Gå til innhold

fast mat til baby?

Gjest manjana

Anbefalte innlegg

Gjest manjana

ja..når begynner man egentlig med det?

noen sier ved 3mnd alderen, andere ved 4 mnd og nå hørte jeg ved 6 mnd alder!

forvirret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ta det gradvis :)

Du bestemmer det mye selv. Jeg begynte rundt 4 mnd. Så økte jeg gradvis oppover med forskjellig mat. Du må nesten se det ann med din egen unge, når du føler dere er klar til å prøve nye ting :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalingen fra helsesøster er vel 6 mndr.

Jeg begynte med fast føde til mine ved hhv 5 og 6 mndrs alder

Har lest at tarmsystemet til baby ikke er klar for så store proteiner som det er i brød og grøt før etter 5-6 mndr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefalingen nå tildags er vel fra ca 6 måneder. da min eldste ble født for 8 år siden var anbefalingen 4 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manjana

Du bestemmer det mye selv. Jeg begynte rundt 4 mnd. Så økte jeg gradvis oppover med forskjellig mat. Du må nesten se det ann med din egen unge, når du føler dere er klar til å prøve nye ting :o)

gradvis med en liten teskje til hvert måltid kansje? eller bare begynne til ett måltid?

Takker ellers for alle svar jeg har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Går bra det :)

gradvis med en liten teskje til hvert måltid kansje? eller bare begynne til ett måltid?

Takker ellers for alle svar jeg har fått.

Jeg tenker at du kan begynne med litt grøt. Pass på at den ikke blir for tykk, da kan de små fort få mageknip. Prøv å gi litt youghurt,så middagsglass. Si du begynner rundt 4 mnd så etter tre fire uker kan du prøve med middagsglass. dette må du se ann. Er det vanskelig må du vente til barnet liker/blitt vandt til det du gir.

Når du begynner med grøt så gi det på formiddagen. Ikke gi når barnet er veldig sulten. Introduser med noen skjeer. Kanskje etter lunsj.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...