Gå til innhold

Skurv

Gjest skurvspurv

Anbefalte innlegg

Gjest skurvspurv

Babyen min har så utrolig mye skurv i hodebunn og panne. Har spurt helsestasjon, som sa jeg skulle gi oljebad et par ganger i uken, samt prøve olje eller vaselin som jeg skal la virke i 5 min og så gre/skrape av skurv, og skylle av igjen og bruke fuktighetskrem, men det ser ut som det virker litt, men så kommer det tilbake igjen.

Har dere noen andre tips som virker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan hjelpe kortvarig å oljegre, men det beste er egentlig å bare vente. Det blir borte av seg selv om ikke så lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skurvspurv

Det kan hjelpe kortvarig å oljegre, men det beste er egentlig å bare vente. Det blir borte av seg selv om ikke så lang tid.

Håper det, men om det dreier seg om arv kan jeg kanskje risikere hun har det lenge?

Jeg hadde nemlig skurv til jeg var 4-5 år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det, men om det dreier seg om arv kan jeg kanskje risikere hun har det lenge?

Jeg hadde nemlig skurv til jeg var 4-5 år....

Vanskelig å si.

Ungene mine var så og si skurvfrie fra de var rundt 6-8 mnd gamle.

Det kunne sitte igjen noen små flekker, men siden de hadde mye hår gjorde ikke det noe ;)

Snakk med helsesøster på neste kontroll, så får du kanskje et annet svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skurv-vekk

Datteren min var mye plaget med dette helt til hun var fem - seks år. Jeg kjøpte noe på apoteket, det var en olje med noe syretilsetning (ikke etsende, da), men kan ikke huske navnet. Dette smurte vi godt inn i hodebunnen og håret, og lot henne sove med lue på over natten. Neste morgen gredde vi grundig, jeg har brukt luskam, for den får med alle flassrester. Så har vi vasket håret grundig, med sjampo, og så har det vært bra noen uker. Gjorde dette ca en gang i mnd i flere år.

P.S. Nå er hun ti, og helt kvitt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest skurvspurv

Datteren min var mye plaget med dette helt til hun var fem - seks år. Jeg kjøpte noe på apoteket, det var en olje med noe syretilsetning (ikke etsende, da), men kan ikke huske navnet. Dette smurte vi godt inn i hodebunnen og håret, og lot henne sove med lue på over natten. Neste morgen gredde vi grundig, jeg har brukt luskam, for den får med alle flassrester. Så har vi vasket håret grundig, med sjampo, og så har det vært bra noen uker. Gjorde dette ca en gang i mnd i flere år.

P.S. Nå er hun ti, og helt kvitt det.

Takk for tips :-)

Jeg skal prøve oljetrikset en stund til, men er det fortsatt ille vil jeg prøve det fra apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at jeg masserte inn helt vanlig babyolje i håret, lot det sitte i en stund (kanskje natta over?? Husker ikke), og så gredde ut masse skurv. Jeg mener å huske at jeg ble kvitt alt på et par "behandlinger" og at skurven deretter ikke kom tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...