Gå til innhold

Ungdomsskolen til høsten

vintermor

Anbefalte innlegg

Har et barn som skal starte på ungdomsskolen til høsten. Idag er de på den nye skolen og har fått vite hvem de skal gå sammen med. Mitt barn har ikke kommet sammen med noen h*n er sammen med. De fleste vennene skal til en annen ungdomsskole, men det er ikke et alternativ fordi det er for langt unna.

Har snakket med rektor ang. bytte av klasse, men det var jo ikke så veldig enkelt. Det er jo en stor kabal som skal gå opp.

Rektor mente at alle finner en venn, men problemet er jo at vi kjenner de fleste, og det er elever som er svært så forskjellige fra mitt barn. De er frekke, bråkete og absolutt ikke noen match til mitt barn som er veldig stille og rolig. Det er foreldremøte i kveld og da regnet han med at det var mange som ville ha samme behov, men han kunne jo ikke love å ordne det.

Sitter her og er helt fortvilet. Vet det er en liten sak i forhold til problemene mange sliter med, men nå er det et STORT problem for oss.

Håper noen har noen gode tips til oss hvordan vi skal løse dette. Kanskje dere har vært der selv og kan fortelle oss hvordan dere løste problemene!

Hjelp oss!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta opp saken med barnets nåværende lærer. De som setter opp klassene på ungdomsskolen hører gjerne på hva 7. klasse-lærerne mener om hvem som bør/ikke bør komme i samme klasse etc.

Dersom den nåværende læreren er enig med deg og vil ta det opp med ungdomsskolen for deg, så tror jeg nok det vil ordne seg. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta opp saken med barnets nåværende lærer. De som setter opp klassene på ungdomsskolen hører gjerne på hva 7. klasse-lærerne mener om hvem som bør/ikke bør komme i samme klasse etc.

Dersom den nåværende læreren er enig med deg og vil ta det opp med ungdomsskolen for deg, så tror jeg nok det vil ordne seg. :o)

Takk. Har sendt melding til læreren om at hun må kontakte meg når hun har tid.

Sankket med henne før i dag, og da var hun jo enig med meg, men sa jeg måtte ringe selv.

Nå er det hennes tur til å hjelpe meg. Dette må ordne seg !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Det er nok allerede gjort i forkant av klasseinndelingen på ungdomsskolen.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok allerede gjort i forkant av klasseinndelingen på ungdomsskolen.

Hilsen

Barneskolen hadde satt opp grupper på 4 elever fikk jeg fortalt av rektor på ungdomsskolen, og det betyr iallefall at læreren på barneskolen ikke har gjort jobben sin(eller gjort den i søvne). Vi snakket om akkurat dette på siste samtaletime, men det har hun tydeligvis ikke husket noe av.

Håper at det vil hjelpe oss at hun tar kontakt med ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Barneskolen hadde satt opp grupper på 4 elever fikk jeg fortalt av rektor på ungdomsskolen, og det betyr iallefall at læreren på barneskolen ikke har gjort jobben sin(eller gjort den i søvne). Vi snakket om akkurat dette på siste samtaletime, men det har hun tydeligvis ikke husket noe av.

De elevene som primært ble satt opp sammen med ditt barn, havnet sikkert på den andre ungdomsskolen.

Læreren tenkte seg vel ikke godt nok om da hun satte opp listen.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De elevene som primært ble satt opp sammen med ditt barn, havnet sikkert på den andre ungdomsskolen.

Læreren tenkte seg vel ikke godt nok om da hun satte opp listen.

Hilsen

Ikke vet jeg, men nå får hun hjelpe til å ordne opp.

Rektor sa at de i så fall ikke gjorde noe med klasselistene nå før ferien. Trodde jo at det skulle gå seg til i den klassen:-(

Elevne fikk lest opp klasselistene i går og da var de annnerledes. De siste forandringene hadde visst nok kommet til morgen idag etter at de andre skolene hadde sett listene og gitt sine tilbakemeldinger.

Dette gnager hel tiden både hos eleven og mor. Håper vi får ordnet opp så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør en skriftilg henvendelse til skolen ang. dette. Det viser at du er seriøs og de må svare mer seriøst. Vanskeligere å avslå.

Få gjerne en uttalelse fra klassestyrer, sosiallærer, rektor etc. på barneskolen.

Ikke bruk mange sterke adjektiver, unngå å si noe negativt om andre elever. Fokuser på hvorfor dette er viktig og riktig for akkurat din sønn. Altså ikke si noe om at noe er godt eller dårlig på generelt grunnlag. Bare hva som fungerer best for dette barnet. Bruk gjerne fremmedord om du behersker dem.

Fokuser på at dette er viktig for guttens læringsutbytte.

Håper det løser seg.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende at læreren på barneskolen har gjort jobben sin, men at u-skolen ikke har tatt hensyn til anbefalingene.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...