Gå til innhold

Oppkastsjau!!

hjernetrimmern

Anbefalte innlegg

hjernetrimmern

Noe gode forslag om hva som stopper det?

Har ei jente på litt over 2 år, som har spydd i hele dag...hun har spist mariekjeks, og fått vann...det kommer opp igjen...

Hun har fått eplejuice og farris, og det og kommer opp igjen...

Kommer ikke på noe i farten som er bra og ha i seg...og nå vil hun ikke sove heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AneM1365380603

Jeg ville droppet mariekjeksene og kjøpt noen som er mer salt. Salt binder væske til kroppen. Gi henne kun litt drikke i slengen, gjerne bare et par ss hver gang.

Jeg synes det er utrolig stressende når så små kaster opp hele tiden. Jeg fikk forresten et tips fra legevakten sist det sto på som verst her. Det var å gi litt solbærsirup pga at det har endel vitaminer i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stopper ikke før viruset/bakteriene har gitt seg, oppkastet er kroppens måte å prøve å kvitte seg med "dritten" på.

Når du gir drikke så prøv å gi en skje ca hver 10 min, da er sjansen for at kroppen opptar litt av væsken før den kommer opp igjen.

Håper hun er bedre idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Tror dessverre bare det er tid som hjelper. Fikk en gang som råd å drikke så lite som mulig for å unngå videre oppkast, men det rådet har jeg aldri fulgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jenta de er bedre nå! Hvis ikke, så er det viktig å få i henne væske nå på andre dagen. Det hjelper å gi veldig lite drikke av gangen, gjerne med skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagdrømmeren

Oppkasten er heldigvis over. Siste magevrenging var ved 01-tiden i natt. Men hun er kokvarm(ikke feber) og veldig slapp. Heldigvis drikker hun litt da, men apetitten er ikke på plass enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbærsaft skal være stoppende. Pass bare på klærne hvis det blir mer oppkast ;)

Ellers er det best å bare la det gå sin gang.

Du kan prøve å gi henne:

Potetskruer med salt.

Eplemost blandet med "flat" Farris gir både sukker og salt som barnet trenger.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville droppet mariekjeksene og kjøpt noen som er mer salt. Salt binder væske til kroppen. Gi henne kun litt drikke i slengen, gjerne bare et par ss hver gang.

Jeg synes det er utrolig stressende når så små kaster opp hele tiden. Jeg fikk forresten et tips fra legevakten sist det sto på som verst her. Det var å gi litt solbærsirup pga at det har endel vitaminer i seg.

Ja noe som er salt synes jeg også er bra. Jeg foretrekker salte potetskruer (Maarud sine er min favoritt). Det at de er salte gjør også at man blir tørst og drikke er svært viktig når man kaster opp slik at kroppen ikke tørker opp. Jeg synes Coca Cola er bra når jeg er "uggen" i magen, og så drikker jeg også vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...