Gå til innhold

Ungene alene i bilen??

Gjest mora2

Anbefalte innlegg

Ja for kun et par minutter kan jeg gå fra dem, for korte ærend.

Men: Jeg går aldri fra noen av jentene alene i bilen når de sover. Det hadde vært letteste måten å skremme vettet av dem. Ei heller låser jeg bilen. Er mer redd for at ungene ikke skal kunne komme ut av bilen når de må enn at noen skal stjele bilen med ungene i.

Og selvsagt står aldri nøkkelen i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

5

• PieLill

5

• Sofies mamma

4

• pekkaline

4

Gjest Elextra

Har du bil med stjerne på?

Eh, nei? Jeg mener ikke at vi har lik bil, jeg bare trodde dette var mulig i de fleste biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''..men i fjor ville 10 åringen min sitte igjen alene i bilen utenfor Ikea..''

Han skal nok bli en Mann med stor M :-)

*knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Nope - never :)

Du tok selvfølgelig bestandig barnet med deg inn om du skulle betale bensin på bensinstasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh, nei? Jeg mener ikke at vi har lik bil, jeg bare trodde dette var mulig i de fleste biler.

I vår Mercedes fungerer det i alle fall sånn. I de andre bilene vi har hatt, har det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg gjort flere ganger. Men aldri i Brasil, og aldri med nøkkelen i tenningen... Sao Paoulo er jo en by hvor man bør låse bilen mens man kjører...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg gjort. Men ikke med nøklene i bilen, ikke med låste bildører og ikke fra en sovende baby.

Vi har forholdsvis ny bil, kjører ikke i beruset tilstand og bor ikke i Rio de Janeiro. Jeg anser selve bilkjøringen for mer risikabel enn noen minutter utenfor butikken.

''Jeg anser selve bilkjøringen for mer risikabel enn noen minutter utenfor butikken.''

Du sier noe.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, mamma låser av gammel vane når jeg er med ennå, og jeg er snart 25 :o)

Nå må du sitte fint mens mamma går på butikken da!

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av de bilene jeg har forvillet meg inn i har vært slik. Fordelen er at man ikke svir av batteriet på en glemt radio.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det har jeg gjort flere ganger. Men aldri i Brasil, og aldri med nøkkelen i tenningen... Sao Paoulo er jo en by hvor man bør låse bilen mens man kjører...

Jeg har heller aldri forlatt ungene i en bil i Brasil. Ikke i noen andre land i Sør-Amerika heller.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av de bilene jeg har forvillet meg inn i har vært slik. Fordelen er at man ikke svir av batteriet på en glemt radio.

mvh

I begge våre kan man høre radio uten at nøklene er i - eller tenningen på.

Radioen trekker så lite strøm at det ikke er noe problem, tror jeg. Med mindre bilen står i ukesvis, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begge våre kan man høre radio uten at nøklene er i - eller tenningen på.

Radioen trekker så lite strøm at det ikke er noe problem, tror jeg. Med mindre bilen står i ukesvis, da...

En uke på hytta og bitende kaldt...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Nå må du sitte fint mens mamma går på butikken da!

;-)

mvh

Hehe. Hu tenker ikke over det i det hele tatt da. Kan være hun glemmer at jeg er der og gjør som vanlig. Litt morsomt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke på hytta og bitende kaldt...

mvh

Haha,- innlegget ditt kombinert med tittelen = barnevernet neste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Nå var jo dette i Brasil da, og moren hadde latt nøklene stå i bilen. For alt man vet var også motoren i gang, slik at tyven ikke hadde noen problemer med å bare sette seg inn og kjøre.

Det hender at vi lar ungene sitte i bilen når vi har et ærend inne et sted, men bilen er alltid parkert og nøklene er tatt ut.

Og så har de fått klar beskjed om at de må holde seg på plassen, eller evt. låse bilen og komme inn til oss.

Dette har skjedd i norge også mener jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Jeg har heller aldri forlatt ungene i en bil i Brasil. Ikke i noen andre land i Sør-Amerika heller.

;-)

mvh

Jeg hadde ikke gått fra ungene i bilen noen andre plasser enn her i bygda...Men nå er jeg redd da...

Ikke så ofte dilemma heller, da jeg ikke kjører bil ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...