Gjest Langt borte hjemmefra Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Vi bor en periode utenlands. Vår datter på 5 år har gått 1 1/2 år i en skadinaviskspråklig barnehage. Nå vurdere vi å sende henne til en britisk førskole. Mye på grunn av at hun da kan lære engelsk, men også av andre grunner. Er det noen som har hatt barna på internasjonale skoler i utlandet og vil dele erfaringer? Vi kommer til å være bosatt i Norge fra neste sommer, så det vil være for ett år. Noen tips til hva vi bør tenke på hvis vi bestemmer oss for skifte av barnehage/førskole? Jeg vet at det vil bli mer skolepreget, men likevel ikke 45 minutters timer med klasseundervisning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 En engelsk skole kan være ganske bra. Er mer skeptiske til de franske. Den største faren er vel at barnet kan kjede vettet av seg i en norsk førsteklasse etterpå... mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Langt borte hjemmefra Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 En engelsk skole kan være ganske bra. Er mer skeptiske til de franske. Den største faren er vel at barnet kan kjede vettet av seg i en norsk førsteklasse etterpå... mvh Takk for svar. Jeg tenker også på det med skolestart i Norge etterpå. Ideen med tilrettelagt undervisning kan vel bli litt vanskelig å omsette i praksis. Brosjyrene fra førskolen vi vurderer ser jo svært bra ut. Personalet har gjort et svært godt inntrykk. Jeg er nok en bekymret mamma som undrer på om omveltningene for barnet kan bli i meste laget, selv om hun er en trygg og utadvendt jente. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Takk for svar. Jeg tenker også på det med skolestart i Norge etterpå. Ideen med tilrettelagt undervisning kan vel bli litt vanskelig å omsette i praksis. Brosjyrene fra førskolen vi vurderer ser jo svært bra ut. Personalet har gjort et svært godt inntrykk. Jeg er nok en bekymret mamma som undrer på om omveltningene for barnet kan bli i meste laget, selv om hun er en trygg og utadvendt jente. ''Jeg er nok en bekymret mamma som undrer på om omveltningene for barnet kan bli i meste laget, selv om hun er en trygg og utadvendt jente.'' Det er jo slike ting foreldre skal tenke gjennom før de tar avgjørelser for sine barn. ;-) Man kan fort bli skuffet om man har for høye forventninger til tilrettelagt undervisning. Hvordan tror du det vil være å ta kontakt med denne skolen og spørre om de kan være behjelpelige med et opplegg dere kan følge for å ta vare på og videreføre spesielt engelskkunnskapene når hun skal over i en norsk skole? Det vil kunne øke verdien av et år på engelsk skole samt hjelpe til med å gi tilstrekkelig utfordringer de første skoleårene. Den type skole du beskriver har ganske sikkert en del tanker og erfaringer i forhold til å skape gode læringssituasjoner og mest mulig stabilitet for barn som kan ha en noe omflakkende tilværelse. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.