 og hun 10....

Vi fikk hvert vårt dagspass, så fikk vi være der hele dagen alene mens mamma og pappa dro på byen (det hadde ikke jeg tørt med barna mine, selv om ene ungen var 14 ...er jo så mange galninger der ute)...

Men vi storkosa oss. Digga særlig ene berg og dalbana - orientekspressen? Men det var så kjedelig at vi måtte stå i så lang kø hver gang.... Vi digga også flygende teppe.

På slutten begynte jeg å bli dårlig, tror jeg var matforgifta av noe kyllinggreier jeg hadde spist... da mamma og pappa kom for å hente meg var jeg grønn i trynet, de trodde nok jeg var kvalm pga karusellene hehe :-)

Savner Tivoli.... Håper å kunne ta med barna mine dit en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh Tivoli i København savner jeg :-)

Jeg og søstra mi var der med foreldra våre, jeg var 14 og hun 10....

Vi fikk hvert vårt dagspass, så fikk vi være der hele dagen alene mens mamma og pappa dro på byen (det hadde ikke jeg tørt med barna mine, selv om ene ungen var 14 ...er jo så mange galninger der ute)...

Men vi storkosa oss. Digga særlig ene berg og dalbana - orientekspressen? Men det var så kjedelig at vi måtte stå i så lang kø hver gang.... Vi digga også flygende teppe.

På slutten begynte jeg å bli dårlig, tror jeg var matforgifta av noe kyllinggreier jeg hadde spist... da mamma og pappa kom for å hente meg var jeg grønn i trynet, de trodde nok jeg var kvalm pga karusellene hehe :-)

Savner Tivoli.... Håper å kunne ta med barna mine dit en dag.

Ikke Orientekspressen, men Odinekspressen - dritgøy! Jeg torte nesten ikke, men da Poden på 9,5 år hadde tatt den to ganger sammen med tante så måtte jo jeg også bli med ham en runde! :o) Og sååå skummel var den tross alt ikke. Skikkelig artig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der i fjor sommer og hadde det helt kongelig. Guttungen fant en berg-og-dalbane han tok 7 ganger og jentungen fant en sånn fiin gammeldags karusell hun la sin elsk på. Tror hun prøvde _alle_ dyra på den karusellen...

Absolutt et sted det er verdt å dra tilbake til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der i fjor sommer og hadde det helt kongelig. Guttungen fant en berg-og-dalbane han tok 7 ganger og jentungen fant en sånn fiin gammeldags karusell hun la sin elsk på. Tror hun prøvde _alle_ dyra på den karusellen...

Absolutt et sted det er verdt å dra tilbake til :-)

Det var sikkert den berg og dal-banen vi tok! :o) Og karusellen tok mine også - kjempekoselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noe særlig å gjøre for barn under 3 år?

Nja... Jeg ville nok drøyd til ungen var 4-5 kanskje. Litt var det jo, veteranbiler på skinne, barnekarusellen (sånn gammeldags med dyr på), båter og kanskje noe annet småtteri, men ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...