Spirello Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Hei folkens! Snart skal vi ha sommeravslutning i barnehagen til poden, og jeg sitter i SU og har ansvar for "festen" med de andre i SU. Vi har kommet frem til koldtbord, da det blir litt mye plunder for de ansatte å grille. Trenger derfor noen tips til sunn, enkel og god mat til små mager. Noen kan ta med frukt, potetsalat, kaker eller is, kylling eller pastasalat.. Men jeg trenger tips til fingermat, gjerne noe som er litt morsomt på tannpirkere Kyllinglår (sånne som er ferdig grilla) tenkte jeg å ta med, og hamburgerrygg i tynne skiver, men vil også lage noe fingermat - som smaker barna.. Hamburgerrygg kan kanskje bli litt salt da, men de skal jo spise litt av alt så det går vel bra? Poden synes i hvert fall det er godt. Dere som har hatt barnebursdag med koldtbord eller tapas har sikkert noen gode tips på lur? Oliven og feta er vel ikke tingen for denne anledningen.. Takker for alle tips! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Det er en del barn som er glad i oliven, her i huset er det e av toåringens favoritter. Ellers er det populært med små kjøttboller, småpølser, terninger av ost, fiskepuddingfigurer (ved hjelp av pepperkakeformer, f.eks), minigrissini (kjøpes i småposer). Men er det ikke å legge opp til endel trøbbel å satse på en haug med små, spisse tannpirkere som kommer til å være absolutt over alt i løpet av kun kort tid? La dem heller spise med fingrene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Det er en del barn som er glad i oliven, her i huset er det e av toåringens favoritter. Ellers er det populært med små kjøttboller, småpølser, terninger av ost, fiskepuddingfigurer (ved hjelp av pepperkakeformer, f.eks), minigrissini (kjøpes i småposer). Men er det ikke å legge opp til endel trøbbel å satse på en haug med små, spisse tannpirkere som kommer til å være absolutt over alt i løpet av kun kort tid? La dem heller spise med fingrene. Ja, sant nok.. Det tenkte jeg ikke på. Men du sier små kjøttboller og små pølser.. de må jeg vel steke og så avkjøle da eller? Jeg må levere maten på morningen, siden jeg skal på kurs den dagen.. rekker ikke kjøre hjem før jeg skal være der kl. 15 igjen.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Ja, sant nok.. Det tenkte jeg ikke på. Men du sier små kjøttboller og små pølser.. de må jeg vel steke og så avkjøle da eller? Jeg må levere maten på morningen, siden jeg skal på kurs den dagen.. rekker ikke kjøre hjem før jeg skal være der kl. 15 igjen.. Hvis du kjøper kjøttbollene og pølsene, trenger du ikke steke dem før servering, de er allerede stekt og kan spises kalde. Men hvis du lager selv, må du selvsagt steke opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Høres koselig ut. Grønnsaksdip pleier å slå an. Gulrot, blomkål, paprika, minimais, sjampinjong... Gjør bitene så korte at et dypp er nok per bit. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alida Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Jeg liker å lage Empanadas, men det tar veldig lang tid hvis jeg skal lage mange. Lager de kvelden før og setter de i kjøleskapet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Kjøttboller, tacoboller, minigulerøtter, hamburgere/karbonader, eggerøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Du har fått mange tips her. Vil bare si at min fireåring ELSKER fetaost :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Pastasalat pleier å være populært. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.