Gjest mmmmmmmmmm Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Jeg skal ha veslejenta mi på barnehage neste år, har ikke søkt ennå... Men jeg lurer på hva som er vanlig. Det står at barnehagene er åpen fra 7-17. Betyr det at jeg kan ha barnet der hele den tiden om jeg betaler for fulltidsplass, eller er det et visst antall timer, f.eks. 8 timer? Det som er problemet da er at barnehagen(e) der hun evnt begynner er i nærheten av der vi bor, men jeg er avhengig av buss, så må ta en buss som går 0715 for å komme til jobb som begynner kl 08, og bussene går så sjeldent derfra, så vet ikke om jeg er hjemme før 16 eller 1615... SÅ det jeg lurer på da er om jeg kan ha barnet mitt hele den tiden fra f.eks. 07 til 1630? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Jeg tror det varierer litt. Jeg brukte privat barnehage, og der kunne vi benytte oss av plassen fra de åpnet til de stengte. Men det blir lange dager for de små.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Det vil jeg tro varierer fra barnehage til barnehage så du må rett og slett spørre. Hos oss var det åpent fra 7:30-16:45 og ingen timebegrensning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Jeg tror det varierer litt. Jeg brukte privat barnehage, og der kunne vi benytte oss av plassen fra de åpnet til de stengte. Men det blir lange dager for de små.... ..men husk at de minste også sover noen timer i løpet av dagen. Jeg har hørt mange si det er mer slitsomt for de litt eldre barna... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Barnehageloven sier ni timer per dag - uansett åpningstid på barnehagen. Så det skulle jo gå helt fint for deg. Men det er lange dager for sånne små tasser da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mmmmmmmmm Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Jeg tror det varierer litt. Jeg brukte privat barnehage, og der kunne vi benytte oss av plassen fra de åpnet til de stengte. Men det blir lange dager for de små.... Slitsomt for så små ja, men hva skal jeg gjøre da. Stillingen jeg har er ikke sånn at jeg kan søke om å få redusert stilling - da får jeg ikke gjort alt jeg bør i løpet av dagen og det blir bare stress, og ikke går det å få inn noen den tiden jeg da evnt ikke er der om jeg går tidligere på dagen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Slitsomt for så små ja, men hva skal jeg gjøre da. Stillingen jeg har er ikke sånn at jeg kan søke om å få redusert stilling - da får jeg ikke gjort alt jeg bør i løpet av dagen og det blir bare stress, og ikke går det å få inn noen den tiden jeg da evnt ikke er der om jeg går tidligere på dagen... Det er mange par jeg kjenner der den ene står opp tidlig og drar på jobben, mens den andre leverer i bhg. Så henter den som dro på jobben først etter jobb. De kniper en time i begge ender av dagen for ungene ved å gjøre det sånn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mmmmmmmmm Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Det er mange par jeg kjenner der den ene står opp tidlig og drar på jobben, mens den andre leverer i bhg. Så henter den som dro på jobben først etter jobb. De kniper en time i begge ender av dagen for ungene ved å gjøre det sånn. Det går ikke for meg da mannen min begynner tidlig (varierer veldig når, av og til 6, av og til 7 og senest 8..., dette får han vite samme dag han skal på jobb) og når han er ferdig varierer og, en sjelden gang er han kanskje ferdig 4, men ellers stort sett 5, 6 og kanskje til og med 7 på kvelden... Så vi er veldig avhengig av at jeg henter ungen da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvitre Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Det skal ikke være noen begrensninger på hvor mange timer de kan være i barnehagen utover åpningstidene dersom det ikke står i vedtektene til barnehagen. Vedtektene er muligens lagt ut på barnehagens hjemmeside, ellers kan du henvende deg til barnehagen for å få dem. Vi har selv latt barna ha lange dager i barnehagen og synes ikke det har vært noe problematisk. De har storkost seg med masse venner og har styrt tempoet selv. Imidlertid virker det tøft å levere barnet daglig i løpet av et kvarter hver morgen. Barn har en tendens til å merke at en er stresset, og da skjer det forsinkelser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Barnehageloven sier ni timer per dag - uansett åpningstid på barnehagen. Så det skulle jo gå helt fint for deg. Men det er lange dager for sånne små tasser da. Ni timer?? *sjokkert* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Ni timer?? *sjokkert* Hvis du jobber fulltid fra 8-16 + litt reisetid til og fra, så blir det fort 9 timer av det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1212518369' post='3890958] Hvis du jobber fulltid fra 8-16 + litt reisetid til og fra, så blir det fort 9 timer av det... Ja, det gjør nok det..Uff... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Ni timer?? *sjokkert* Jepp - det har de ikke helt godt av spørru meg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Jepp - det har de ikke helt godt av spørru meg Nei, det hørtes voldsom ut... Det hadde hvertfall ikke jeg hatt samvittighet til.. Men det er MEG da.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Ja, det gjør nok det..Uff... Jeg er glad vi slipper å ha så lange dager i barnehagen, men vi hadde det en kort peiode, og det var ikke verdens beste løsning for oss, nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1212519205' post='3890974] Jeg er glad vi slipper å ha så lange dager i barnehagen, men vi hadde det en kort peiode, og det var ikke verdens beste løsning for oss, nei. Hmm, nei det hadde aldri fungert for meg.. Snuppen sakl begynne i barnehagen i august, 2-3 dager i uka. Kommer ikke til å ha han fulle dager da heller. Men det blir spennende :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Barnehageloven sier ni timer per dag - uansett åpningstid på barnehagen. Så det skulle jo gå helt fint for deg. Men det er lange dager for sånne små tasser da. Barnehageloven regulerer ikke oppholdstid. Vedtektene i den enkelte barnehage kan imidlertid gjøre det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 En fullplass gir deg rett til å ha barnet der så lenge barnehagen er åpen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forskjellig fra plass til plass! Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Det hadde ikke gått her i kommunen, her er makstiden 8 timer og 3 kvarter, så da jeg leverte klokken 6.45 måtte han være hentet innen 15.30, og dette var de strenge på. Jeg hadde ingen mulighet til å jobbe fulle dager, så måtte ta fri litt tildligere hver dag og ta en lørdag på jobb noen timer hver måned, hadde lang kjørevei! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
simane Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 I barnehagen vi bruker er det ingen tidsbegrensning, men en barnehage i nærheten har maks 9 timer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.